MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dekoder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekoder

 Post Reply Post Reply
Author
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekoder
    Posted: 13 april 2013 at 15:03
Hei
 
Jeg har en El 18 med Zimo dekoder som oppfører seg merkelig, det starter kun bakover og da med et plutselig rykk. Lyset fungerer da jeg vrir multimausen retning forover, men ingen bevegelse i loket. Noen som har peiling på hva dette skyldes?
 
Mvh
Janfo
JAN
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 18:29
Hei.

Ut fra symptomene vil jeg nesten tro at det er noe med selve loket.. Dårlig kontakt eller lignende.
Har du testet analogt ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 18:49
Hei
 
Skiftet dekoder, da fungerte det perfektSmile. Spørsmålet mitt blir da, er det mulig å oppdatere den dekoderen som ikke fungerte?, bruker Roco Multimaus.
 
Mvh
Janfo
JAN
Back to Top
Dirk View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 13 november 2005
Location: Germany
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 18:55
Hei,
er det mulig og lese Softwareversion i CV7(Hovednr) og CV65(Sub.-nr?
Hvilken typ av ZIMO Decoder er det?

MvH

Dirk
MfG Dirk
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 19:01
Hei
 
Har ikke mulighet til å lese den av på Multmausen, forøvrig så star det MX63R på esken som den er levert i.
 
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
Dirk View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 13 november 2005
Location: Germany
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 19:23
Hei Jan,

hvilken Typ av Multimaus bruke du?
Decoderen din er minst 5 är gammel, ikke sant?

-> Spørsmålet mitt blir da, er det mulig å oppdatere den dekoderen som ikke fungerte?

Ja, det er mulig med og oppdater decoderen. Men da bruke du en ZIMO Update apparat.
MfG Dirk
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 19:36
Hei
 
Har ikke historikk på dekoderen bortsett fra at den satt i loket da jeg kjøpt det brukt for ett par måneder siden. Multmausen jeg bruker er rød og har  art. nr. 10810 hos roco.
 
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
Dirk View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 13 november 2005
Location: Germany
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 20:36
Hei Jan,

tusen takk for informsjon. Jeg leste et lit in i MultiMaus Manual
(endlish Version). Hva så snill å lese på side 49(20). Kanskje dette kan hjelpe deg.
Set CV8 = 8. Dermed skal startes en Reset av Docoderen.

Er hstighetstrinn på E18 er 128? Pråve og sette den til 28 eller 14 Hastighetstrinn.
MfG Dirk
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2013 at 21:09
Hei Dirk
 
Takker så mye for informasjonenSmile
 
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.