Dekoder |
Post Reply |
Author | |
Janfo
Medlem i MJF Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 april 2013 at 15:03 |
Hei
Jeg har en El 18 med Zimo dekoder som oppfører seg merkelig, det starter kun bakover og da med et plutselig rykk. Lyset fungerer da jeg vrir multimausen retning forover, men ingen bevegelse i loket. Noen som har peiling på hva dette skyldes?
Mvh
Janfo
|
|
JAN
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Ut fra symptomene vil jeg nesten tro at det er noe med selve loket.. Dårlig kontakt eller lignende. Har du testet analogt ? |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Janfo
Medlem i MJF Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Skiftet dekoder, da fungerte det perfekt. Spørsmålet mitt blir da, er det mulig å oppdatere den dekoderen som ikke fungerte?, bruker Roco Multimaus.
Mvh
Janfo
|
|
JAN
|
|
Dirk
Viderekommen Joined: 13 november 2005 Location: Germany Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
er det mulig og lese Softwareversion i CV7(Hovednr) og CV65(Sub.-nr? Hvilken typ av ZIMO Decoder er det? MvH Dirk |
|
MfG Dirk
|
|
Janfo
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Har ikke mulighet til å lese den av på Multmausen, forøvrig så star det MX63R på esken som den er levert i.
Mvh
Jan
|
|
JAN
|
|
Dirk
Viderekommen Joined: 13 november 2005 Location: Germany Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Jan,
hvilken Typ av Multimaus bruke du? Decoderen din er minst 5 är gammel, ikke sant? -> Spørsmålet mitt blir da, er det mulig å oppdatere den dekoderen som ikke fungerte? Ja, det er mulig med og oppdater decoderen. Men da bruke du en ZIMO Update apparat. |
|
MfG Dirk
|
|
Janfo
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Har ikke historikk på dekoderen bortsett fra at den satt i loket da jeg kjøpt det brukt for ett par måneder siden. Multmausen jeg bruker er rød og har art. nr. 10810 hos roco.
Mvh
Jan
|
|
JAN
|
|
Dirk
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Jan,
tusen takk for informsjon. Jeg leste et lit in i MultiMaus Manual (endlish Version). Hva så snill å lese på side 49(20). Kanskje dette kan hjelpe deg. Set CV8 = 8. Dermed skal startes en Reset av Docoderen. Er hstighetstrinn på E18 er 128? Pråve og sette den til 28 eller 14 Hastighetstrinn. |
|
MfG Dirk
|
|
Janfo
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Dirk
Takker så mye for informasjonen
Mvh
Jan
|
|
JAN
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |