MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - BM 68 i modell
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

BM 68 i modell

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2018 at 00:25
Originally posted by Mr. Karlsen Mr. Karlsen wrote:

Noen her som har skaffet seg 68a - tidlig utgave i gammeldesign?


Ja?
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2018 at 11:15
Taket er nå tegnet og printet ut på 3D-printer for å teste tilpasning.
For tiden jobbes det med løsninger på drivverk..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2018 at 11:37
Vil BM 65 komme som ferdigmodell, byggesett eller i begge varianter?
BFS 65 annonseres jo nå som ferdigmodell. Vil den kunne levers som byggesett senere?

Om både styrevogn, mellomvogn og motorvogn - som sikkert mange av oss ønsker - kun blir levert som ferdigbygde blir det jo samlet 15 til 20 tusenlapper. Sikkert greit for mange, men når først deler til en ferdigmodell lages for bygging, er vel det meste av jobben gjort om de så flerfoldiggjøres og etter hvert selges som byggesett også?
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2018 at 11:56
Originally posted by Kleindorf Kleindorf wrote:

Vil BM 65 komme som ferdigmodell, byggesett eller i begge varianter?

Det er ingen planer om dette ennå. Hvis jeg finner en løsning og blir fornøyd med min modell, vil jeg vurdere det. Men det ligger nok langt fremme i tid.

Originally posted by Kleindorf Kleindorf wrote:

BFS 65 annonseres jo nå som ferdigmodell. Vil den kunne levers som byggesett senere?

BFS 65 (ikke ubåten) er tidligere forhåndssolgt som byggesett. Disse vil bli levert til de som har bestilt når ferdigmodellen kommer. Dette skyldes at jeg bruker mye av de samme etse-og støpedelene, og at man må bestille alle støpedeler samtidig og i stort opplag.

Originally posted by Kleindorf Kleindorf wrote:


Om både styrevogn, mellomvogn og motorvogn - som sikkert mange av oss ønsker - kun blir levert som ferdigbygde blir det jo samlet 15 til 20 tusenlapper. Sikkert greit for mange, men når først deler til en ferdigmodell lages for bygging, er vel det meste av jobben gjort om de så flerfoldiggjøres og etter hvert selges som byggesett også?

Det koster mest å få laget deler til både byggesettene og ferdigmodellene, så prisforskjellen er ikke så veldig stor. Men jeg noterer det du skriver, så det kan jo hende at jeg leverer både byggesett og ferdigmodell av samme type etter hvert.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2018 at 18:05
Dette ser bra ut!
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.