MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Japansk N skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Japansk N skala

 Post Reply Post Reply
Author
Larsya View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 20 februar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Larsya Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Japansk N skala
    Posted: 20 februar 2013 at 14:43
Hei
Jeg er nybegynner på N skala.
Er for tiden i Japan og da jeg kom over en modell shop bestemte jeg for å starte.
Butikken førte ikke DCC, kun på bestilling, så det ble analogt.
Har kjørt en del med tog i Japan, så her blir der mimring når jeg blir gammelLOL

Kjøpte et av deres hurtig tog som jeg har kjørt mye med, godstog, et lokal tog og et veldig lokal tog.
+ mennesker, biler, busser og et par bygninger samt en bane.
Jeg må tilbake til butikken, da det viste seg at der ikke var motor i lokal togene.
Betalte ca. kr 3200,-  for det hele, hadde jeg mer plass i kofferten så hadde der blitt mer.
Der var utrolig mye i den butikken.
Noen andre med Japansk N skala interesse?





Back to Top
N-oldus View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote N-oldus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2013 at 23:31
Grattis med masse nytt spennende utstyr.

Japansk N-skala er absolutt spennende, og på sikt håper jeg å kunne bygge et passe stort japansk anlegg i tidsepoke 1900-1930 med mye frodig landskap og hovedfokus på gamle japanske bygninger.

Dette kommer i tillegg til min store interesse for sveitsiske tog, alpene og H0e/H0m skala.
Med Vennlig Hilsen



Geir Ødegård



"Common sense isn't so common..."
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 00:24
Dette er jo passe sært! Og da mener jeg i veldig positivt forstand. Det er gøy å ha noe som ingen andre har. Og Japan er jo veldig spesielt men sin særegen arkitektur. Veldig veldig gøy! Håper du holder oss oppdatert når du kommer i gang med et anlegg Big smile
Back to Top
Larsya View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 20 februar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Larsya Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2013 at 12:04
Kjøpte et japansk tog magasin for N skala, der fulgte med en DVD med video av en virkelige Japansk bane med lokaltog og så vises der trin for trin hvordan man bygger den, og så avsluttes den selvfølgelig med å køre den. Den er på Japansk, men enkel å følge.
Kan konvertere den til et mer spiselig format og laste den opp et eller annet sted om noen er interessert.

Lars
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2013 at 12:59
Kan du ikke legge en link i denne tråden da? Ville vært artig å se.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2013 at 16:51

Originally posted by Larsya Larsya wrote:

Kan konvertere den til et mer spiselig format og laste den opp et eller annet sted om noen er interessert.

Med mindre videoen er gitt ut med en lisens som tillater fri videredistribusjon, eller du har fått tillatelse fra opphavsmannen, vil dette antagelig være ulovlig. Om du laster opp videoen eller en link til den på MJFs server, blir webmaster eller moderator nødt til å slette den. Så du kan antagelig spare deg jobben med konvertering.

Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2013 at 12:44
Vær oppmerksom på at japansk N-skala er i størrelsesforholdet 1:150 og ikke 1:160 som i USA og Europa (unntatt UK). Sporvidden er den samme (9 mm).

Dette gjelder vanligvis ikke modeller av Shinkansen som er i størrelsesforholdet 1:160.

Petter Ramsdal

Edited by traiNman - 10 mars 2013 at 12:44
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.