MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Forbanna....
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Forbanna....

 Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forbanna....
    Posted: 19 juli 2005 at 16:39
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2005 at 10:58
Originally posted by TomL TomL wrote:

Jeg har ikke snekker utdannelse, men har laget garasjen selv, og lest litt om byggeteknikker i ei bok fra Teknologisk Forlag. Der leste jeg at garasjegulvet skal helle svakt ut fra veggene, med fall mot åpning.

Så da er det vel riktig at garasjegulvet ikke er rett i alle fall. Men veggene må være rette, ellers blir det bare tull...



Jeg har heller ikke snekkerutdannelse, derimot er jeg arkitekt, og kan rapportere at det ofte blir bare tull - selv om håndverkeren har snekkerutdannelese. (Og arkitekten ørten år i høyere utdanning ... ! )

mvh
Henning L
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2005 at 10:48
Da heller det feil vei
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2005 at 09:10

Hei !

Jeg har ikke snekker utdannelse, men har laget garasjen selv, og lest litt om byggeteknikker i ei bok fra Teknologisk Forlag. Der leste jeg at garasjegulvet skal helle svakt ut fra veggene, med fall mot åpning.

Så da er det vel riktig at garasjegulvet ikke er rett i alle fall. Men veggene må være rette, ellers blir det bare tull...

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2005 at 19:32

Da er det fram med vateret og rette opp

Jeg har snekker utdanelse men det er ikke altid det ser slik ut

A matter of life and death
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2005 at 13:30

Hrf! Ja, jeg er en dårlig snekker , men det gjør jo ikke saken noe bedre at den forige var verre

Menmen. Improvise, adapt and overcome!



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2005 at 11:05

Hei!

Dårlig snekker nå i hvert fall!

MVH, Tom

Back to Top
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2005 at 07:21

 

Neida - det er nok en helt normal snekker.  Mitt hus er også skeivt.

Steinar

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 23:30

Dårlig snekker, både da og nå

Eirik

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2005 at 23:24

Noe så bedritent! Puddingen jeg kjøpte huset mitt av brukte tydligvis ikke vater når han bygde garasjen, og det betyr at rommet jeg bygger i er skeivt. Og det merker jeg først etter at jeg har satt op platene og skal bygge gulvmoduler som skap o.l.

Mumle! Banne! Forbanna nå!

Sorry, måtte bare fruste litt!



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.