MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sporplaner?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sporplaner?

 Post Reply Post Reply
Author
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporplaner?
    Posted: 06 februar 2013 at 17:26
Jeg har sendt mail til NJM ang sporplaner og bygningstegninger over Mysen og Eidsberg st fra ca 1950 +-, men får bare en mail tilbake om linker datert 1991. Men i 1991 er det ikke de spora på st. området jeg søker og sporplanene og tegningene er så dårlige så man kan like gjerne ta med meterstokk å måle selv. Har også sendt mail tilbake om det, men får ikke svar. Er det noen her som har andre tips til hvor man kan leite?
Er sporplaner og tegninger jeg mangler for start av min modell Unhappy
 
Håper noen kan hjelpe.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2013 at 19:12
NSBs bygningsfortegnelser fra 1980-tallet har både bygningstegninger og sporplaner (slik det var den gang). Dette har vært diskutert tidligere på forumet her, så vidt jeg husker. Mener også å ha hørt at dette materialet er blitt digitalisert og lettere tilgjengelig enn tildigere.
Svein S
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2013 at 20:16
Ok. Hvor finner man bygningsfortegnelsen for en som ikke er så kjent hvor slike ting befinner seg? Bladde gjennom noen tråder her, men fant en tråd hvor det var linket til JBV register anno 1991 som jeg fikk av NJM.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 18:22
Originally posted by Thomas F Thomas F wrote:

Ok. Hvor finner man bygningsfortegnelsen for en som ikke er så kjent hvor slike ting befinner seg? Bladde gjennom noen tråder her, men fant en tråd hvor det var linket til JBV register anno 1991 som jeg fikk av NJM.
Jernbanemuset på Hamar har disse, selv kopiert enn del fra disse. (diselstrekinger)
A matter of life and death
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2013 at 21:40
Tror jeg er på tråden av noe nå, etter jeg fikk forklart hvor man kunne finne disse tegningene. Venter på mail da jeg bor någet langt unna til å ta en svipptur etter jobb.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.