MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sende en "closed command"
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sende en "closed command"

 Post Reply Post Reply
Author
Byberg View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 07 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Byberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sende en "closed command"
    Posted: 30 januar 2013 at 08:37
Hei.

Er det noen som vet hvordan en skal sende en closed command fra Digitrax DSC50 til Digitrax DS64?

Jeg fikk i går en ny stasjonær dekoder for motorene til sporvekslerne mine. Jeg bruker Tortoise som er slow-motion og ikke solenoid-type.

I manualen til ds64 står det for å bruke dekoderen må jeg sende en closed command fra kommandosentralen dsc50 til dekoderen.


Jeg kikket i manualen for DSC50 kommandosentralen å prøvde å gjøre følgende:

  1. PROG
  2. Switch
  3. Trykker 1 som er den switchen jeg tydeligvis skal endre på
  4. Trykker C som henviser til closed
  5. EXIT


Er dette rett? Har jeg nå endret dette til å virke på alle motorer jeg kobler til DS64 eller bare den ene? Føler ikke jeg har "sendt" noe kommando til den stasjonære dekoderen egentlig...

Noen som har et godt svar på dette?

Tysk forbilde H0-Skala, Digitrax Zephyr m/ Train Controller Silver http://haugerud-mj.blogspot.no/
Back to Top
Byberg View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 07 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Byberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2013 at 17:50
Løst.

Gjøres denne "bruksanvisningen" gjelder det alle utgangene på DS64, ved annskaffelse av en DS64 til, så må denne også konfigureres slik den forrige ble konfigurert.

-Helge
Tysk forbilde H0-Skala, Digitrax Zephyr m/ Train Controller Silver http://haugerud-mj.blogspot.no/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.