MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Marked for Z-skala i Norge?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Marked for Z-skala i Norge?

 Post Reply Post Reply
Author
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Marked for Z-skala i Norge?
    Posted: 27 januar 2013 at 16:38
Er vi egentlig mange som bygger i z-skala, og hvordan er aktiviteten?
Og hvordan er markedet?
Jeg selger med ujevne mellomrom litt overskudd, men det meste selges til tyskere.
Er det bryet verdt å legge ut lok, vogner, detaljer osv til salgs her, eller skal jeg fortsette med å dytte det ut på ebay istedet?
Back to Top
karsten View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 27 februar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote karsten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 18:22

Jeg ser gjerne at du legger det ut her! Vi er jo ikke så mange, og selv rekker jeg ikke å bygge så mye som ønsket, men jeg samler nå litt. Jeg følger med på finn.no, men der er det dessverre skjelden noe.

Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 22:17
Bygger ikke Z selv, og det er jo forståelig at du legger det ut der du har håp om å få mest igjen for det, altså på tysk eBay. Men du kan jo legge en link her til auksjonene dine, så har også folk som ikke følger med på eBay en sjanse til å snappe det opp!
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 23:21
Selv har jeg Z-skala, men er bare opptatt av amerikansk. Kan være interessert i Märklin penser, ellers finner jeg det jeg trenger på nettet.

Men det er jo fint om du legger det ut her også, i det minste linker til salgsstedet.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 23:35
Meldinger både her og på PM tilsier at jeg skal rote meg til å legge ut noe her også :)
Hva slags penser trenger du SMH? Buede kanskje? Shocked
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 23:55
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Meldinger både her og på PM tilsier at jeg skal rote meg til å legge ut noe her også :)
Hva slags penser trenger du SMH? Buede kanskje? Shocked
Takk, men buede bruker jeg ikke, syns ikke de er stabile nok.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2013 at 00:14
Ja, måtte spøke litt :)
Men selv syns jeg de er greie, men jeg sliper av litt på tungene for å få de medgjørlige.

Back to Top
oyvindarnoy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 oktober 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oyvindarnoy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2013 at 21:15
Selv selger jeg en br 143 med 5 pols motor og passende lokaltrafikk vogner, epoke V. Selges samlet for 1000 :) . Samler kun diesel og epoke III og IV. Jeg burde vel kanskje lagt dette under "kjøp og salg".


Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2013 at 00:45
Jeg kjøper det. Smile

Send meg en melding med kontonummer og hva du skal ha i porto, så overfører jeg.

Mvh Heine
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2013 at 21:31
Da har jeg rota meg til å rydde litt i skuffene, og lagt ut litt til salgs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.