MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jarles digitale tips og triks
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jarles digitale tips og triks

 Post Reply Post Reply
Author
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jarles digitale tips og triks
    Posted: 27 januar 2013 at 13:51
I stedet for å legge til egen logg her vil jeg legge inn link til NJK Bergens side om MJMESSEN der jeg har lagt inn noen artikler om digital modell jernbane i alminnelighet og digitaliseringsprosjekter
 
 
Velg Digital modellbane til venstre i menyen.
 
Takknemlig for konstruktive tilbakemelding.
 
Har du vært inne på siden før og ikke får frem menyen - oppdater siden (F5 om du benytter Internet Explorer)


Edited by jhh61no - 27 januar 2013 at 13:52
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 14:00
Har nå lagt inn beskrivelse med bilder på hvordan man kan digitalisere
 
- Liliputs skinnepakkemaskin
- BRAWA Robel tralle DC
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 14:51
Hei igjen
 
Nå også med 4. og siste artikkel fra MJ Bladet som omhandlet bruk av PC m/TrainController
 
Artikkelen er basert på versjon 7. I ettertid er det kommet ny versjon med nye muligheter, men prinsippene er de samme.


Edited by jhh61no - 27 januar 2013 at 14:52
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
helgeb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgeb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 18:19
Hei Jarle

Takk for at du deler din kunnskap og dine erfaringer, har lest igjennom det du har skrevet
på mjmesse .no.

Da jeg begynte med digital MJ, og videre med PC styring savnet jeg nettopp slike beskrivelser som du her deler, og har mått prøve og feile endel. Men det lærer man jo også en del av Smile.

Tilfeldigheter gjorde at jeg valgte Windigipet, mest pga at det var en liten gratisversjom som jeg kunne leke meg med så lenge jeg ville.

Men har hele tiden vært interessert i hvordan andre systemer virker også, så derfor er det veldig interessant å kunne lese konkrete fakta og ikke bare motta synsing.

Mvh Helgeb
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 22:06
Hei Helge og takk for hyggelig tilbakemelding

Det jo ikke for seint å bytte til TrainController
Etterhvert en god brukere i Norge og mer enn 10.000 medlemer på forumet.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2013 at 00:32
Da har jeg lagt ut en beskrivelse på hvordan man for en billig penge kan montere LED lys i H0 passasjervogner.

Se http://mjmessen.no/

Velg Digital modelljernbane på venstre side.
Se siste artikkel.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.