MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva skjer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva skjer?

 Post Reply Post Reply
Author
Frank B View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 oktober 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Quote Frank B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva skjer?
    Posted: 25 januar 2013 at 12:04
Har inntrykk av at det blir bare mer og mer "sure oppgulp" av enkelte personer på dette forumet?
Alt skal vries og vrenges på. Sure,spydige kommentarer hagler.
Og stakkars den som legger ut noe vi andre finner glede og inspirasjon av, han skal "taes" for en hver pris for jeg inntrykk av iblant.
Og Da mener jeg ikke konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer.
Lurer på hva agendaen til enkelte på forumet egentlig er?
Resultatet er ihvertfall at flere og flere blir borte eller kvier seg for og legge ut noe.
Tror ikke hobbyen vår er tjent med det på sikt.

Oppfordringen min er at flere kanskje skulle gå litt i seg selv og ikke la sin dårlige dag gå utover alle dem som bidrar og forsøker og gjøre dette til en trivelig og lærerik plass og væreSmile
 
God helg til dere alle som bidrar positivt på forumet,og det er heldig hvis de flesteTongue


Mvh. Frank B
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2013 at 17:51

Det var da litt av et "surt oppgulp", Frank B... Ermm

Om jeg kan tillate meg å vri og vrenge litt på innlegget ditt, så sier du at problemet gjelder "enkelte personer", og at de fleste bidrar positivt. Slik er det vel også ellers i samfunnet, og de færreste lar seg sette ut av det.

Enkelte "forumtroll" vil du finne på de aller fleste fora med en viss aktivitet. Og så er det gjerne noen hårsåre individer som svarer med personangrep, og da er vi i gang. De "sure og spydige kommentarene" som "hagler" på dette forumet, er stort sett krangling mellom disse få personene, og i mindre grad rettet mot den som bidrar med noe MJ-relatert, med mindre vedkommende selv involverer seg i krangelen. Så om man selv holder en saklig tone, mener jeg man har lite å frykte her på forumet. Uenighet og kritiske spørmål hører imidlertid hjemme på et diskusjonsforum, så det må man tåle.

En annen sak er at dette forumet kunne hatt godt av mer aktiv moderering, så vi unngår at hele tråder blir ødelagt. Personangrep og svar på personangrep bør konsekvent slettes, inklusiv syting over at spesifikke deltagere skriver anonymt. Det samme gjelder enkelte andre innlegg som er fullstendig "off-topic" i forhold til MJ, spesielt når de får en tråd til å spore helt av, men her kreves det litt mer varsomhet.


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.