MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lenz LS100 - continous output
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lenz LS100 - continous output

 Post Reply Post Reply
Author
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lenz LS100 - continous output
    Posted: 24 januar 2013 at 01:29
Hei, enda en dekodertråd...

Denne gangen er spørsmålet mitt hvordan man kan programmere utgangene på LS100 til "continuos output". Manualen forklarer som vanlig bare hvordan man gjør dette med en Lenz LH100. Jeg har ikke LH100, men LH90 og en Multimus og nå har jeg prøvd tre kvelder på rad uten å lykkes. Lenz CV-Editor er heller ikke til hjelp.

Manualen sier at man skal legge inn verdien 32 i register 3 (CV3?). Deretter skal man bare gjenta prosedyren med register 2 til 5??? Uansett hva jeg gjør returnerer håndkontrollen Err02. I manualen står det at man skal ignorere dette, men det virker ikke som om dekoderen oppfatter budskapet. Formålet er å bruke LS100 sammen med LA10 til å styre Tortoise-motorer. Med fabrikkinnstilling er pulsen for kort til å legge helt over, derfor vil jeg forandre innstillingen på utgangene til "continous output". Det fungerer med Traincontroller for der kan man justere lengden på pulsen slik at den er tilstrekkelig, men jeg vil gjerne at det skal virke også med håndkontrollen.

Jeg tror aldri jeg kommer til å bli komfortabel med dekodere.

Noen gode råd?

Vennlig hilsen Jørgen




 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2013 at 11:03
Hei, så fikk jeg det til likevel. Løsningen var å lese bruksanvisningen mer enn 20 ganger, men så ikke følge den slavisk. Det ser ut til at utgangene må være tilkoblet en forbruker, f.eks. en lyspære for å la seg omprogrammere. Err02 skal ganske riktig bare ignoreres. Så er det etter min mening en feil i bruksanvisningen da det i tabellen står at det er register 2-5 som representerer utgang 1-4, mens det er faktisk er register 3-6 som gjør dette.

Nå virker det ihvertfall som det skal.

Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.