MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dekoder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekoder

 Post Reply Post Reply
Author
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekoder
    Posted: 23 januar 2013 at 23:09
Er det noen her som har kunnskap om det går å smi en liten dekoder i Liliput pakkmaskin? Står i papirene som fulgte med at NEM652 var for stor å instalere, men en "mindre" var mulig ved riktig ekspertise?
Ikke så ram innen elektronikkConfused Men vil ha den digitalisert om muligSmile Har også en Brawa Robel som hadde vært fint å fått digitalisert, men den er så knøtt liten så håpet for den blir vel å stå hensatt på ett sidespor med utrangerte redskapsvognerLOL
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2013 at 08:48
Hei
Jeg har installert dekoder i både Liliputs pakkemaskin og Brawas Robel.

I pakkemaskin passer f.eks en Zimo MX621 med ledning.
Samme dekoder passer også bra i Robelen.
Nå er det mange år siden jeg gjorde dette men kan ikke huske at det var spesielt vanskelig.
Om jeg får litt tid kan jeg sikkert lage en beskrivelse av hvordan det ble gjort.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2013 at 11:41
Hei.
Det høres bra ut! Kjempe takknemlig om du får tid til det Smile
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 12:17
Hei Thomas
 
Da har jeg lagt ut noen artikler om digital modelljernbane samt en liten artikkel om hvordan man kan digitalisere en Liliput skinnepakkemaskin og en Robel tralle
 
Gå til http://mjmessen.no/ på venstre siden velger du Digital modelljernbane
 
 
NB. Digitaliseringen viser jo hvordan det ser ut etter dekoder er satt inn ikke nøyaktig hvordan det gjøres fra start siden jeg ikke har bilder av hvordan den så ut før digitalisering.
 
Lykke til
 
Starter på Robel artikkelen ganske snart


Edited by jhh61no - 27 januar 2013 at 13:32
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 19:48
Tusen hjertligSmile Da får en bare begynne å smiWink
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.