MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Togskapet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Togskapet

 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2014 at 12:53
I den siste tiden har jeg holdt på med fjell og vegetasjon i den ene enden av banen. Jeg skal fylle på med mer planter og kvalitetstrær over tid samt et hus med dyr. Fossen eksperimenterer jeg litt med. Det ser veldig enkelt ut på woodland sin video, men jeg har ikke hatt helt suksess enda.








Marius
Back to Top
Therie View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Therie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2014 at 20:47
Flott arbeid! Mekanisk arbeid med rullende materiell er plankekjøring for meg, men et fotorealistisk landskap er kunstverk som krever trening. Mye å lære har jeg igjen.
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2014 at 15:00
Dette ser skikkelig fint ut! Så fint landskap fortjener god belysning. Det tror jeg vil gjøre susen. Ser litt mørkt ut på bildene.
Back to Top
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2014 at 11:53
Hei
Syntes dette ser flott ut.
Skal selv til å bygge landskap for første gang, noe jeg gleder meg til.
Bruker du isoporplater pluss byggeskum med gips på toppen?
Nybegynner
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2014 at 19:50
Takk for tilbakemeldinger. Ser helt klart at det mangler lys og jeg har også lest at det er det første man bør montere. Det er mye å lære og mange byggere og se opp til, men det gjør det ekstra spennende.

Angående oppbygging var min plan å hugge til fjellene selv. Derfor fyllte jeg på med en del fugeskum som underlag for terreng, men det gikk jeg etter hvert bort i fra da jeg begynte med støpeformene til woodland. Fjellet er en haug støpte former som er satt sammen som en gipsmosaikk. Det hadde vært enklest å montere mosaikken om underlaget for fjellformasjonene kun var av firkantede isoporplater uten fugeskum. Neste gang bygger jeg fjell med minimalt av fugeskum.



Her holder jeg på med plattform av balsa mellom spor 1 og 2. Sagbruket har sendt i overkant overdimensjonerte materialer som blir sendt tilbake med reklamasjon. Bjelkene blir ikke spesielt synlige, men enkelte terrassebord tenker jeg splitter en gang til



Marius
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.