MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Byggeveiledning NSB Nf2 type 1 fra Scan Train.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Byggeveiledning NSB Nf2 type 1 fra Scan Train.

 Post Reply Post Reply
Author
Finsøgaard View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Finsøgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Byggeveiledning NSB Nf2 type 1 fra Scan Train.
    Posted: 29 desember 2012 at 20:55
Jeg har fått tak i et messingbyggesett av nevnte vogn, men mangler byggeveiledning. Er det noen som har liggende en som det går an å ta en kopi av hadde jeg blitt veldig happy. Har bygget vogna så langt det lar seg gjøre uten veiledningen, men nå står jeg fast.
Godt Nytt År til alle.
OJ
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2012 at 12:34
Hei

Så vidt jeg vet ble det ikke laget noen byggeveiledning til vogner fra Scan-train. Legg ut noen bilder av de delene du ikke finner ut av, så kan vi nok hjelpe deg.


Edited by Steinar Snøtun - 31 desember 2012 at 12:35
Steinar
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2012 at 12:42
Jeg har byggebeskrivelse for NSB Litra N 2 type 1, laget av ScanTrain og AS PRO-SA.
 
Denne beskriver bygget av en vogn uten bremsehus, men har ingen tegninger eller sprengskisser.
Kan scanne og legge ut den hvis du tror det hjelper.
 
Det enkleste er, som Steinar skrev, antaglig å ta bilder så finner noen sikkert ut av det.
 
 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2012 at 13:36
Skal se om jeg har en liggende?
Kan ta med på klubben ved en passende anledning?
 
Back to Top
Grønd View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 05 mai 2006
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grønd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2012 at 16:38
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Jeg har byggebeskrivelse for NSB Litra N 2 type 1, laget av ScanTrain og AS PRO-SA.
 
Denne beskriver bygget av en vogn uten bremsehus, men har ingen tegninger eller sprengskisser.
Kan scanne og legge ut den hvis du tror det hjelper.
 
Det enkleste er, som Steinar skrev, antaglig å ta bilder så finner noen sikkert ut av det.
 
 
 
Hei!
 
Om du vil ta deg bryet kunne jeg tenke meg denne.
 
Mvh.
Tåle
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2013 at 19:15
Hei

Min gamle PC tålte tydligvis ikke årsskiftet, og den nye nekter å snakke med scanneren, så det vil ta noen dager før byggeveiledningen kommer.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2013 at 10:45
Innlegget er slettet etter ønske fra produsenten.
Webmaster

Edited by webmaster - 18 januar 2013 at 14:09
Back to Top
Grønd View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 05 mai 2006
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grønd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2013 at 16:59
Utmerket!
Tusen takk!
Back to Top
Finsøgaard View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Finsøgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2013 at 22:56
Takk til Asgeir for byggebeskrivelsen. Tror jeg skal komme videre med byggingen nå. Dukker det opp noen uløste gåter videre får jeg ta bilder slik Steinar foreslo.Smile
OJ
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.