MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ta av topp delen av en Hobby Trade Di4
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ta av topp delen av en Hobby Trade Di4

 Post Reply Post Reply
Author
DM&E Fan View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 24 desember 2012
Location: USA
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DM&E Fan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ta av topp delen av en Hobby Trade Di4
    Posted: 24 desember 2012 at 08:31
Hei,

Jeg er normalt sett inne i amerikanske jernebaner (Dakota Minnesota & Eastern, BNSF, Dakota and Iowa) og H0 utstyr som "stranda" nordmann i USA. Har installert lyd, bygd hoeyttaler boks osv. for Athearn og Kato = noe erfaring med aa jobbe med lokomotiver. 

Jeg fikk et Hobby Trade Di4 lokomotiv til jul - DC - og jeg lyst til og installere en DCC dekoder i lokomotivet. ESU dekoderen som Hobby Trade bruker i lyd modellen, virker til aa vaere greit tilgjengelig her. 

Har litt erfaring, men sliter med aa faa overdelen separert fra understellet (beklager hvis jeg bruker gal terminologi. Jeg kan model jernebane ting bedre paa engelsk enn norsk). Jeg ser de to tappene, og pressen sidene fra hverandre forsiktig som notert paa dokumentasjon postet paa web-siden til Hobby Trade, men ingen suksess. 

Noen gode raad der ute utover det som Hobby Trade anbefaler i sin dokumentasjon? 

God Jul!

Richard Dahl
(Sioux Falls, South Dakota, member of Dakota Southeastern Division of NMRA)


Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2012 at 11:18
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.