MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bytte av lyddekoder i TRIX Stortysker
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bytte av lyddekoder i TRIX Stortysker

 Post Reply Post Reply
Author
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bytte av lyddekoder i TRIX Stortysker
    Posted: 15 desember 2012 at 19:06
Hei
Siden jeg er lite fornøyd med mulighetene for å gjøre noe med lydbildet i den decoderen som TRIX leverer i sin Stortysker har jeg tenkt å bytte denne. Det jeg liker minst er at jeg ikke har mulighet til å fjerne skramlimgen fra "schüttelrost", og etter planlagt ombygging til oljefyrt er jo ikke den høylytte fyrskuffa akkurat riktig den heller.
 
Som første step forsøkte jeg med å koble fra originaldecoderen og erstatte den med en standard Lenzdecoder. Lyden ble selvfølgelig borte, men den var normalt kjørbar begge veier, og lysene virket som de skulle.
 
Neste step blir nå å få tak i en Loksound 21p decoder og se hvordan dette fungerer. Regner med å måtte snekre ei lydfil selv, men det skal vel gå.
 
Så er det høutaleren: Er det noen som vet om jeg kan bruke den som sitter der originalt, eller må den byttes. Og hvis bytte, bør den loddes på originalprintet, eller gå ut fra decoderen.
Hvis jeg må bytte høytaler må jeg uansett få tak i en annen en ESU's standardhøytaler, den blir for stor.
 
Noen som har tips å komme med? Og ikke minst, har jeg oversett et eller annet viktig poeng??
Koster ikke mer enn en lyddecoder å blemme litt, men hvis det kan unngås så----.
 
Takknemlig for tips og råd.
  


Edited by Bhal - 15 desember 2012 at 19:07
mvh
Bjørn
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.