MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digital avkobler.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digital avkobler.

 Post Reply Post Reply
Author
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digital avkobler.
    Posted: 15 desember 2012 at 18:00
Heisan. Jeg har montert en Zimo MX630R og automatiske avkoblere i en Di5. Den virker fint når jeg bruker bruker fuksjonstast 2 på roco mutimaus. Jeg leste på siden til Zimo att decoderen har en automatisk avkobler cv. cv 115 og 116. Det gjør att den rygger litt bakover hever avkobler og kjører ett par cm framover og slipper avkobler ned. Er det noen som vet hvordan jeg henger cv oppimot funkjsonstast 2. Bruker traincontroller sølv og roco.

Edited by bfr130 - 15 desember 2012 at 18:07
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 desember 2012 at 18:39
Hei

Tror ikke jeg helt skjønner problemet. ..

Er det å bruke F2 fra TrainController du ikke får til ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2012 at 14:43
Jeg mente å trykke på 2 på multimous så cv kode 115 blir aktivert. Går kansje an å gjøre det via traincontroller også?
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2012 at 16:21
Hei

Har bare tatt en rask titt i Zimo manualen

Ser ut til at denne CV henger sammen med en rekke andre CVer så her må manualen studeres nøye

Merk at ulike avkoplere kan ha ulike verdier
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2012 at 21:29
Lagde ett lite program på traincontroller for å prøve med avkobler. Funker helt topp. Dermed kan jeg hente og levere vognstammer automatisk.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,093 seconds.