MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL 18
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL 18

 Post Reply Post Reply
Author
jhela View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhela Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: EL 18
    Posted: 13 desember 2012 at 21:28
Kan noen fortelle meg om El 18 blir brukt i godstog idag ?
 
Jan Henry
Jan Henry
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2012 at 21:39
Originally posted by jhela jhela wrote:

Kan noen fortelle meg om El 18 blir brukt i godstog idag ?
 
Jan Henry
Cargonet leier inn EL18 for bruk i godstog. Tru de blir brukt på Bergensbanen. Tidligere leide Peterson (konkurs) EL18 fra Nsb.
A matter of life and death
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2012 at 22:37
CN skal vel leie 6 stk EL18, muligens 8 stk fra våren 2013, pr i dag tror jeg CN har 3 eller 4 stk og et eller to går nå fast på Bergensbanen, de driver med kursing av CN førere på loktypen på Sørlandsbanen nå for tiden, muligens også på Doverebanen ?
Back to Top
jhela View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhela Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2012 at 22:52
Takk for svar,
Det vil vel si etter disse opplysninger,  El 18 kan brukes sammen med alle de fine nye godsvogner
som har kommet/kommer for å få et flott godstog etter forbilde på modelljenbanen.
Jan Henry
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2012 at 12:32
JA nå er det fritt frem med EL18 som trekk kraft i containertogene Thumbs Up
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 desember 2012 at 23:45
Jeg jobber på Bryn og har observert El 18 passere i godstog daglig nordover. Husker ikke i farten hvilke vogner som er bak, men er det Bergenstogene er det nok moderne containervogner og vogner med semitrailere på.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.