MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Anbefaling for manuell vekselomskifter?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Anbefaling for manuell vekselomskifter?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Anbefaling for manuell vekselomskifter?
    Posted: 25 november 2012 at 08:26
Er det noen som har anbefalinger evt byggetips for manuelle vekselomskiftere?

Vekslene er H0n3 fra NGC og LITco uten fjær til å holde tungene i posisjon, og anlegget bygges stort sett i XPS og WS inclines og risere uten særlig med treverk å skru i.

Kan evt felle inn litt finer under vekslene hvis det er nødvendig, men da må det planlegges litt mer på forhånd. Er heller ikke fremmed for å bygge noe fra scratch hvis det er det som må til.

Takknemlig for tips og innspill!Smile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2012 at 12:35
Du har jo denne mekanismen fra Fast Tracks som kanskje kan være et alternativ?


Bilde fra Fast Tracks.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2012 at 14:19
Ja, vi så faktisk på denne og diskuterte den rett etter at jeg postet innlegget, og lurer på om vi skal gå for den. Har sjekket dimensjonene, og den bygger bare snaut 50mm, så det skal nok gå greit å felle inn den uten at noe stikker ut nedenfor.

Er det mulig å få tak i denne her til lands, eller må vi bestille direkte fra Fast Tracks?

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2012 at 21:03
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:


Er det mulig å få tak i denne her til lands, eller må vi bestille direkte fra Fast Tracks?
Jeg vet ikke om du kan få kjøpt det i Norge, men jeg bestilte skinner og div jigger på netttet og det gikk veldig greit å få sendt til Norge.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2012 at 21:52
Som det sies, ingen problemer med å bestille fra de.
Må kanskje påregne noen dagers venting da ikke alt lagerføres, så noe må kanskje produseres før det sendes.
De oppgir fire uker++ i frakttid, jeg har aldri opplevd at det tar mer enn et par uker fra varene er sendt likevel.
Sist jeg bestilte derfra så delte jeg opp bestillingen. Betaler heller 40kr for porto et par ganger istedet for å betale mva+beregningsgebyr til posten Wink


Edited by EirikS - 25 november 2012 at 21:53
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2012 at 07:53
Jeg har aldri bestilt fra Fast Tracks, men derimot en hel del andre, og har heller aldri hatt noe problemer med levering.
 
Det er som Eirik sier, det eneste skåret i gleden er all dritten som legges på fra Posten når pakken kommer hit. Har vurdert å dele opp bestillingen, men vi trenger uansett så mange at det vil bli veldig mange bestillinger hvis hver av de ikke skal overskride 200kr, så jeg får se hva det blir til. Har faktisk opplevd innimellom at pakkene har "glippet" forbi Posten og havnet rett i postkassa uten mva og tollgebyr, men det er ikke noe å basere seg på.
 
Skal se om jeg får avgårde en bestilling i efta, så kanskje vi har de før julSmile
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.