MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kjøp på QXL.........
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kjøp på QXL.........

 Post Reply Post Reply
Author
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjøp på QXL.........
    Posted: 03 juli 2005 at 18:11

Heisann,

Noen som kjenner til "BROKER" fra QXL?  Heter egentlig XXXXX YYYYYY denne karen, bosatt i ZZZZZZZZ...  Har en "høne" å plukke med denne karen.  Blir dere tilbudt noe materiell fra han, så vær snill og ikke forskuddsbetal noen ting.

Mvh  Bengt



Edited by eika
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2005 at 19:12

Hei!

Ha vært innom og redigert bort navnet på vedkommende intill videre. Et søk i telefonkatalogen viste to mobilnumre på forskjellige adresser, men med det navnet i den angitte by, så bl.a. i tilfelle en eventuell forvekslingsfare om det skulle dreie seg om to personer, og intill en evt. nærmere beskrivelse av hva som skal ha skjedd følte jeg det ikke rett å henge ut vedkommendes navn her. Siden det dreier seg om kjøp via QXL bør det jo holde å vite brukernavnet der?

-Originalinnlegget finnes lagret-

Mvh
Eirik
Moderator



Edited by eika
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2005 at 19:42

Hei

Det er OK. Mest sannsynlig samme person med 2 adresser. Regner med å finne ut av dette en av de første dagene. Har ikke betenkligheter med å kalle denne karen en "kjeltring", og siden han selger div. MJ artikkler, STYR UNNA DENNE SELGER....

(i tilfelle det skulle dukke noe opp på "børsen", da han nå er ute fra QXL)

Mvh Bengt Karlsen

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juli 2005 at 08:37

Hei !

Har sett denne Broker operere på QXL tidligere. Han hadde ofte noe for salg. Takk for advarselen !

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juli 2005 at 12:43

Kanskje bedre å be om å sende å oppkrav på posten så slipper man å betale på forskudd?.

A matter of life and death
Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juli 2005 at 18:23
Selv om du betaler med postoppkrav er det ikke noe garanti for at  pakken inneholder det den skal.
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juli 2005 at 19:19
Jeg har handlet en del på QXL og har ennå ikke blitt lurt. Men jeg leser også karakterene til selgeren nøye før jeg legger inn evt. bud.

Denne "broker" synes likevel å være en luring. Taktikken er å legge inn for salg en del billige varer til å begynne med, for å få gode karakterer - for deretter å slutte å sende de dyrere varene etter at pengene er mottatt for disse.

bengtka - Håper du får varene etter å ha avlagt selgeren er liten visit ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2005 at 02:05

[QUOTE=erakt]Selv om du betaler med postoppkrav er det ikke noe garanti for at  pakken inneholder det den skal.[/QUOT]

 

Man har nok ingen garantier, som du sier...

A matter of life and death
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 11:08

Vil bare si at etter "litt" fram og tilbake, er materiellet trygt i hus.  Ingen personskader eller andre ubehagligheter. 

Bengt

 

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 18:22

Godt å høre bengt.

Men hva kan vi gjøre mot folk som ikke gjør det de lover? Har selv et problem i samme katagori. Jeg kjøpte for noen måneder siden en bruktbil. Den forrige eieren oppga årsavgiften som betalt. Det var den altså ikke da jeg plutselig fikk regning. Jeg ringte han med en gang og han beklaget så mye og lovte å rydde opp. Så fikk jeg purring. Jeg ringte igjen. Han hadde glemte det helt og beklaget så mye. Han skulle ordne. Så kommer varsel om avskilting.... Jeg blir sur og ringer. Han beklager nok en gang og forteller han har vært syk men skal ordne med en gang han får lønn. Jada sier jeg og venter enda...

Står man maktesløsse mot slike personer?

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 19:18

Kan fort straffe seg og være godtroende og stole på folk, desverre. Man ser jo hva en "gentlemanns agremeent" kan føre til...  

Kan være det hjelper og "smelle litt hardere i døra", men absolutt ingen ideell løsning. Og den som gir seg har tapt..............

Bengt

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 19:35

Når det gjelder QXL og eBay, så kan man jo rapportere selgeren mm varene blir levert. Ved kjøp og salg på disse stedene ingår man en kontrakt som er bindene. Hvis selger er en fjott, så vil han bli stemplet som en fjott av eierene av stedene.

Men som tidl nevnt i denne tråden, sjekk tilbakemeldinger fra tidl kjøpere før du byr.

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.