MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO-snakken på gamleforumet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO-snakken på gamleforumet

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO-snakken på gamleforumet
    Posted: 05 november 2004 at 23:50

Alle innleggene fra gamleforumet vil bli importert til dette forumet. Dette skjer forhåpentligvis i løpet av en uke (ingen garanti).

Som en følge av den pågående disputten om gamleforumet vil FREMO-snakken der bli slettet (Backup er tatt). Dette for å unngå at vi havner i en pressituasjon mellom to "rivaliserende" grupper.

Ingen innlegg vil bli borte, de vil imidlertid bli utilgjengelig en periode.

 

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Credit View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Credit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 03:09
Innhold slettet da det ikke lengre er relevant

Edited by Credit
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 11:46
Originally posted by Credit Credit wrote:

Jeg samtykker ikke i at mine innlegg under signaturen
truls på gamleforumet blir lagt ut her..  Skal innleggene fra det andre
forumet legges ut her forventer jeg at mine innlegg blir slettet.




Vel og bra, men er det ikke sånn at FREMO-forumet alltid har vært et eget
forum? Altså at det bare flyttes fra ett sted til et et annet, og ellers
fortsetter som før? Eller blir FREMO nå underlagt MJF-forumet? Med de
samme reglene for posting og diskusjon?

Mulig det ble sagt noe om det et annet sted?

mvh
Henning L
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 11:48

Uklart fra min side.

Ingenting endrer seg når det gjelder FREMO-snakken hva gjelder eierskap, regler etc.

Den eneste forskjellen er ny vert og nytt utseende.

 

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 12:08
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Ingenting endrer seg når det gjelder FREMO-
snakken hva gjelder eierskap, regler etc.
Den eneste forskjellen er ny vert og nytt utseende. 



Da burde vel ingen av de som har postet føle seg ille til mote over annet
enn ev. at de misliker mjf og ikke vil ha noe med mjf å gjøre. Eller ikke
finner seg i flyttingen fra MJ-forum og måten det skjedde på. Mye blir
sagt om dette for tiden. Lite av det virker relevant for FREMO-forumet.

mvh
Henning L
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 16:02
Hvordan har dere tenkt å løse den tekniske siden med å importere det gamle Fremo-forumet med innlegg inn i ny løsning? Finnes det en konverteringsrutine som bevarer forfatterne og innleggene, slik at de kan f.eks. redigeres av eier? Hvis ikke må vel det bli en formidabel oppgave å gjøre dette manuelt?

En teknisk løsning kan jo være å beholde den gamle Fremo-delen som et leserom basert på gammel løsning og fortsette med ny løsning med ny forummotor?

mvh
Svein-Martin Holt
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2004 at 00:30
Hei Svein-Martin
Det er ikke jeg som utfører konverteringen.
Så langt jeg har forstått er det snakk om å åpne den gamle databasen og stokke om postnavnene, samt stokke om på rekkefølgen av disse før de blir konvertert til SQL.

Utfordringen kommer i forhold til brukernavnene. De som har registrert seg i nyforumet med samme brukernavn som i gammelforumet er ikke noe problem. De osm har registrert seg med nytt navn derimot.

Der står saken akkurat nå. Vi må finne en lur løsning for dette.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2004 at 08:25
Det som kunne være en løsning(Om det finnes en backup av gamleforumet før FREMO-delen ble slettet) er å slette alle andre kategorier(Siden det lever videre i Norsk MJ Forum) og føre selve delen med FREMO videre som et leseforum. Nye innlegg legges da på ny løsning, som nå er i drift.
Det aller beste ville selvfølgelig være å konvertere det inn i ny løsning, men om det skaper for mange problemer, kan skissert løsning være ganske bra.
En må da i tilfelle lage en paralell løsning på www.mjf.no(Så lenge Norsk MJ Forum kjøres der), men det er ikke noe stort problem.
Man kan ihvertfall få den gamle delen opp umiddelbart, om konverteringen skulle trekke ut.

mvh
Svein-Martin
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2004 at 08:38

Jeg er enig med Svein-Martin i at her må man finne enkle praktiske løsninger. Å ha gamleforumet (del 2, for nå har vi også et gammelt gamleforum) som leseforum synes jeg er helt greit. Det er få tråder der som det er naturlig å holde gående, og de kan greit startes på nytt i ny-forumet...

Hilsen Halvor

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2004 at 10:12

Hei

Hvis det bestemmes at det skal konverteres kan nok jeg være behjelpelig. Jeg har bra kontroll på databasene i Snitz, og Web Wiz" baser ser rimelig overskuelige ut. Det er imidlertid en viss strukturforskjell. I snitz lagres det første innlegget i en egen tabell, mens i Web Wiz lagres kun overskriften i denne tabell.

Men det burde ikke være så vrient å få det til. Så jeg kan nok skrive en SQL jobb, som muligens Svein Martin kunne lagt inn i et ASP-program, slik at alt kan skje mens basene er online.

Evt. kan det lages en DTS pakke (nå blir det teknisk) som den nye ISP"en kunne kjørt for oss.

Ellers ser heller ikke jeg noe problem med å ha det gamle forumet som leseforum hos MJF eller andre. Så slipper man ihvertfall å ta stilling til om det er nødvendig å innhente tillatelse fra den enkelte bruker. Jeg mener, det er jo noen som er veldig opptatt av å innhente tillatelser.

Eneste ulempen er at MJF så må ha to forummotorer kjørende på sin server. (Snitz og Web Wiz). Men så lenge Snitzen ikke brukes, så er vel ikke det den store innvendingen.

mvh Øyvind

Fremoist og MJF-medlem

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2004 at 19:00

Nå har Kai allerede gjort jobben. Det vi må bli enige om er hvilken status innlegg med brukernavn som savner bruker skal ha.

Det er dette vi må snakke sammen om når vi får klarnet hjernen

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2005 at 13:33

Rister litt liv i denne tråden i gjen jeg...

Hva skjedde egentlig?

 

Thomas



Edited by thomas snare
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2005 at 03:14

Tydelig vis var det ikke mulig og få konvertert innleggene så da vil jeg nevne at jeg har server med mulighet for og kjøre snitz på slik at vi kan få opp det gamle forumet som leseforum.

Det ligger så myebra der som bør bevares for fremtiden.

 

Thomas

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2005 at 10:34

Det som har skjedd er at han som skulle konvertere gamlesnakken ikke svarer på henvendelser lengre. (Nei, det er ikke Morten jeg snakker om).

 

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.