MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Class66/77
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Class66/77

 Post Reply Post Reply
Author
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Class66/77
    Posted: 09 november 2012 at 22:34
Esu kommer med Class 66 og 77. Class 66 var kjent som CD66 hos Cargonet. Lokene levers med lyd og røygenerator(røyk fra dieselmotoren) Lov å håpe på en Cargonet versjon?
A matter of life and death
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2012 at 00:38
Både Heljan og Lemke kommer med 66. Lemke sin er en fortsettelse av Mehano sin.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2012 at 11:01
Etter som Mechano innstilte driften for noen år siden, ble jeg nylig overrasket over å se at firmaet fortsatt produserer.
Mechano har nå levert en ny serie av Class 66. Disse er kinaporoduserte og prisene har gått ytterligere ned. De finnes allerede i butikkene i Tyskland i 2 utgaver HGK og CrossRail for under € 170 (inkl. MwST).
Til sammenlikning koster ESU Class 66 hele € 370 - men da får du en høyteknologisk modell!
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2012 at 22:22
Er det lagt ut noen link til Heljan modellen. Har søk på Heljan men kan ikke se å finne noen bilder eller info om ny class 66
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2012 at 13:37
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Etter som Mechano innstilte driften for noen år siden, ble jeg nylig overrasket over å se at firmaet fortsatt produserer.
Mechano har nå levert en ny serie av Class 66. Disse er kinaporoduserte og prisene har gått ytterligere ned. De finnes allerede i butikkene i Tyskland i 2 utgaver HGK og CrossRail for under € 170 (inkl. MwST).
Til sammenlikning koster ESU Class 66 hele € 370 - men da får du en høyteknologisk modell!
 
Kjell, nå må du skille mellom Meccano og Mehano! Meccano lager byggesett i metall, slik som dette: http://www.flickr.com/photos/35034351249@N01/133274349.
Mehano derimot, er et slovensk selskap startet i 1952 under navnet Mehanotehnika. I 1990 skiftet de navn til Mehano.
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2012 at 14:09
Beklager trykkfeilen i farten.
- Selvfølgelig heter det Mehano uten "c" (-men jeg skrev da ikke to c-er?)! - Lurte på om jeg skulle rette det, men gadd ikke!
Det er alt for mange "lokk" på forumet som ingen tilsynelatende bryr seg om?
 
- Forøvrig er vel Heljans Class 66 i skala 1:76 og derved beregnet for det engelske markedet?


Edited by Kjell H. - 11 november 2012 at 14:11
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2012 at 16:19
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Beklager trykkfeilen i farten.
- Selvfølgelig heter det Mehano uten "c" (-men jeg skrev da ikke to c-er?)! - Lurte på om jeg skulle rette det, men gadd ikke!
Det er alt for mange "lokk" på forumet som ingen tilsynelatende bryr seg om?
 
- Forøvrig er vel Heljans Class 66 i skala 1:76 og derved beregnet for det engelske markedet?
 
Joda, det skrives uten to c'er, men det uttales nesten likt Wink. Heljans 66 er annonsert i 2004 katalogen som både H0 og 00. En tråd om Heljans 66 kan leses her http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/heljan-nyheder-class-66
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2012 at 16:48
Jeg så at dette var en snart 9 år gammel "nyhet" i begge målestokker.
Etter Mehano laget sin utgave - og særlig dersom ESU også gjør en tilsvarende, tror jeg ikke på en 3 utgave i målestokk 1:87. I så fall blir det nok kun én i skala 00?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2012 at 12:41
Hører at Mehano har flyttet produksjonen til Kina og at de kommer med CD66.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,046 seconds.