NMJ El-17 |
Post Reply |
Author | |
Arild
Viderekommen Joined: 28 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 oktober 2012 at 22:07 |
Hei alle sammen,
Jeg har nylig fått mitt første Toplinelok,og lurer på en ting.Hvordan får man av kåpa ? Det står ingenting i papirene som medfølger hvordan man går fram.Skulle gjerne ha satt i en decoder,men er redd for å ødelegge noe når jeg ikke vet fremgangsmåten.Er det bare å benne kåpa til sidene,og løfte forsiktig opp,slik som de fleste Roco lok ? Er det noe annet man må passe på før man setter decoderen i NEM pluggen ? Så et annet spørsmål ang. B7 vogner for eksempel en AB7-1,FR7-2,B7-3 osv. Hva står det siste tallet for ? Er det forskjellige serier/ombygginger ? Kan man på El-17,El-18 uten videre blande disse vognene uavhengig om de slutter på 1,2,3 osv for å få en korrekt vognstamme ? Hva er for eksempel en korrekt vognstamme for El-17 anno 1987-85 ? Jeg har bare plass til 5 - 6 vogner på stasjonen,så helt riktig kan det vel ikke bli.Fint om noen vet svarene her. Mvh Arild |
|
Mvh Arild
H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :) |
|
Sweden
Viderekommen Joined: 16 september 2011 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Arild
Alldeles korrekt. Sista "tallet" står för vilken version det är av t.ex. B7-vagnarna. B7, B7-2, B7-3, B7-4, B7-5 & B7-6. Sidorna nedan är mycket bra databaser om Norska tåg. jernbane.net http://www.jernbane.net/bo/subpage.php?s=2&k=3 Olika typer av Norska personvagnar Norsk Jernbaneklubb - Materielldatabasen http://forsk.njk.no/mdb/mdbp.php?aid=7&aut=&eng= Olika typer av Norska personvagnar Håll till godo. Sweden - The One... And Only. |
|
R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er bare å "benne" ut sidene forsiktig. Skal ikke være noe "Hokus Pokus" å få det til. Eg e selv alltid MEGET forsiktig med det der....
Mvh
Ørjan
|
|
Arild
Viderekommen Joined: 28 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen,
Sweden Takk for nyttige linker,mye info og finne der. Ørjan Takk for hjelpen med kåpa,er alltid skeptisk selv også.Altfor lett å være overmodig,og det er ofte da feilene gjøres. Mvh Arild |
|
Mvh Arild
H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |