MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp med lokomotiv
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp med lokomotiv

 Post Reply Post Reply
Author
tognybegynneren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 juli 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tognybegynneren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp med lokomotiv
    Posted: 18 oktober 2012 at 17:57
Hei! Når en skall kjøpe vogner og lokomotiver til märklin HO, er det det samme om det er c-skinner eller m-skinner? selv så har jeg M-skinner. Vill nemmlig oppgradere fre el-lok til damp-lok.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2012 at 18:16

Først: Denne tråden hører ikke hjemme under "H0 2-skinne", men bør flyttes til "H0 3-skinne".

Så til spørsmålet ditt:

Hvis du kun bruker Märklin-materiell, så burde det gå greit med M-skinner. Om du har tenkt å bruke materiell fra andre produsenter, kan du starte med å lese det som står i denne tråden:

http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=7102


Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2012 at 18:20
Både M-, K- og C-skinner kan kombineres med ulike overgangsstykker, så i utgangspunktet bør ikke det være noe problem. Jeg har lest at M-skinner ikke anbefales hvis du kjører digitalt, men uten egen erfaring på det området kan jeg verken bekrefte eller avkrefte det. Regner med det er mange her på forumet som kan gi deg et mer utfyllende svar.

Velkommen skal du være forresten!Smile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
tognybegynneren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 juli 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tognybegynneren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2012 at 20:42
Så da er det bare til å kjøpe lokomotiv av Märklin HO uten å tenke på at det er til k-skinner eller c-skinner.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.