MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modelljernbanemesse på Hamar
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modelljernbanemesse på Hamar

 Post Reply Post Reply
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Modelljernbanemesse på Hamar
    Posted: 04 oktober 2012 at 13:04
Nå til helgen 06-07 oktober, er det modelljernbanemesse på Jernbanemuseet på Hamar.
 
For mere info og utstillerliste se:
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2012 at 18:01
Noen som har vært på Hamar i dag, og som kan komme med en liten tilbakemelding? Hadde ikke overskudd til å dra i dag, men kan være aktuelt å ta en tur i morgen.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2012 at 21:28
Samme her. Skal dit en tur i morgen, men kunne tenkt meg en oppsummering..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2012 at 22:48

Jeg var en tur dit i dag. Som det står på nettsidene til Jernbanemuseet, er det en relativt liten messe.

Foruten de faste MJ-anleggene som museets har i montre langs den ene veggen, så jeg bare ett "ordentlig" anlegg, det amerikansk-inspirerte modulanlegget til Mjøsa Nskala. I tillegg var det en "leketogbane" med M-skinner for den yngre garde. I tillegg hadde de lagt inn noen meter med skinner for "Knertitten".

Det var heller ikke så mange salgstands som på messene i Horten og Larvik, men VMJI så ut til å ha tatt med hele sjappa, og når også Hobbytrain og Gerts Import var med, burde det meste av dagens norske MJ-materiell være representert.

Positivt var det at Skala Design var der - de har jeg ikke truffet på messe før (Horten, Kråkstad, Larvik). Der fikk jeg kjøpt det nye messingbyggesettet av kjølevognen Ha5, som ennå ikke er tilgjengelig via nettsidene deres (eller Togbutikken sine), pluss noe smådeler som ikke heller finnes på nettsidene. Jeg så også at de hadde byggesettet av WLAB-2, men sjekket ikke om det var et enslig resteksemplar, eller nytt opplag. De viste også prototyper av noen smalsporvogner.

Ellers gjorde jeg noen OK bruktkjøp hos privatpersonene som hadde stand.

Litt av grunnen til at jeg tok turen helt til Hamar, var at også museets bibliotek holder åpent under messen.

Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert, men det blir tidligst i morgen.

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2012 at 23:56

I tilegg til leketogbanen det nevnes, her kommer det en plate til med DCC. Planen er å vise frem T43 med lyd i

A matter of life and death
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2012 at 00:43

Først et par bilder av Skala Designs Ha5 / Ibchghps:

Jeg glemte forresten å nevne at Skala Design også hadde med en El 11 som så ut til å være komplett. På nettsiden er det kun bilde av en prototyp som ikke er ferdig lakkert eller merket. Jeg tok ikke noe bilde av den, da den stod i en pleksiglassboks, som gir stygge reflekser ved fotografering.

Ikke alt som ble solgt på messen var det aller nyeste:

Resten av bildene er fra modulanlegget til Mjøsa Nskala:


Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2012 at 18:13
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Først et par bilder av Skala Designs Ha5 / Ibchghps:

Jeg glemte forresten å nevne at Skala Design også hadde med en El 11 som så ut til å være komplett. På nettsiden er det kun bilde av en prototyp som ikke er ferdig lakkert eller merket. Jeg tok ikke noe bilde av den, da den stod i en pleksiglassboks, som gir stygge reflekser ved fotografering.

Ikke alt som ble solgt på messen var det aller nyeste:

Resten av bildene er fra modulanlegget til Mjøsa Nskala:


Dette hører kanskje hjemme i en annen tråd, men hva kommer Ha5 byggesettet til å koste?
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2012 at 21:26
De kostet 650,- på messen. Modellene han viste frem var en fryd for øyet:-)
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.