MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Aktive tråder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Aktive tråder

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktive tråder
    Posted: 23 september 2012 at 23:46
Jeg bruker alltid "aktive tråder" for å se de siste innleggene på hele forumet. Den lenka flytter seg imidlertid. Noen ganger ligger den helt til venstre, andre ganger helt til høyre. Det er en smule forvirrende. Går det ikke an å få den til å ligge på samme plassen hele tiden?
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2012 at 23:49
LItt mer detaljer om dette:

Hvis man klikker på "Aktive tråder" når den ligger til høyre, erstattes den med "Aktive tråder uten svar". Det er vel grunnen til at den da flyttes helt til venstre. Men trenger vi egentlig "Aktive tråder uten svar"? Den viser altså de nyeste innleggene i tråder med bare ett innlegg. Å bare plukke fram de trådene er det vel svært sjelden at man har bruk for?
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 18:54
Jeg hadde håpet at noen ansvarlige for forumet kanskje kunne gi et svar her. 
Svein S
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 20:13
Når du er inne på "Aktive tråder", hvorfor trenger du da lenka dit synlig?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 20:34
Nå skal jeg være litt forsiktig med å uttale meg for bastant, men når du sier "flytter seg til venstre" lurer jeg på om du i stedet mener "breadcrumbs"-funksjonen som ligger som en rad øverst til venstre, og viser hvor i forumet du er (etter "Hans og Grete"-eventyret (tror jeg det var), som la ut brødsmuler for å finne veien tilbake.

Nå står det Forumets forside > Nettsted og forumhjelp > Forumverkstedet, og du kan da klikke på en av delene for å komme direkte dit, f.eks Forumets forside.

Stjerna øverst til høyre veksler mellom "Aktive tråder" og "Aktive tråder uten svar" (m.a.o. nye tråder, som du selv nevner) og angir at du kan klikke deg videre (eller frem og tilbake mellom de, for å si det på en annen måte), mens brødsmulene øverst til venstre viser hvor du er i øyeblikket.

Vet ikke om noe av dette ga særlig mening...

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 23:43
Takker for innspill. Dette er en standardfunksjon i forumet. Det blir litt komplisert å endre på denne samt at endringer jeg gjør vil bli overskrevet ved neste oppgradering.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 23:48
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Når du er inne på "Aktive tråder", hvorfor trenger du da lenka dit synlig?

For å sjekke f.eks. to timer senere om det er kommet nye innlegg.
Men jeg har egentlig løst "problemet" for egen del siden det ikke kan gjøres noe med, nemlig å klikke to ganger på lenka om dette til høyre, siden svitsjer mellom Aktive og Atkive uten svar annenhver gang. F5 kan vel også brukes, selv om det ber om mer data enn nødvendig.
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 23:49
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Takker for innspill. Dette er en standardfunksjon i forumet. Det blir litt komplisert å endre på denne samt at endringer jeg gjør vil bli overskrevet ved neste oppgradering.

Ok, det ante meg at det kom til å bli svaret ut fra tidligere svar på slike tekniske ting. Noen stor sak er det heller ikke.
Svein S
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2012 at 02:02
Ja, jeg ser den Svein.
Selv så har jeg ikke siden oppe om jeg ikke leser, har aktive tråder som favoritt istedet :)
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2012 at 08:52
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

...har aktive tråder som favoritt istedet :)

Det har jeg også, så det fungerer utmerket med frøstegangsåpning, men etter at nettleserne for noen år siden kom med faner, så ser jeg ingen grunn til å lukke en side som jeg vet jeg kommer til å titte på om en stund igjen. Jeg bruker dessuten to forskjellige nettlesere for at ikke det skal bli for mange åpne faner. På den ene (Opera) har jeg bare hobbyrelaterte nettsteder som da åpner seg pent og pyntelig på de samme faste nettstedene hver dag når jeg starter maskinen.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.