MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skaarerbanens Venner inviterer til FREMO-treff
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skaarerbanens Venner inviterer til FREMO-treff

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skaarerbanens Venner inviterer til FREMO-treff
    Posted: 30 august 2012 at 16:35
Skaarerbanens Venner har gleden av å kunne invitere til FREMO-treff på Ask i Gjerdrum, torsdag 7. - søndag 10. februar 2013.
Merk at treffet er utvidet med en ekstra kjøredag. Mere informasjon om treffet kommer etterhvert.
 
 
Mvh, Kai
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2012 at 17:11
Tre dager høres bra ut. For meg passer det antagelig bedre i februar enn i november denne gangen, så jeg satser på å ta med meg noen moduler.
Svein S
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2012 at 18:25
Det er jo desværre lige den weekend, som starter familiens vinterferie i Nesbyen.Tongue
 
At jeg evt. hellere ville deltage i Fremo træf, er nok ikke et emne som tages med
på familierådet. Embarrassed

Mange hilsner
Dan



En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2012 at 18:34
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Det er jo desværre lige den weekend, som starter familiens vinterferie i Nesbyen.Tongue
 
At jeg evt. hellere ville deltage i Fremo træf, er nok ikke et emne som tages med
på familierådet. Embarrassed

Mange hilsner
Dan



 
Plutselig blir du syk ca ved Oslo og må avbryte ferien Wink
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2012 at 18:46
MagneHug

Godt forslagWink

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 22:41
Kommer det noe mer informasjon om treffet snart?

Eirik
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2012 at 06:06
Hei,
 
Da er mere informasjon lagt ut på http://skaarerbanen.no/
 
Mvh, Kai
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2012 at 11:42
Det står ingen ting om påmeldingsfrister verken for deltagelse eller modulpåmelding. Kan det sies noe mer om dette?
Svein S
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2012 at 00:06
Originally posted by ses ses wrote:

Det står ingen ting om påmeldingsfrister verken for deltagelse eller modulpåmelding. Kan det sies noe mer om dette?
 
Jeg skal få oppdatert selve invitasjonen, men i utgangspunktet er påmeldingsfrist satt til 6. januar 2013.
 
Deltageravgiften er satt til kr. 300,- 
 
Mvh, Kai
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 22:34
Da nærmer treffet på Ask seg raskt. Dette er noe å glede seg til.
Det er plass til et par til på treffet om det er noen som har lyst og mulighet til å delta.
 
 
Bildet viser lok 433 som henter konduktørvognen til toget det skal trekke til Hovedstaden, en varm augustdag i 1959.
Back to Top
Steinar J View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2013 at 00:18
Til hvilket kontonr. skal deltageravgiften betales?
 
Steinar Jeppestøl
SJ
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2013 at 07:49
Kontonummeret var uteglemt fra invitasjonen opprinnelig, men skal være der nå.
Det er: 1201.02.49064
 
Mvh, Kai
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2013 at 15:04


Flott anlegg, hyggelige mennesker og et spennende opplegg fra Kai & co
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2013 at 15:46
Det ser hyggeligt ud Tongue God fornøjelse.

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 00:16
Her er noen av mine bilder fra fredagen.

Hele anlegget:

Type 30a og kullbukk på Isaker:

Type 29 fra NJM

KGB-vogner for KGB-stasjonsbygning:


Svein S
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 00:36
Spesielt moro å se type 29 fra NMJ i trafikk allerede!
Back to Top
Svein Arild View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 februar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 13:22
Hei.
Prøvde å komme inn for se dere kjørte på kulturhuset på Ask i dag. Der ble jeg møtt av en mann innefor døren som jeg spurte om jeg kunne se litt. Ble da kontant avvist dette var et lukket arrangement. Dette var skuffende, da jeg selv driver med modelljernbane, riktignok ikke fremo, men N og HO. Er det slik at miljøet ikke trenger fler medlemmer eller ønsker nye, så syntes jeg det er trist.

Hilsen en skuffet modelljernbaneinterresert mann.

Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 14:07
Dette arrangementet har vært annonsert lenge og alle modelljernbaneinteresserte har kunne melde seg på (se innlegg lenger oppe). Det har vært veldig mange på døren her som bare skal se litt. Om alle skulle slippe inn hadde fokuset til de som har betalt deltakeravgift vært på å følge disse rundt, i stedet for å delta i det trafikkspillet de har meldt seg på til.

For ordens skyld må det også nevnes at dette ikke er et MJF arrangement, men et arrangement i regi av Skaarerbanens venner.

Edited by Morten Jacobsen - 09 februar 2013 at 14:14
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Roger Andre View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Andre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 17:13
Disse treffene til skaarerbanens venner er jo noe som virkelig er noe og se, synn det ikke blir tenkt litt nytt... sett av litt tid, en av dagene hvor det er mulighet for og invitere folk inn for og se på kjøring og skifting og noen fantastiske modeller. Har forståelse for at folk betaler for og ønsker å kjøre tog, men tenk på rekrutering.
 
Om det ikke er mjf som organiserer så tror jeg på felles inkludering. tenk positivt...
 
Ha en fortsatt god kjøre helg.
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker
Back to Top
N-oldus View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote N-oldus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 17:27
Jeg hadde tenkt meg en tur da jeg er nysgjerrig på moduler, men jeg betaler ikke hundrevis av kroner for å ta en titt. Skjønner at man ønsker lukket opplegg for mesteparten av et slikt arrangement, men jeg tror det er en ide å sette av en time eller to hvor nysgjerrige kan komme på et gitt klokkeslett.

Kan jo hende at Skaarerbanen får enda flere venner da :-)
Med Vennlig Hilsen



Geir Ødegård



"Common sense isn't so common..."
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 17:39
Jeg skjønner veldig godt at man ikke ønsker fullt av folk på et lukket arrangement. Jeg ville ikke hatt hvermannsen gående å klå på alt av håndlagede modeller. Men noen timer eller en dag avsatt til guidet omvisning hadde sikkert vært mulig og kanskje en ide til senere arrangement. Inngangspenger til klubbkassa og kanskje noen nye medlemmer. :)
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 18:50
Et FREMO-treff er et deltager-arrangement, ikke en Messe...

Og når det er sagt, er det både i Skaarerbanens og andres regi oppgjennom årene vært rikelig men muligheter for "å komme og se".

-pål-

Rettet trykkleif...

Edited by paolsen - 09 februar 2013 at 18:53
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 19:41
Det er ikke verre enn å ta kopntakt på forhånd. Om man spør i forkant slipper man fint inn.
Men respekter at man ikke kan møte ubedt.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 20:00
Så bra. Da skal jeg huske på det til en annen anledning.  :)  Var inne på tanken, men i og med at det er et deltager/lukket arrangement så lot jeg det være.
Har vært innom å kikket på Flymuseet Gardermoen når det ble avholdt der. Da kunne man se fra en side i museets åpningstider. Synd det ikke er der fortsatt, men det er sikkert grunner til det uten at utenforstående har noe med det. 
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2013 at 23:59
Et lite glimt fra Skaarerbanen:
 
Her står passasjertoget på Thorshaug klar for avgang til Hovedstaden. Legg merke til den vognstammen. Dette er modeller vi virkelig håper blir tilgjengelige om ikke altfor lenge.
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 00:06
En observant fotograf fikk tatt et bilde av type 29 rundt lunsjtid der den glir over broen rett øst for Isaker stasjon.
Lokomotivet imponerte med sin trekkraft og myke gange.
 
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 00:29
Fossum Fabrikker like øst for Paalsrud er et travelt sted i 1959. Daglig leveres det vognlaster med trevirke
til produksjonen av øl og mineralvannskasser. Her ser vi at godstoget på linjen ved Fossum.
Konduktørvognen er akkurat koblet fra slik at vognstammen kan skyves inn på sidesporet.
 
 
 
Her har fotografen flyttet seg litt og vi ser at lokomtivet skyver vognstammen inn til Fossum Fabrikker.
På sporet ved siden av står en tom vognstamme som skal tas med etterpå. Konduktørvognen blir
stående på linjen mens operasjonen pågår.
 
 
 
Dette og utallige andre lignende oppgaver utføres under tidspress for å holde rutene
gjennom hele FREMO-treffet på Ask. Et kompetent personale står på for å få trafikken som
en høykonjunktur genererer.
 
Kai
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 12:33
Nydelige bilder Kai!Clap
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 13:19
JA, enig at det er supre bilder. Men det er også supre modeller som det ligger utrolig mye arbeid bak. Takk for at dere deler med oss. Flott Kai.Clap
Hilsen

Erik K
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2013 at 17:46
Burde ikke være verre enn at de deltar på en av messene på østlandet feks og viser hva de driver med. Så kan fremotreff forbi lukket. Skal man få flere til å drive med fremo, må man ut og vise hva man holder på med.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.