Gjenvinning |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 juli 2012 at 20:56 |
Nye flotte messingbyggesett av gamle NSB passasjervogner i tre der det er behov for understell og tak fra tidligere Roco modeller, skaper ny markedsføring.
http://www.qxl.no/pris/hobby/modelljernbane/oevrige/vognkasser-til-selvbyggere/v/an683816672/?utm_source=nl-no&utm_medium=email&utm_term=modelljernbane&utm_content=2012-u30_modelljernbane&utm_campaign=vognkasser Edited by Morten Jacobsen - 23 juli 2012 at 20:57 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det første som slo meg var: Hvilke nye byggesett? Har verken sett noe hos Scandinavian Miniatures eller Skala Design. Så går jeg til Togbutikkens websider, og finner tre BFo-vognkasser fra Steinar & Steinar, men alle er "midlertidig utsolgt". Og det for en serie jeg ikke har hørt noe om før nå? Er "midlertidig utsolgt" bare brukt av mangel på noe bedre for nye modeller med ukjent leveringsdato, eller har førsteopplaget blitt utsolgt via jungeltelegraf og messer, uten at noen har nevnt noe på web? Om QXL-annonsen skyldes disse byggesettene, er det litt rart at også takene selges. Riktignok er tønnetak feil for disse BFo-ene, men man har vel gjerne en vogn med takoppbygning som man kunne brukt i stedet? Tilbake til byggesettene, så hadde det vært interessant å vite om vognkassene har skalariktig lengde, slik at tak og understell må forlenges, eller om de har redusert lengde for å unngå slik tilpasning. |
|
totenmann
Medlem i MJF Joined: 13 mars 2007 Location: Norge Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klikk deg inn på Togbutikken og last ned byggeanvisning,så får du svar på dine spørsmål ang. lengder og mål. De første byggesettene er levert og ser fine ut :-)
MVH. Rune Ødegården
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tipset om byggeanvisningen! Når var det egentlig byggesettene kom i salg, og hvordan ble dette annonsert? Har de ligget under "Steinar & Steinar" på Togbutikkens websider uten å annonseres som nyhet, eller hadde de en nyhetsmelding som ble fjernet da settene ble utsolgt? |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Togbutikken omtale ihvertfall byggesettene i en mail til kundene sine 9. juli. Ikke umulig at det ble tomt rett etter det. Midlertidig utsolgt vil jeg tro betyr akkurat det - og at nye byggesett er i produksjon.
|
|
Truls Slevigen
|
|
Grønd
Fremo og MjF medlem Joined: 05 mai 2006 Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg så dem både under nyheter og under Steinar&Steinar sent mandag 9/7 og bestilte mine umiddelbart, å dem ser riktig fine ut!!
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når det gjelder linken over som Morten har lagt ut, så er dette overskuddsmateriell fra Collector Model
|
|
TorsteinS
Post Options
Thanks(0)
|
Etter at jeg sendte en forespørsel til Togbutikken, fikk jeg til svar at de venter et nytt opplag i løpet av september.
|
|
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by VA - 28 september 2014 at 18:57 |
|
MVH
VA |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |