MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 2 Tog på bannen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

2 Tog på bannen

 Post Reply Post Reply
Author
kennethmarklin View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 16 september 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethmarklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2 Tog på bannen
    Posted: 11 juli 2012 at 20:06
Hei,
 
for ca 9 mnd siden kjøpte eg ddigitalt start sett med norske godsvogner fra nmj, og dæ går kjempe godt på bannen, men nå har eg fått eit nytt tog med digital dekoder i, og det går au kjempe godt.
 
Mitt problem er og som eg forstår ska rocco multimause (RØD kontroller) kunne ha fleire tog i systemet. når eg setter begge lokmotivene på så går begge 2 når eg starter opp toget. eg har prøvd å endre på rocco multimause, men da vill ikkje togene gå. må eg gjøre noe med togene for at eg ska kunne kjøre det ene mens det andre står ?
 
Eg har kalt togene mine pers og gods men uansett hva dei står på i displayet så går begge 2 togene.
 
er det noe hjelp å få på dette prøblemet ?
 
på forhand takk te adle så gir meg eit fornuftigt og godt svar :-)))
Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 20:59
Nå kjenner ikke jeg til Roco Multimaus, men det kan høres ut som om dekoderne i begge lokomtivene har samme adresse. Hvis de har det vil de begge kjøre da de begge reagerer på kommandoene du sender fra kontrollen til dekoderne. Hvis dette er tilfelle så må du inn å forandre adressene på dekoderne. De fleste dekodere kommer fra produsent med en default adresse på 03. Regner med at det er denne begge har.
EivindPT
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 21:01
Du må endre adressen på det ene loket fra adresse 3 til en annen adresse. Les i bruksanvisningen.

Rune
Back to Top
lklende View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 79
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lklende Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 21:23
Ja, som flere andre allerede har sagt, så må du sørge for at hvert lokomotiv har sin egen adresse. Når du endrer adresse, husk å ha bare det lokomotivet på sporet som skal ha endret adresse. Se dansk bruksanvinisngen http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1238_dk.pdf side 14.

mvh Leif Kåre
Back to Top
kennethmarklin View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 16 september 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethmarklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 21:24
Har prøvd å endre loket addresse te eit vilket som annet tall men da går ikkje toget :-((((
har prøvd mangen andre nummer men da får eg ikje lys eller toget te å gå :-((( har gått inn på lokmotivet cv1 som er lokket addresse kommer oppp med verdi 3 prøver eg å forandre denne vill ikkje toget gå.
 
men takk for forslaget
 
mvh
 
kenneth
Back to Top
kennethmarklin View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 16 september 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethmarklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 21:34
Hei alle
for eit fantastisk forum dette er nå har eg fått det til og takk Leif Kåre du hjalp meg skikkeleg godt slik at nå virker det 100% som eg vill :-))
 
Tusen takk for all hjelp te denne fantaske hobbyen og som nybegyner har eg fått meget god hjelp her inne :-)
 
mvh
 
Kenneth
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 22:40
Kjempe fint at du har fått det til. Jeg sleit selv med akkurat det samme som deg når jeg satt i gang med mitt første startsett, var dårlig den bruksanvisningen som var med til multimausen. Stå på videre! =)
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.