MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rimelig Roundhouse på Ebay
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rimelig Roundhouse på Ebay

 Post Reply Post Reply
Author
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rimelig Roundhouse på Ebay
    Posted: 01 juli 2012 at 10:25
Kom over dette Roundhouse-loket på Ebay. - Ser ut til å være en Russel?
Prisen på € 1500 er ikke noe å si på  - og det er ingen som har gitt bud 10 timer før fristen utløper.
Dobersdorf ligger noen kilometer utenfor Kiel.
- Kanskje en mulighet til å bil kvitt noen feriepenger?
 
Har bare gode erfaringer med det jeg har kjøpt av LS på tysk Ebay.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2012 at 20:37
Det kom et bud på det et par sekunder før auksjonen gikk ut. Noen her? Wink Jeg vurderte veldig å by selv, og fikk også klarsignal fra kona, men kom frem til at jeg vil bygge banen ferdig før jeg handler livesteam. Og nå synes sikkert alle at jeg er tidenes dott som lot være å kjøpe dette etter å ha fått klarsignal fra kona. Smile

Heine
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2012 at 21:05
Syns det var lurt jeg. Spar litt til, og få en maskin med 2,4ghz -styring med garanti og service fra  Livingsteam. Ellers må jeg si du har tålmodighet! Smile
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2012 at 21:38
Jeg har allerede brukt noen lapper på denne da... Wink



Her på prøvekjøring hos en av gutta i klubben.
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2012 at 22:24
Den var jo grei! Thumbs Up
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
jsalve View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 juli 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsalve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 12:26
Hei og takk for sist Heine. Banen til han kompisen din ser veldig fin ut. Vet du noe om balasten han har brukt. Er dette subbus eller finkornet singel/sand? Isåfall kunne det vært spennende å hørt hvor han har handlet den.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 19:16
Takk for sist! Det er subbus fra pukkverket i Borge (Fredrikstad).
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 19:33
Heisann. Det er en del brukte lok til salgs i Norge også. For øyeblikket er det en Taliesin, en Russel, en Argyll, en VoR, to Millie, en Jack.....og det er ikke jeg som selger dem. Norge er et av landene i Europa med tettest bestand av Roundhouselok så det er ikke overraskende at det etterhvert har blitt et voksende bytte og salg/kjøp - marked. Jeg kan godt formidle kontakt med eierne. På ønskes kjøptmarkedet er det Forney som er etterspurt.
krsven
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 21:32
Jeg har vel den eneste Forneyén fra Roundhouse som finnes i Norge?
Den er foreløpig ikke til salgs - men får jeg et godt tilbud om bytte til noe annet, skal jeg ikke utelukke det helt.
Har akkurat montert "chuffer" i dette loket (som også har "topping-up-option"). Ikke av de enkleste lok å montere "chuffer" i, men nå er det gjort.


Edited by Kjell H. - 02 juli 2012 at 21:33
Back to Top
Oddmund View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 januar 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oddmund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2012 at 18:55
Originally posted by krsven krsven wrote:

Heisann. Det er en del brukte lok til salgs i Norge også. For øyeblikket er det en Taliesin, en Russel, en Argyll, en VoR, to Millie, en Jack.....og det er ikke jeg som selger dem. Norge er et av landene i Europa med tettest bestand av Roundhouselok så det er ikke overraskende at det etterhvert har blitt et voksende bytte og salg/kjøp - marked. Jeg kan godt formidle kontakt med eierne. På ønskes kjøptmarkedet er det Forney som er etterspurt.

Dei burdte jo absolutt vore annonsert her under kjøp og salg da. Men det blir nok ei stund til eg går over til livesteam uansett, skal kjøra litt med dei elektriske lokka først. Smile


Edited by Oddmund - 29 august 2012 at 18:55
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2012 at 09:02
Hei!
Du kan få flere detaljer om lokene ved å kontakte meg.
krsven
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2014 at 16:48
Her er et nytt Roundhouse LS-lok til salgs på EBAY.
http://www.ebay.de/itm/Live-Steam-Schmalspurlok-45-mm-/111317697760?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item19eb0d44e0
Dette loket selges meget rimelig - om det går for den prisen?
EBAY i Tyskland bruker å være rimelig for LS-lok med Engelsk forbilde da tyskerne ser ut til å foretrekke lok med "egne" forbilder.

- Tror også at dette VoR-loket ikke produseres lengre - i hvert fall ikke med stor gasstank?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.