Loddevann / flytende flussmiddel |
Post Reply |
Author | |||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 juni 2012 at 08:41 |
||
Jeg har i lengre tid kjøpt og brukt det som Clas Olson har solgt. Når jeg nå skulle resupplere med mer så var dette erstattet av et loddefett for rørlodding. Det var det eneste flussmiddelet de kunne finne både i kataloger og på nettet hos dem selv.
Hvor får en kjøpt mindre mengder av noe tilsvarende? Jeg har kun kommet over reklame for større mengder slikt stoff (Fler liter per pakning) Noen som har tips?
|
|||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Sjekk Coop Obs Bygg. Der har jeg kjøpt tidligere.
|
|||
Modellhilsen
Claes |
|||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jernia pleier å ha, under merket "Ironside"
Hilsen Halvor
|
|||
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vänl
Bo
|
|||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg sa ikke at det var billig, er fullt klar over at man betaler godt for så små forpakninger. Men så spurte også trådstarter om hvor man kunne få kjøpt -mindre- mengder, og da er vel en livstidsforsyning på 8 liter å ta i litt... Svein |
|||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|||
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Allt eftersom lödvatten har försvunnit hos de olika återförsäljarna, så bestämde jag mig för att blanda själv.
Jag får alltså inte mindre kvantitet än vad jag skrev för den angivna summan.
Fungerar bra.
Citronsyra i ganska så hög konncentrat är också effektivt, och här får man i allafall 1/2 liter för under en tjuga.
Vänligen
Bo
|
|||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
En god del brukbare tips her. Skal sjekke hva som finnes! Takk for hjelpen!
|
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |