MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Doogledee bygger Lady Anne
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Doogledee bygger Lady Anne

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2013 at 15:11
Da har Lady Anniken fått fløyte fra DJB og litt pynt på lakkeringen, etter inspirasjon fra en Silver Lady mannen med hatten har pyntet.

Etter at overbygget er fjernet fra lokket ble det målt og merket for borring. Fløyta trenger tre hull i fronten og ett i bakveggen for å få alt på plass.



Dette er delene som skal monteres:



og de neste bildene viser omtrent hvordan det ble :)





her ser man også skruen som holder fløyteventilen til bakveggen også.

Innsiden av huset er lakkert i en hvit farge for å freshe opp litt, og utsiden av lokket har blitt pyntet med litt sorte striper i kantene :)



Det som gjennstår nå er å montere inn en servo for fløyta og sette på en liten slangestuss for å koble fløyteventilen til fløyta, og få surra meg til å bestille og montere navneskilt, og sette på kull lasten..... men så er det i mål :)




Edited by Doogledee - 20 februar 2013 at 15:11
mvh,

Leif
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2013 at 15:55
Her trengs det snarlig oppdatering med lydfil! Regner med at servomontering går greit?
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2013 at 15:57

Dette ser bra ut Leif!

Jeg har kullet du fikk av Kjell liggende hjemme, så kanskje du må ta med Lady Anniken på besøk snart? Smile 

Syns du skal legge ut et bilde som viser hvordan fløytemonteringen ble sett på skrå forfra Wink

Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 09:45
Originally posted by TinyD TinyD wrote:

Dette ser bra ut Leif!

Jeg har kullet du fikk av Kjell liggende hjemme, så kanskje du må ta med Lady Anniken på besøk snart? Smile 

Syns du skal legge ut et bilde som viser hvordan fløytemonteringen ble sett på skrå forfra Wink



OK da.... her er det bilde også:



Video etc får komme senere idag tror jeg... må bli ferdig med no småtilng på lokket først :)
mvh,

Leif
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 09:56
Lekkert!

Kjenner jeg både gleder meg til nye lok og til en ny sesong med kjøring!
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 11:49
Da er servo montert og alt programert. Og med litt tuning på fløyta så ble det ikke så ille gitt.
Jeg endte opp med å bruke en Hitec HS-65 HB servo som jeg festet på bakveggen i huset med dobbeltsidig tape. Funka fint det :)


Video med lyd:





Edited by Doogledee - 23 februar 2013 at 19:53
mvh,

Leif
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 12:05
Tøft med lyd og damp som kommer ut der den skal! På Taliesin er det stor fløyte som ligger under, og da kommer jo dampen ut under når det fløytes.

Edited by Overkonduktøren - 21 februar 2013 at 12:27
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 12:41
stemmer det, samme som på min darjeeling b, der kommer også dampen ut under lokket....m  men men kan ikke få alt man vil ha :) 
mvh,

Leif
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2013 at 14:02
Imponert!!! Tydelig at mange ligger i startgropa foran sesongen.....
krsven
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2013 at 19:48
Jepp, begynner å glede meg nå, la også merke til at katie er blitt tilgjengelig som byggesett fra roundhouse :) det er interesant det.....
mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2013 at 15:28
Jeg er en heldig kar som har gode venner.... Til bursdagen min fikk jeg nemlig lokksjøfør fra Busy bodies til både billy og lady Anne.... og her er mannen på plass :





Det måtte litt justering av røra inne i huset for å få mannen på plass, men nå er han der :)

Tuuuusen takk Tiny, helt genialt tøft med lokksjåfør :)
mvh,

Leif
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2013 at 15:54
Lokfører ... Wink
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2013 at 20:36
Håper tilsettingsvilkåra er gode, dagene korte, helga lang og at lokomotivførerne får det bra!
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mars 2013 at 16:24
Det var vel en bursdagsgave, vel verdt å vente på Leif? Smile
Gleder meg til vi får satt lokomotivene våre på sporet igjen!
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.