MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mj Qxl.no
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mj Qxl.no

 Post Reply Post Reply
Author
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mj Qxl.no
    Posted: 04 juni 2012 at 11:27
Hei Smile
 
Er ny på Qxl. no og er meget overrasket over de urealistisk høje utrops priser på mj.
 
Hvad er formålet med at starte ud med priser højere end normale nye salgspriser?
 
Jeg tænker ikke på evt. samlerobjekter, men på mj-goodies som stadig kan købes fra nyt.
 
Kan nogen komme med en evt. forklaring?
 
Mj hilsen
Dan  
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2012 at 12:42
Dette kalles det frie marked. Det er markedet som bestemmer om noe blir solgt - også kalt tilbud og etterspørsel. I Norge har vi (foreløpig) ikke en egen politisk MJ-minister som avgjør hva prisen skal være på modelljernbane. Er prisene for høye så blir de ikke solgt. Thats it!Wink
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2012 at 09:03
På den måde bliver Qxl.no - en katalysator for øget handel og efterspørgsel hos de lokale mj forhandlere og det er vel ikke det værste der kan ske Wink 
 
Men var det formålet og meningen ?
 
Ingen fornuftige mennesker køber vel til overpris og uden garanti Wacko
 
Mvh Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2012 at 10:48
Enda mer overpriset finner du på Finn.no, gjerne beskrivelse som kupp, sjelden, billig, samlerobjekt....
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2012 at 11:08
Og som regel er det hauggammalt mærklin som omtales som superskjeldne samlerobjekter. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35293751 den var kansje litt ekstrem feks?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2012 at 12:26
Ikke bare Märklin, Lima har selges også til gunstige(for selger) priser:


Også n skala:





T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2012 at 14:21
At prisene på finn.no og qxl.no til tider er eventyrlige kan kanskje ha en sammenheng med at det ikke er så mange annonsene eller de mest erfarne kjøperne?
Dermed så er det ikke lett for selger og kjøper å se hva tilsvarende blir solgt for ved å sammenligne priser?
På tyske ebay så er markedet såpass stort, at det alltids er minst et par til eksemplarer liggende ute med pris allerede før du skal selge ditt.
For egen del så ser jeg ingen ulemper med prisene på finn.
Om kjøpere velger å handle til prisene som er satt av selger så må jo det være deres egen sak.
For endel år siden så solgte jeg unna hele H0 anlegget/samlingen på nettopp finn.no, solgte alt komplett til en kjøper, og satt igjen med 96% av hva jeg selv hadde lagt ut.
"Takk for lånet" var vel det eneste jeg klarte å tenke den gangen :)
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2012 at 02:26
Jeg for min syns det er synd når nærmest verdiløs Lima selges til over ny-pris. Det er ikke hobbyen tjent med i det hele tatt. Hva som skjer på QXL er i grunn opp til kjøperen men når ting selges på Finn.no fantasipriser så blir jeg litt lei meg. Du selger ikke din gjennomrustne bilen til 5 ganger verdien heller.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.