MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Blandade byggnadsval i min närhet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Blandade byggnadsval i min närhet

 Post Reply Post Reply
Author
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 25 august 2007
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Blandade byggnadsval i min närhet
    Posted: 06 mai 2012 at 08:09
Lite av de byggnader som jag minns som barn, samt byggnad i Värmland, där jag med familj kan ladda upp, för att åter ta itu med vardagen i storstaden.
 
Kolonistugor fanns överallt kring järnvägen och gav en underbar känsla.
 
Ett collage av denna del av Värmland som ger mental hälsa.
Givetvis så överträffar originalet med allt som finns i dess närhet.
Se denna modell som en fingervisning av något kul projekt.
 
Lokstall där jag åkte förbi många ggr som liten grabb, dock inte med en vagn stående i öppningen som i detta fall endast ska illustrera ett tema med järnvägen.
i allafall så finns inte detta kvar längre utan har ersatts av ett köpcenter.
 
Lite av mina minnesbilder och byggnader.
 
Vänl
Bo
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2012 at 08:44
Det er hyggelig at du deler dine fine bygningsmodeller med oss her i Norge. At svenske modellbyggere virkelig har grepet på hobbyen har vi lenge sett. Blant annet dette anlegget fra en 3-skinne-entusiast:
 
 
Flott at du inspirerer oss, og kom gjerne med flere bilder og tips!
Back to Top
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 25 august 2007
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2012 at 09:27
Originally posted by MJ MJ wrote:

Det er hyggelig at du deler dine fine bygningsmodeller med oss her i Norge. At svenske modellbyggere virkelig har grepet på hobbyen har vi lenge sett. Blant annet dette anlegget fra en 3-skinne-entusiast:
 
 
Flott at du inspirerer oss, og kom gjerne med flere bilder og tips!
 
Länken du hänvisar till är Sture Bylén som återger en Svensk järnvägsmiljö under 50-60tal.
 
Det finns många i Sverige ingen nämnd och ingen glömd.
 
Likaså har jag sett Norska modellbyggare som får en att tänka efter vad som är möjligt i denna lilla värld som vår hobby är i.
 
Själv är jag av det kategori av människa som gärna vill återskapa eller prijoritera det jag har haft i min närhet och som jag framför allt inte kan köpa som byggsats.
 
Här har vi bla på min hemsida Malmö C stn, men det är en annan historia, om en uppbyggnad som kommer att ta mycket lång tid med ca 300kvm i en superstor diorama
 
Det vi ser på bild är Stinsens hus/som låg strax innan Vellinges infart.
Dessa byggnader tillhör järnvägsbolaget HSFJ med sin speciella utformning av trappstegsgavlar.
 
Sen vet jag inte om det kan skilja så speciellt mycket på Svenska .o. Norska bebyggelser.
 
Vänl
Bo
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,046 seconds.