London |
Post Reply |
Author | |
29bay
Nykommer Joined: 08 oktober 2010 Location: norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 mai 2012 at 21:57 |
Eg skal i sommer til de Britiske øyer for og feire min 18. årsdag sammen med pappa. Eg er naturlig togfrelst og vil oppsøke det som er å oppsøke av både modell og alminnelige togbaner. Jeg har sett litt på Pendon Museum, og kanskje en tur gjennom den engelske kanal med Eurostartogene. Er det andre museumer eller togbegivenheter å finne i London?
|
|
Lars Martin
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott bursdagsgave, da! Didcot Railway Centre er greit å kombinere med et besøk på Pendon |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jernbane museet i York er også en ting å få med seg.
I tillegg så er det mye smalspor i Wales. I Scotland er det linjen mellom Fort William og Mallard (?). Skal se etter noen lenker til museer i UK når jeg kommer på jobb.
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Du mener kanskje Mallaig. Ett trivelig sted, men ikke noe "jernbane-mekka" akkurat. For museumsjernbaner i Storbritannia, bør du kikke nærmere på denne linken. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dete var siden jeg tenkte på ja.
Mallaig var navenet ja. Jeg hadde ikke tid tiøl å grave meg inn i det i går.
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis utgangspunktet er London, er Bluebell Railway en hyggelig dagstur til en veteranjernbane med mye materiell.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
29bay
Nykommer Joined: 08 oktober 2010 Location: norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men korleis er det med Modelljernbaner i hovedstaden?
|
|
Lars Martin
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
York med Englands Jernbanemuseum ligger bare 2t unna med tog fra London.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |