MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tankvogner V2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tankvogner V2

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tankvogner V2
    Posted: 26 april 2012 at 13:23
Nå som det ble "rollback" på forumet så mistet vi en tråd som for meg var utrolig artig å interesant lesing. Så derfor lurte jeg på om dere som bidro i den forrige tråden kan legge ut info og bilder som ble postet i den andre tråden, gjerne mere enn det som var der og!Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2012 at 15:55
Det fantes bråtevis med ulike tankvogner i Norge før i tiden. Noen eksempler fikk vi av SES som la inn bilder av superinteressante objekter. For et par regnhelger siden konverterte jeg en BP-vogn til Shell med det gamle skjellet i logoen. Svart lakk, 2 Shell-logoer , et par skilt fra en kassert tankvogn og vips:
 
 
Først en rimelig BP-vogn fra QXL. Og resultatet ble en ny Shell-variant:
 
 
 
 
Og forbildet fant jeg blant annet på Modellmuseum hos Collector Modell.
Og til slutt selve logoen:
 
 
På Shells hjemmesider finner du hvilken type Shell-logo som hører til hvilken epoke.
 
 


Edited by MJ - 26 april 2012 at 16:07
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2012 at 16:00
Når det gjelder hvilken tidsepoke som benytter de ulike transittmerkene (T, RIV) så fant jeg litt om dette på denne siden:
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.