MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - N-skala: digitalt anlegg fra startpakke
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

N-skala: digitalt anlegg fra startpakke

 Post Reply Post Reply
Author
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: N-skala: digitalt anlegg fra startpakke
    Posted: 23 januar 2012 at 15:47
Jeg har begynt å samle på peco 55 skinner. Neste skritt er å kjøpe lokomotiv og digitalt anlegg. Etterhvert skal det kunne kjøres flere lokomotiv på ulike spor på anlegget. 
 
Hvor lurt er det for eksempel å kjøpe en startpakke fra Fleischmann? Da vil jeg få både et tog og digitalt anlegg til en grei pris. Skinnene kan kanskje selges.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2012 at 17:59
Nå vet jeg ikke prisen på Fleischmanns startsett men vanligvis får en mye for pengene når en kjøper slike sett. Minitrix har også digitalt startsett i N-skala.

Egentlig er det bare å sjekke prisen på startsettet (minus det du eventuelt kan få for skinnene) og sammenligne med hva du må gi for delene kjøpt enkeltvis så ser du om det svarer seg.

Skinnene kan du kanskje bruke i en tunnel eller andre steder på anlegget hvor de ikke synes dersom du ikke får solgt dem.

Petter

Edited by traiNman - 23 januar 2012 at 18:07
Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 285
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2012 at 19:02
Hei!
 
Du har fått PM.
 
Mvh
Rune
Mvh

Rune H
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2012 at 19:15
Jeg har et generelt inntrykk av at det alltid er noen svake komponenter i en pakkeløsning, men vet ikke noe om tog. En startpakke fra Fleischmann koster f.eks kr 2.900 http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=207_209&products_id=5331&osCsid=6cc338acc536db8cd6279d8494f06233
Hvordan denne digitalstyringen er på blant annet kvalitet, funksjonalitet, brukervennlighet osv vet jeg ikke noe om. Jeg ser at en digitalløsning vil koste rundt 3.400 om jeg har forstått det riktig. Ut i fra prisen må det være forskjell!
 
 
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2012 at 22:04
Hei

Startsettene er alltid priset gunstig. Såvidt jeg vet et dugitslstyringen til Fleischmann den samme som Roco sin, og den et jo bra.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2012 at 13:23
Det er de samme komponentene som brukes i startsettene.

Kr 2.900,- er billig for alt dette. Normalt ville du betalt nesten det samme bare for et lokomotiv med dekoder.

Hvor du har fått tallet 3.400,- fra vet jeg ikke for det finnes billigere løsninger (f. eks. Digitrax Zephyr som starter på 1.695,- pluss dekoder).

Petter
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2012 at 17:55
Ållreight...da blir det et startsett etterhvert om ikke Rune har noe spennende.
(mente å skrive kr 3-4.000 som var et overslag å ha scannet noen sider)
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2012 at 21:15
NMJ selger Fleischmann sett til 2870 kr. Det er den samme som du finner i startsettene til Roco. Håndkontrollen koster 1089kr, digitalboosteren 1249kr + 83kr for kabelen. SÅ du får lok (med digital dekoder), vogner og skinner på kjøpet, eller nesten gratis ved å kjøpte startsett.
 
Ellers så har man også Minitrix, Amundsen Hobby selger dette.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.