MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nürnberg-messen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nürnberg-messen

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nürnberg-messen
    Posted: 10 januar 2012 at 15:20
KUN 24 hele dager igjen før det braker løs med MJ-folkets årlige GIGA-begivenhet Nürnbergmessen. Ikke en hel måned en gang! Fredag 3. februar legger Finn Moe ut alle NMJ's splitter nye lekkerbiskner på nett. Det ryktes at katalogen i år er tykkere enn noen sinne. Her skal lommeboka få kjørt seg! Yippiii!
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 16:01
Rart om de legger ut katalogen fredag når messa starter onsdag? Jeg tolket det også slik på deres fjesbok-side at nyheter legges ut 1.2.2012...
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 16:34
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Rart om de legger ut katalogen fredag når messa starter onsdag? Jeg tolket det også slik på deres fjesbok-side at nyheter legges ut 1.2.2012...
 
ENDA BEDRE! Da er det bare ca. tre uker igjen! Takk for oppdateringen!
Back to Top
jonas_sth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 desember 2010
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas_sth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 17:23
Det kan vel bare bli tykkere og tykkere, da nyheten 2009 2010 2011 mangler fortsatt, flott bildebok  LOL
 

Så vilka av dessa ej levererade modeller försvinner i 2012 årets katalog ? 

2007-10-27
201.401  SJ A2 1:a klass blå/svart 5144
203.401  SJ AB3 1-2:a klass blå/svart 4870
204.401  SJ B1N 2:a klass blå/svart 4899
205.401  SJ B5B 2:a klass blå/svart 4983
201.501  SJ A2K 1:a klass blå med Inter-Regio 5043
202.501  SJ S11 Bistro Bio 4871
203.501  SJ AB3 1-2:a klass blå med Inter-Regio 4807
204.501  SJ B1 2:a klass blå med Inter-Regio 5114
205.501  SJ B5K 2:a klass blå med Inter-Regio 5126
 
2009-02-18
NMJ 204402 PERSONVAGN SJ B1K
NMJ 205402 PERSONVAGN SJ B5KR
 
2010-02-11
NMJT106901 PERS.VAGN Connex R
NMJT222101 PERS.VAGN CFo4 409
NMJT222201 PERS.VAGN BFo14 SJ
NMJT222301 PERS.VAGN BF2 SJ
NMJT222302 PERS.VAGN BF2 SJ
NMJT112301 Pers:vagn F3-2 NSB
 
2011-02-09
NMJT203501 Pers.vagn Tågab AB3
NMJT204501 Pers.vagn Tågab B1
NMJT205501 Pers.vagn Tågab B5S
NMJT228101 Sovvagn Ao5 4477 SJ
NMJT228201 Sovvagn WLAo5a 4482 SJ
NMJT228202 Sovvagn WLAo5a 4480 SJ
NMJT228301 Sovvagn WL6K 4477 SJ
NMJT228401 Sovvagn WL 2 4478 SJ
NMJT228402 Sovvagn WL 2 4481 SJ
NMJT228403 Sovvagn WL 2 4483 SJ
NMJT230101 Rest.vagn Ro3c 4408 SJ
NMJT230102 Rest.vagn Ro3c 4468 SJ
NMJT230201 Rest.vagn R3c 4409 SJ
NMJT230202 Rest.vagn R3c 4472 SJ
NMJT230301 Rest.vagn R3R 4413 SJ
NMJT230401 Rest.vagn R3F 4410 SJ
NMJT608202 SJ Gbs 150 1 850-6
NMJT609101 SJ Gre 52204
NMJT609501 TGOJ Gre 11001
NMJT609502 TGOJ Gre 11006
NMJT609503 TGOJ Gre 11010
NMJT609504 TGOJ Gre 11003


Edited by jonas_sth - 10 januar 2012 at 18:52
modelltag Forum Facebook
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 19:47
Originally posted by Mini Mini wrote:

KUN 24 hele dager igjen før det braker løs med MJ-folkets årlige GIGA-begivenhet Nürnbergmessen. Ikke en hel måned en gang! Fredag 3. februar legger Finn Moe ut alle NMJ's splitter nye lekkerbiskner på nett. Det ryktes at katalogen i år er tykkere enn noen sinne. Her skal lommeboka få kjørt seg! Yippiii!
 
 
Katalogen er jo nødt til bli tykkere, når man både har med eldre modeller og modeller som aldri kommer.
 
 
 
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 20:30
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:

KUN 24 hele dager igjen før det braker løs med MJ-folkets årlige GIGA-begivenhet Nürnbergmessen. Ikke en hel måned en gang! Fredag 3. februar legger Finn Moe ut alle NMJ's splitter nye lekkerbiskner på nett. Det ryktes at katalogen i år er tykkere enn noen sinne. Her skal lommeboka få kjørt seg! Yippiii!
 
 
Katalogen er jo nødt til bli tykkere, når man både har med eldre modeller og modeller som aldri kommer.
 
 
 
 
Jeg ser det helt annerledes. Uten Finn Moe og NMJ hadde jeg aldri kunnet drømt om å få så mange supre norske modeller til samlingen min.Thumbs Up
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 20:45
Originally posted by Mini Mini wrote:

Jeg ser det helt annerledes. Uten Finn Moe og NMJ hadde jeg aldri kunnet drømt om å få så mange supre norske modeller til samlingen min.Thumbs Up
 
 
 
 
 
Ser hva anderledes?
 
Jeg kommenterte katalogen, ikke hva som har kommet av modeller.
 
 
Og det skal vel i rettferdighetens navn sies at NMJ ikke er alene om å fôre oss med modeller.
 
 
 
 
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 23:13
Katalogen vill nok innholde:
 
Modeller som ikke er utsolgt, og er på lager hos NMJ.
Modeller som ble annonsert i 2011(eller tidligere) men som ikke er levert.  
Ny modeller som blir annonsert for 2012/2013.
 
Da gjenstår det å se om de har kuttet ut noe av programet? Dvs modeller som er annonsert men som ikke kommer alikevell.
 
Jo flere modeller som ikke er utsolgt jo større blir katalogen. Spørsmålet er om NMJ satser mer i år, eller om man kan forvente det samme som i 2011. Og NMJ satser jo på Øst-Europa og Sverige også. Betyr ikke at det vill blir flere norske nyheter selv om katalogen blir større.
 
Men det er mulligheter for andre produsenter å kommer med norske modeller. Forsatt mye å ta av som ferdig modeller. Uansett byggesett hendvender seg til et annet marked.
 
Svaret får man uansett 01.02.2012


Edited by Wickerman - 10 januar 2012 at 23:13
A matter of life and death
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2012 at 23:58
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:

Jeg ser det helt annerledes. Uten Finn Moe og NMJ hadde jeg aldri kunnet drømt om å få så mange supre norske modeller til samlingen min.Thumbs Up
Og det skal vel i rettferdighetens navn sies at NMJ ikke er alene om å fôre oss med modeller.
 
Selv er jeg alltid glad når jeg kan kikke på NMJ-modeller , hva enten det er El 1, El 5,El 8 El 9, El 11, El 15, El 17, dampere Type 15, Type 18, Type 26, Type 30, Type 32, Type 49 eller Bm 64,  Bm 67 eller Bm 86, Bm 87, Bm 91  eller Type 73 eller Di 2 eller Skd 220 foruten et vell av varianter og det materiellet NMJ har laget bedre enn andre produsenter av ulike litra. Hva hadde jeg hatt å se på uten den filigrane B3-serien, B7-serien eller godsvognene Moe & co har kommet med. For ikke å snakke om den unike B2-serien og de flotte 1890-talls boggievognene.
 
Jeg tør påstå at vi hadde vært en fattig MJ-nasjon hva norsk angår uten Strømmen. Det er prisverdig at andre produsenter fra tid til annen forer oss med enkelte supplementer, men uten Finn Moe hadde jeg nok heller samlet på frimerker.
 
Når Norges tidligere statsminister og nåværende leder av Europarådet Thorbjørn Jagland skjeller ut Kina etter beste evne, og senest i forrige uke utbasunerte at han håpet at Kina kvittet seg med sin ledelse i løpet av 2012, er det ikke rart at det blir stadig vanskeligere for Norge å importere varer derifra. Ikke rart Finn Moe flyttet til Sverige. Der blir jo fraktprisene til kontinentet billigere også.
 
Dette rammer småprodusenter her hjemme på bjerget også. Kina er langt vekk og Norge er et mikromarked. Derfor er det lett for kineserne å legge en norsk ordre nederst i skuffen når storkanonene kommer med megabestillinger. Når de samtidig føler seg fornærmet og er et megastolt folk oppstår det beklagelige at også Finn Moe får problemer med leveransene.
 
 


Edited by Mini - 11 januar 2012 at 00:17
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 00:26
Originally posted by Mini Mini wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:

Jeg ser det helt annerledes. Uten Finn Moe og NMJ hadde jeg aldri kunnet drømt om å få så mange supre norske modeller til samlingen min.Thumbs Up
Og det skal vel i rettferdighetens navn sies at NMJ ikke er alene om å fôre oss med modeller.
 
Selv er jeg alltid glad når jeg kan kikke på NMJ-modeller , hva enten det er El 1, El 5,El 8 El 9, El 11, El 15, El 17, dampere Type 15, Type 18, Type 26, Type 30, Type 32, Type 49 eller Bm 64,  Bm 67 eller Bm 86, Bm 87, Bm 91  eller Type 73 eller Di 2 eller Skd 220 foruten et vell av varianter og det materiellet NMJ har laget bedre enn andre produsenter av ulike litra. Hva hadde jeg hatt å se på uten den filigrane B3-serien, B7-serien eller godsvognene Moe & co har kommet med. For ikke å snakke om den unike B2-serien og de flotte 1890-talls boggievognene.
 
Ja, hvem er ikke glad for å se på flotte togmodeller - uansett hvem som er produsent...
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 02:35
Originally posted by Mini Mini wrote:

  
 
 
Når Norges tidligere statsminister og nåværende leder av Europarådet Thorbjørn Jagland skjeller ut Kina etter beste evne, og senest i forrige uke utbasunerte at han håpet at Kina kvittet seg med sin ledelse i løpet av 2012, er det ikke rart at det blir stadig vanskeligere for Norge å importere varer derifra. Ikke rart Finn Moe flyttet til Sverige. Der blir jo fraktprisene til kontinentet billigere også.
 
Dette rammer småprodusenter her hjemme på bjerget også. Kina er langt vekk og Norge er et mikromarked. Derfor er det lett for kineserne å legge en norsk ordre nederst i skuffen når storkanonene kommer med megabestillinger. Når de samtidig føler seg fornærmet og er et megastolt folk oppstår det beklagelige at også Finn Moe får problemer med leveransene.
 
 
 
Hva pokker er det du babler om?
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 09:17
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

... modeller som aldri kommer.
 
Du har kanskje ikke lagt merke til at Norge er i den største konflikt med Kina noensinne fordi Nobel-prisen gikk til en kinesisk opponnent. Kina har offentlig uttalt at dette er noe Norge skal angre på.    Topline -modellene lages i Kina. Svært mange andre leverandører opplever det samme. Kina saboterer alt som skal sendes til Norge etter beste evne.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 09:55
Originally posted by Mini Mini wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

... modeller som aldri kommer.
Du har kanskje ikke lagt merke til at Norge er i den største konflikt med Kina noensinne fordi Nobel-prisen gikk til en kinesisk opponnent. Kina har offentlig uttalt at dette er noe Norge skal angre på.    Topline -modellene lages i Kina. Svært mange andre leverandører opplever det samme. Kina saboterer alt som skal sendes til Norge etter beste evne.


Det kan nok hende at et fornærmet Kinesisk lederskap påvirker klimaet mellom de største norske bedriftene og deres kunder og/eller leverandører i Kina, men jeg kan forsikre deg om at norske modelltog er en så uendelig liten dråpe i havet av alt som eksporteres fra Kina, at ingen bryr seg om storpolitikken i forhold til dem. På leketøyfabrikkene er det vel trolig ingen som har hørt om Nobelprisen en gang. De har annet å tenke på.
Truls Slevigen
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 10:06
Men har NMJ flyttet til Sverige, slik det sies i denne tråden?
Svein S
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 10:13
Originally posted by ses ses wrote:

Men har NMJ flyttet til Sverige, slik det sies i denne tråden?
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 10:18
Originally posted by ses ses wrote:

Men har NMJ flyttet til Sverige, slik det sies i denne tråden?


Neida, men de har etablert et datterselskap og hovedlager for Europa i Åmål i Sverige, samtidig som Finn Moe har flyttet over grensa. Les mer i MJ-bladet eller her: http://shop.nmj.no/newsdesk_info.php?newsdesk_id=50

Dette dreier seg om logistikkkostnader - siden en stadig større del av omsetningen til NMJ er innenfor EU.
Truls Slevigen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 10:38
SkalaDesign har opplevd det samme. Kineserne lover ferdig "om en måned". Slik holder de på i måned etter måned. Og det hele drar ut i år. Man kan ikke skylde på SkalaDesign. Det er kineserne som hele tiden bryter frister og løfter. På denne måten blir det for enkelt å kritisere NMJ eller småprodusenter for "modeller som aldri kommer". Troskyldige nordmenn tror på det når kineserne lover og de annonserer glade og fornøyde at "nå er det rett før ditt og datt kommer". Så kommer virkeligheten for en dag og krevende og bortskjemte norske kunder svarer med å bli sure. Ikke lett å være norsk produsent når det er slik.

Edited by Mini - 11 januar 2012 at 10:56
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 10:55
Takk for info. Ser at NMJ allerede i 2010 hadde etablert datterselskap i Tyskland. Så hvis utflaggingen til Sverige er for å omgå "det kinesiske problemet", så hadde man allerede etablert en ikke-norsk løsning før Nobel-pristildelingen. Så spørs det hvor mye spekulasjon dette med Kina og boikott er da, "Mini". Hadde vært greit å vite hvem man diskuterer med forresten. Wink
Svein S
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 11:01
Det er ikke uvanlig at produsenter prioriterer store ordre foran mindre ordre. Det har ingenting med Nobel eller Jagland å gjøre, selv om du kanskje synes det ser sånn ut fra Engelia i Søndre Land.
Truls Slevigen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 11:02
Originally posted by ses ses wrote:

Takk for info. Ser at NMJ allerede i 2010 hadde etablert datterselskap i Tyskland. Så hvis utflaggingen til Sverige er for å omgå "det kinesiske problemet", så hadde man allerede etablert en ikke-norsk løsning før Nobel-pristildelingen. Så spørs det hvor mye spekulasjon dette med Kina og boikott er da, "Mini". Hadde vært greit å vite hvem man diskuterer med forresten. Wink
 
Det samme argumentet kunne man i såfall benytte om  at "Dette dreier seg om logistikkkostnader - siden en stadig større del av omsetningen til NMJ er innenfor EU." Tyskland skal etter det jeg vet befinne seg innenfor EU.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 11:46
Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.
Svein S
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 12:00
Originally posted by ses ses wrote:

Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.


"Mini" er ukjent på den måten at han ikke vil si hvem han er, men han er tidligere kjent som blant annet "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv. Skulle ikke forundre meg om han er "Mikke" på NJK-forumet også.

Truls Slevigen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 12:01
Originally posted by ses ses wrote:

Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.
 
Selvfølgelig anfører ikke NMJ Norges problematiske forhold til Kina som årsak til flyttingen. Da ville de jo skyte seg selv i foten. Og som jeg hele tiden har skrevet er trolig flyttingen av mangeartede grunner. Et annet viktig argument er trolig at prisen på egnede lokaliteter er adskillig lavere i Sverige - og Åmål - enn på det sentrale Østlandet som etter hvert har fått noen av verdens høyeste kvadratmeterpriser.
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 12:04
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.


"Mini" er ukjent på den måten at han ikke vil si hvem han er, men han er tidligere kjent som blant annet "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv. Skulle ikke forundre meg om han er "Mikke" på NJK-forumet også.

 
Kjempegode argumenter for at NMJ flytter til Sverige du kommer med her. Har du fått ny jobb i Se og Hør?
 
____________________________________________________________________________________
 
Mini - tidligere sykkelinnehaver


Edited by Mini - 11 januar 2012 at 12:07
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 12:17
Originally posted by Mini Mini wrote:

Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.

"Mini" er ukjent på den måten at han ikke vil si hvem han er, men han er tidligere kjent som blant annet "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv. Skulle ikke forundre meg om han er "Mikke" på NJK-forumet også.
Kjempegode argumenter for at NMJ flytter til Sverige du kommer med her. Har du fått ny jobb i Se og Hør?

Der tror jeg nok du hadde gjort en bedre jobb enn meg! Smile Se og Hør er vel mer kjent for store overskrifter basert på rykter og løsrevne sitater enn nøktern formidling av fakta.
Truls Slevigen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 12:23
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:

Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Forskjellen er at det er NMJ som selv anfører logistikkostnader som årsak til begge utflyttingene, mens Kina-argumentet lanseres av en ukjent person her.

"Mini" er ukjent på den måten at han ikke vil si hvem han er, men han er tidligere kjent som blant annet "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv. Skulle ikke forundre meg om han er "Mikke" på NJK-forumet også.
Kjempegode argumenter for at NMJ flytter til Sverige du kommer med her. Har du fått ny jobb i Se og Hør?

Der tror jeg nok du hadde gjort en bedre jobb enn meg! Smile Se og Hør er vel mer kjent for store overskrifter basert på rykter og løsrevne sitater enn nøktern formidling av fakta.
 
Det var pussig. Et øyeblikk trodde jeg det var du som var opptatt av person og ikke sak. Men så feil kan man ta...
 
__________________________________________________________________________________
Mini  Ex hundeeier


Edited by Mini - 11 januar 2012 at 12:24
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 13:09
Originally posted by Mini Mini wrote:

Det var pussig. Et øyeblikk trodde jeg det var du som var opptatt av person og ikke sak. Men så feil kan man ta...


Clap

Saken er at du hevder at norske modeller forsinkes fra Kina og at NMJ etablerer seg i Sverige på grunn av Nobelprisutdelingen i forfjor. Det blir det samme som når jeg nå hevder at Finn Moe flytter til Sverige fordi han er lei av å ikke få skikkelig smør i norske butikker. Vi uttaler oss begge om noe vi ikke har greie på, og som vi ikke har kilder for. Du gjør det i tillegg uten å si hvem du er, noe som normalt ikke øker troverdigheten. Å informere om at du har en lang forhistorie med å opptre under flere identiteter med sterke og provoserende meninger gjorde jeg selvfølgelig for ytterligere å redusere din troverdighet. Der avslørte jeg kanskje et dårlig karaktertrekk hos meg selv, men jeg gjorde det ihvertfall under fullt navn.


Truls Slevigen
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 13:25
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:

Det var pussig. Et øyeblikk trodde jeg det var du som var opptatt av person og ikke sak. Men så feil kan man ta...


Clap

Saken er at du hevder at norske modeller forsinkes fra Kina og at NMJ etablerer seg i Sverige på grunn av Nobelprisutdelingen i forfjor. Det blir det samme som når jeg nå hevder at Finn Moe flytter til Sverige fordi han er lei av å ikke få skikkelig smør i norske butikker. Vi uttaler oss begge om noe vi ikke har greie på, og som vi ikke har kilder for. Du gjør det i tillegg uten å si hvem du er, noe som normalt ikke øker troverdigheten. Å informere om at du har en lang forhistorie med å opptre under flere identiteter med sterke og provoserende meninger gjorde jeg selvfølgelig for ytterligere å redusere din troverdighet. Der avslørte jeg kanskje et dårlig karaktertrekk hos meg selv, men jeg gjorde det ihvertfall under fullt navn.


 
Jeg forstår at du mener det er "sterke og provoserende meninger" fra min side å gjøre oppmerksom på at Kina har nektet å fornye handelsavtalen med Norge og at viseutenriksministeren i Kina har gått ut mot Norge i sterke vendinger etter AP-Jaglands nye utspill i forrige uke. Dette kan ramme all eksport fra Kina til Norge - også MJ-industrien. Dette fordi varer vil kunne forsinkes i utførselsleddet og ikke ved selve produksjonsstedene.
 
At mitt vennlige forsøk på å delforklare hvorfor vi må vente på modellene våre fører til frontalt personangrep fra deg understreker kanskje på en utmerket måte dine egne ord: "Der avslørte jeg kanskje et dårlig karaktertrekk hos meg selv". Er det slik på redaksjonsmøtene i MJ-bladet også så forstår vi lettere hvorfor redaktørene forblir bare en kort tid i stillingen.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 13:32
Originally posted by Mini Mini wrote:


At mitt vennlige forsøk på å delforklare hvorfor vi må vente på modellene våre fører til frontalt personangrep fra deg understreker kanskje på en utmerket måte dine egne ord: "Der avslørte jeg kanskje et dårlig karaktertrekk hos meg selv". Er det slik på redaksjonsmøtene i MJ-bladet også så forstår vi lettere hvorfor redaktørene forblir bare en kort tid i stillingen.


For et totalt surrete resonnement. Kan du prøve å stable om på teksten slik at den gir et snev av mening?
Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2012 at 13:35
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by Mini Mini wrote:


At mitt vennlige forsøk på å delforklare hvorfor vi må vente på modellene våre fører til frontalt personangrep fra deg understreker kanskje på en utmerket måte dine egne ord: "Der avslørte jeg kanskje et dårlig karaktertrekk hos meg selv". Er det slik på redaksjonsmøtene i MJ-bladet også så forstår vi lettere hvorfor redaktørene forblir bare en kort tid i stillingen.


For et totalt surrete resonnement. Kan du prøve å stable om på teksten slik at den gir et snev av mening?
 
Tror jeg setter strek her. Kverulantene står tydeligvis i kø.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.