MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modelljernbanemessen i Bergen 2005
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modelljernbanemessen i Bergen 2005

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 11:44

Originally posted by NiM NiM wrote:

Det virker kanskje som det er enklere å mekle mellom USA og AlQuaida...  

Hehe. Men for å ta den sammenlikningen litt på alvor: Al Quaida og USA har som formål å utslette hverandre, med "de midler som behøves for å nå målet". - Så tilspisset er det neppe noen grunn til å tro at det er i vårt miljø. (Bank i bordet)

Begge parter er tjent med at forutsetningene for et godt mj-miljø er så gunstige som mulig. Begge parter har etter alt å dømme alt å vinne på å samarbeide om slike synergier. Her er det den viktigste forskjellen i sammenlikningen USA/Al Quaida ligger.

Adskillig tøffere konflikter er blitt løst til alles tilfredsstillelse ved mekling. Alternativet er å fortsette som før, og det kan neppe sees på som det mest gunstige for begge parter, pluss tredjepart(er) (Utenforstående: kunder/mj-rallarne)

Sannsynligvis vil begge parter høste mye goodwill fra tredjepart på en slik generøsitet det er å invitere til mekling - ta grep selv, fremfor å lage "advokatmat".

Lars

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 13:20

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

... Dersom partene aksepterer det, kan for eksempel MJF være behjelpelige med å fremskaffe en nøytral meklingspartner. Det er en betingelse at partene kontakter MJF selv.
Jeg liker tanken din Lars og støtter den fullt ut.

Poenget mitt er jo at debatten om og mellom de nevnte aktørene aldri kommer på dagsorden før selve messa står for døra, og da er det sikkert for sent (fordi man står midt oppe i arrangementet). Og dette gjentar seg jo på 6. året.

Som jeg har nevnt før: Jeg håper at NMJ, BMJ, m.fl. greier å se framover.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Guests View Drop Down
Gjester
Gjester
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 14:09

Hei der!

Vi i NJK avd. Bergen har ikke noe ønske eller behov for å drive argumentasjon om hvem som skal få komme eller ei på Modelljernbanemessen vår her på dette forum.

Vår Modelljernbanemesse er for de som ønsker å se på modelljernbane og få inspirasjon til å jobbe med dette hjemme. Vårt ønske er å vise mangfoldet i hobbyen og gi publikum en god opplevelse. (dette tror vi at vi har oppnådd, over 2000 besøkende i fjor). Til orientering får forhandlere 5 % av tilgjengelig areal, resten er anlegg/utstillinger.

De som savner noen butikker kan jo bare arrangere en messe for "sin butikk" eller enda bedre butikkene/forhandlerne/importørene kan jo sette i gang med å arrangere messe selv.  Det finnes mange muligheter, men dessverre ingen som gjør noe med det. Det er mye lettere å sitte foran tastaturet å spy ut drit om hva andre burde gjøre enn å gjøre noe konstruktivt selv.

Ha en strålende helg og lykke til med arrangementene som nå blir under planlegging. Vi venter i spenning!

Mvh LE

Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 16:25
Lykke til med messen Bergensere.  I aar har jeg prioritert ferie i varmen (sendt fra internettkafe paa Karpathos).
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 17:18
Originally posted by Ole Palerud Ole Palerud wrote:

Hei der!

Vi i NJK avd. Bergen har ikke noe ønske eller behov for å drive argumentasjon om hvem som skal få komme eller ei på Modelljernbanemessen vår her på dette forum.

Vår Modelljernbanemesse er for de som ønsker å se på modelljernbane og få inspirasjon til å jobbe med dette hjemme. Vårt ønske er å vise mangfoldet i hobbyen og gi publikum en god opplevelse. (dette tror vi at vi har oppnådd, over 2000 besøkende i fjor). Til orientering får forhandlere 5 % av tilgjengelig areal, resten er anlegg/utstillinger.

De som savner noen butikker kan jo bare arrangere en messe for "sin butikk" eller enda bedre butikkene/forhandlerne/importørene kan jo sette i gang med å arrangere messe selv.  Det finnes mange muligheter, men dessverre ingen som gjør noe med det. Det er mye lettere å sitte foran tastaturet å spy ut drit om hva andre burde gjøre enn å gjøre noe konstruktivt selv.

Ha en strålende helg og lykke til med arrangementene som nå blir under planlegging. Vi venter i spenning!

Mvh LE

Kan jo tolkes slikt at Njk ikke vill la Nmj få stille ut på messe i framtiden heller. Og da er det enlkelt å si at de(njk) ikke vill diskutere det.

Men hadde Nmj vært så store at Njk-Bergen hadde vært avhennig av Nmj. Så hadde pipa hatt en annen lyd.

Mj-norge er ikke større enn at man trenger alle sammen.

A matter of life and death
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 17:49
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Kan jo tolkes slikt at Njk ikke vill la Nmj få stille ut på messe i framtiden heller. Og da er det enlkelt å si at de(njk) ikke vill diskutere det.

Men hadde Nmj vært så store at Njk-Bergen hadde vært avhennig av Nmj. Så hadde pipa hatt en annen lyd.

Mj-norge er ikke større enn at man trenger alle sammen.

Hva med og begynne og se på hva faktisk NMJ gjør og har gjort mot MJere i bergen? Eller står du fortsatt på lønningslisten til NMJ?

 

 

Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 18:14

Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Hva med og begynne og se på hva faktisk NMJ gjør og har gjort mot MJere i bergen? Eller står du fortsatt på lønningslisten til NMJ?

Igjen, for 2. gang i denne tråden, tør det minnes om at man beholder en viss takt og tone når man ønsker å bidra til økt kunnskap i en debatt - det siktes her til siste setning i sitatet ovenfor. Hvis det ønskes å illustrere et poeng om tilhørighet/partiskhet, kan det godt gjøres uten usaklige insinuasjoner.

Lars G., adm.

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 18:18

Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Lykke til med messen Bergensere.  I aar har jeg prioritert ferie i varmen (sendt fra internettkafe paa Karpathos).

Tiltredes. Messene i Bergen har de siste år vært et veldig nyttig besøk for dem som ønsker å få inspirasjon. Som Palerud nevner er det kun 5% av arealene som er viet kommersielt salg - De øvrige 95% er avsatt til selve hobbyen. Akkurat det ga undertegnede et perspektiv på hva NJK-Bergen legger vekt på - og er fullstendig enig i prioriteringen om hva som synes å være viktigst: Hobbyen og dens utøvere.

Lykke til i helgen!  Jeg ble i alle fall inspirert da jeg var der i 2003.

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 20:29

Jasså....trodde denne Høstjakta bare gjaldt MJF sitt styre og enkelte tidligere styremedlemmer......konsentrasjon og fokus nå karer -det er tog det gjelder : T.O.G.

Pusherne og bakmennenes intriger gir ingen skaperglede Det er riktignok lov til å mene noe om det meste og å gi uttrykk for det...men denne tråden begynner å ligne en gapestokk spør du meg.

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2005 at 22:56
Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Kan jo tolkes slikt at Njk ikke vill la Nmj få stille ut på messe i framtiden heller. Og da er det enlkelt å si at de(njk) ikke vill diskutere det.

Men hadde Nmj vært så store at Njk-Bergen hadde vært avhennig av Nmj. Så hadde pipa hatt en annen lyd.

Mj-norge er ikke større enn at man trenger alle sammen.

Hva med og begynne og se på hva faktisk NMJ gjør og har gjort mot MJere i bergen? Eller står du fortsatt på lønningslisten til NMJ?

 

 

De gjør ikke noe mot mjere i Bergen overhode. Eneste som har lidet for dette i Bergen er Bmj og ingen andre Thomas. Uansett om det er Nmj eller Hobbytrain så burde ingen stenges ute bevist. Men Njk-Bergen skal ha ære for at de lager ei bra messe. Skal selv innom der i helga.

 



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 00:43

NMJ er en professjonell aktør som ikke nøler med å treffe de valg som sikrer dem selv best mulig forretningsmessige vilkår, innenfor det lovlige. Det er deres soleklare rett. De er ikke på noen som helst måte forpliktet til å ta hensyn til andre aktører. De er på ingen måte forpliktet til å opptre moralsk eller etisk eller hva man skal kalle det.

NJK bergen er en forening som driver med MJ, og som arrangerer en messe for å sikre sin egen drift. De har også rett til å treffe valg som gir dem de beste forutsetninger for en vellykket messe. 

Som Erik Karlsen, organisator for Horten"s MJ-messer har sagt, en klubb som vil arrangere messe er helt avhengig av "fotfolket" for å gjennomføre et slikt prosjekt.

I dette tilfellet har en av "fotfolket" blitt utsatt for NMJ"s nådeløse forretningsmetoder. De økonomiske konsekvenser var for den berørte store. Tilfeldigvis er denne "fotfolkpersonen" en som er sentral i arrangeringen av Bergensmessearrangementet, nærer stor respekt i foreningen og som satset friskt for å ta frem norske modeller.

Det er så enkelt at de som er hans venner tar hans side. Det synes jeg på en måte er OK, selv om man gjerne skulle sett at alle var venner og bodde i Kardemommeby.

Så "facts on the ground" er følgende:

Bergensgutta får ikke hjelpere hvis NMJ inviteres og kan derved ikke arrangere messe.

De får hjelpere hvis NMJ ikke inviteres og kan da arrangere messe.

Rimelig enkelt valg, hva?

Glem tanken om megling. Heines kommentar om at det vil være lettere å megle mellom Al-Quieda og USA har mye for seg.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 14:09
At en forhandler av ulike grunner ikke er velkommen på en messe er først og fremst et problem for forhandleren selv. De mister muligheten til å profilere seg og går glipp av endel omsetning.

Det er mengder av andre messer der samme forhandler kan delta i full bredde. Manglende deltakelse er neppe noen tragedie, verken for messen, de besøkende, forhandleren eller mj-hobbyen, selv om enkelte innlegg kan tyde på det...

Selve messen kan jo bli glimrende. Faktisk kan sikkert messen bli aldeles utsøkt uten en eneste forhandler, det er da ikke en salgsmesse dette, men en mj-messe. Arrangert av frivillige. På deres egen fritid. Til fremme for hobbyen.

Denne debatten om NMJ og BMJ og Nohaber og personlig ruin har nå gått i årevis, kanskje på tide å la være å starte den hvert år ved bergensmessetider?

NJK Bergen lager åpenbart en glimrende messe. La dem arrangere den etter eget hjerte. De står fritt til å bestemme ALT. Så enkelt er det.

mvh
Henning L

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 14:47
Kan man ikke gjøre som i ordtaket:
"If you can´t beat them, join them!"
Alle parter har det jo best hvis man ikke tråkker på hverandres tær.
Jeg ble overrasket når NMJ annonserte prisen på Di 3en som de tok over fra BMJ. Jeg synes det var helt rett at NMJ rettet opp feil og dårlige konstruksjoner på BMJ sine modeller, men det er rart at prisen skulle bli sååå mye lavere slik at BMJ ble helt knust. Det burde nesten vært omvendt.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 16:57

Egentlig er det meste sagt om denne saken og MJ-Norge burde ha vært spart for slike stridigheter som ikke gavner hobbyen vår.

Som medlem av NJK mener jeg derimot at denne foreningen må opptre strengt nøytralt i slike forhold. Jeg har uten å ha finlest alle foreningenes rettningslinjer og paragrafer, problemer med å akseptere at det arrangeres en messe under NJK´s paraply (For NJK Bergen er vel en del av NJK sentralt?) der man selektivt stenger ute utstillere uten at jeg har klart å finne en sakelig grunn som er bygget på foreningens vedtekter eller formål? Dette burde være en sak som NJK sentralt hadde ordnet opp i.

Om derimot en gruppe personer i Bergen finner ut at de vil lage en privat messe i egen regi (utenom NJK) vil det være likegyldig for meg hvem de ønsket å invitere eller ikke.

Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 18:21

Ok, Kjell, så kan NJK-foreningen opptre strengt nøytralt og dermed invitere NMJ også. Men det som da skjer i praksis er sannsynligvis at foreningen i Bergen ikke får "fotfolk" som er villige til å gjennomføre messen ved å yte alle timene med praktisk arbeid/innsats. Hvor fin messe tror du det da blir?.....

Jeg hørte engang et utsagn som het at "Når teorien møter virkeligheten så vinner virkeligheten alltid!" Det gjelder (dessverre) også ved arrangering av mj-messer!.....

En helt annen ting er utsagnet om at man i Bergen arrangerer Norges største/fineste MJ-messe. Det stemmer vel neppe siden bergenserne ynder å si at "Eg e"kje fra Norge; eg e fra Bææærgen!".... :-)

 

 

 

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 18:51

Hei NiM!

Tror at du misforstår?

Når entusiastene i Bergen ønsker å lage en messe der alle "ildskjeler" må medvirke for et godt arrangement, kan de meget gjerne gjøre dette så lenge de arrangerer det utenfor NJK. - Jeg har som sagt store problemer med at NJK står som arrangør av en messe der det er en selektiv utvelgelse av utstillere uten at dette er saklig begrunnet i forhold mellom utstiller og NJK. Da får heller NJK sentralt gripe inn og overstyre det lokale initiativ uten at dette burde medføre at en MJ-messe i Bergen "går føyken". Så viktig kan jeg umulig tenke meg det er for folk i Bergen at dette skal skje i NJK´s navn?

 

Back to Top
Egil View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 februar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Egil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2005 at 23:49
Originally posted by Knut Moe Knut Moe wrote:

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Men dette er en sak mellom NMJ og NJK/Bergen og vil partene finne en evt løsning så er de de to partene som skal snakke sammen 

Det er ganske naivt å tro at vi ikke har har prøvd å ha en dialog. Vi har prøvd det meste i de 6 årene denne "boikotten" har pågått. Tydeligvis har ikke budskapet kommet frem!?!

 

"Vi har prøvd det meste" 

Ja, det har dere nok gjort.  Selv regner jeg meg ikke som aktiv MJ"er på det tidspunktet NMJ stilte opp på messen i Bergen, og begynte å lage til en stand, uten å være invitert.  Jeg så opptrinnet som publikum, og det var ikke en verdig fremtoning fra "mr. NMJ"s" side.  Jeg så det mer som en j.... provoserende oppførsel, som kun kan skade virksomheten. 

Å stille opp å krangle offentlig på en messe er ikke særlig lurt.  Det fortalte i alle fall meg som var i startgropen på min MJ-hobby hvor jeg IKKE ville handele...................... 



Edited by Egil
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2005 at 22:59
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Tror at du misforstår?

Når entusiastene i Bergen ønsker å lage en messe der alle "ildskjeler" må medvirke for et godt arrangement, kan de meget gjerne gjøre dette så lenge de arrangerer det utenfor NJK. - Jeg har som sagt store problemer med at NJK står som arrangør av en messe der det er en selektiv utvelgelse av utstillere uten at dette er saklig begrunnet i forhold mellom utstiller og NJK. Da får heller NJK sentralt gripe inn og overstyre det lokale initiativ uten at dette burde medføre at en MJ-messe i Bergen "går føyken". Så viktig kan jeg umulig tenke meg det er for folk i Bergen at dette skal skje i NJK´s navn?

Hva er det for nonsens? Du har ikke begrep om hva som skal til for å arrangere en messe. Nå er det jo engang folkene i NJK Bergen som ønsker å arrangere messe for å bringe penger til foreningskassa. Her er en tenkt dialog fra NJK"s styremøte:

"Nå, hva skal vi finne på for å få inn penger til driften av foreningen i år?"

"Hva med å arrangere messe igjen?

"Ja, det var en god idé!"

"Men nå er det jo noen på MJF-forumet, som endog er NJK-medlemmer, som mener at vi ikke kan arrangere messe i navnet til NJK, hvis vi ikke inviterer NMJ."

"Uff, det var leit. Da får vi jo droppe messeplaner i NJK"s regi. Men hva om vi arrangerer en privat messe. Så kan vi dele pengene mellom oss i stedet!"

"JA! Det gjør vi. La oss møtes hjemme hos meg og diskutere det i morgen."

"Ok. Men hva skal vi så finne på for å skaffe penger til driften i år...."

Planleggingsmøtet hjemme hos den ene endte så med at de fant ut at det ville bli en meget liten messe, for de var slett ikke var mange nok til å arrangere en anstendig messe. Det ville jo bli problematisk å be fotfolket i NJK å stille opp for at det skulle bli messe....

Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Da får heller NJK sentralt gripe inn og overstyre det lokale initiativ uten at dette burde medføre at en MJ-messe i Bergen "går føyken".

Og hvordan hadde du tenkt deg det skulle foregå? Skulle så NJK sentralt sende 10-20 mann over fjellet for å arrangere messen?

Det henger ikke på greip det du skriver. Meld deg heller ut av NJK, hvis du har problemer med dette.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 00:46

Jon Einar fikk ihvertfall med selvsyn sett hvilke utstillere som var på messen. Han - og mange med han - koste seg gløgg ihjel på messen. FREMOikanere koste seg, NJK"ere koste seg, forhandlere koste seg, selv en ihuga pro-NMJ"er koste seg tydeligvis  - kan noen ønske seg en endring av dette??

Takk til NJK Bergen, modelljernbanegruppen for en kjempefin messe. Blandingen av forhandlere, anlegg synes jeg var fin - hold det slik . Jeg ble litt skeptisk på fredagen når jeg så hvor mye "publikumsareal" det var fremfor stand-/anleggsplass. Søndagens besøk viste at dere visste hva dere holdt på med! Det VAR nødvendig med god plass for å få de godt over 2.000 totalt innenfor dørene!

Ser frem til neste år - også det med sosialt samvære på lørdagskvelden .

 

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 09:16

Og det var til tider vanskelig å komme til for å ta bilder,grunnet mye folk. Men det var en fin messe, og mye fint å se på.

Og jeg hørte man hadde koset seg med kake på Lørdagen



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
Guests View Drop Down
Gjester
Gjester
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 09:34

Hei igjen!

Ville bare takke alle som var innom messen for besøket og vi kommer igjen til neste høst. Bilder vil nok komme etterhvert.

Vi hadde 2500 innom dørene disse to dagene, ny rekord!

Mvh

le

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 10:37

Jeg vil også takke for en kjempe fin messe! Dette er helt klart en publikumsmesse, der anlegg står i fokus. Så kanskje Bergensmessen burde døpes om til Bergensutstillingen

Utrolig kjekt å måte folk som en bare har "sett" på forumet også, og ikke minst se FREMO live

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 11:45

Hei !

Jeg var ikke på messen, men fikk da en liten smakebit likevel. Satt og halvsov i sofaen søndag ettermiddag, da madamen røsket i meg og ropte TOG ! Hun satt og så på nyhetene  på TV Norge. Og der sto plutselig Steinar Snøtun, og fylte hele TV-skjermen hjemme i stua

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 12:42
A matter of life and death
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 13:01
Originally posted by Bt.no Bt.no wrote:


Tore Urvik fra Stavanger forteller at til neste høst skal Fremo koble banen sin til verdens største modellanlegg som skal bygges i Alsfeld i Kassel i Tyskland. Jernbanelandet.

Det blir bra greier, forstår vi.



En grei oppsummering av en entusiastisk mj-freaks ivrige utleggelse om det som betyr aller mest for ham her i livet.
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 13:27

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Originally posted by Bt.no Bt.no wrote:


Tore Urvik fra Stavanger forteller at til neste høst skal Fremo koble banen sin til verdens største modellanlegg som skal bygges i Alsfeld i Kassel i Tyskland. Jernbanelandet.

Det blir bra greier, forstår vi.



En grei oppsummering av en entusiastisk mj-freaks ivrige utleggelse om det som betyr aller mest for ham her i livet.

 

Jeg kan ikke beskrive hvor lite fornøyd jeg er med den oppsummeringen til jorunalisten... Men du ser jo stilen lenger opp i saken også... "Det er et F-7 tog, og det skal til Santa Fe. Det står tydelig på vognene" (fritt etter hukommelsen på det jeg leste igår). Jeg har ikke en gang brukt ord som "verdens største" - det er vanligvis andre som bruker denslags formulering...

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 13:42
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei !

Jeg var ikke på messen, men fikk da en liten smakebit likevel. Satt og halvsov i sofaen søndag ettermiddag, da madamen røsket i meg og ropte TOG ! Hun satt og så på nyhetene  på TV Norge. Og der sto plutselig Steinar Snøtun, og fylte hele TV-skjermen hjemme i stua

MJ-hilsen Tom Lynga


Når så du det? Jeg satt og så tvnorge kl 22.30 og så ikke snurte til tog?
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 13:49
Kanskje ikke så rart at du ikke så togene hvis Steinar Snøtun fylte hele TV-skjermen... 
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 14:06

Originally posted by einjen einjen wrote:


Når så du det? Jeg satt og så tvnorge kl 22.30 og så ikke snurte til tog?

Etter å ha sittet på et noe forsinket tog fra Bergen,  rakk jeg akkurat hjem til 2230-nyhetene.  Så ut til at TV-Norge hadde kastet ut MJ-innslaget til fordel for en reportasje om Rygge som fremtidig sivil flyplass og muligheter for billigere flyturer.  Akk ja.....

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2005 at 14:26

 

Innslaget ble sendt i TV-Norge kl.18:00

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.