MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mine små-prosjekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mine små-prosjekt

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 20:47
Veldig bra gjort. Det eneste som kunne vært gjort for å få det enda mere norsk, er å senke vinkelen på taket. 
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Per-Arild View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 22:07
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 

Utrolig effektfullt å bytte struktur på ett eksisterende byggesett!

Har du benyttet tynne plasticards utenpå de eksisterende veggene, eller de noe litt tykkere styrénplatene fra f. eks. Evergreen som erstattning for byggesettets vegger?

 

 

Veggene er nye. Laget med Evergreen sine 1mm plater, slik at jeg kunne beholde grunnmur, vinduer, dører og tak.

Per-Arild
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2012 at 22:43
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Veldig bra gjort. Det eneste som kunne vært gjort for å få det enda mere norsk, er å senke vinkelen på taket. 


Nåja, Claes, det finnes da bratte tak i Norge også (jeg har 45 gr, og det må jo sies å være norsk siden jeg har tegnet det selv .. Wink )

Så jeg enig i at det ble bra Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Pål Brovold View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 20 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pål Brovold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2012 at 10:05
Veldig kult Per-Arild..!!
 
Gir virkelig inspirasjon det du gjør med "standard-byggesett". Får bli litt mer ferdig med landskapet mitt, så får jeg gyve løst på husene og "for-norske" litt jeg også....
 
Blir spennende å følge med på prosjektene dine i hvert fall :-)
 
Pål
Back to Top
Per-Arild View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2012 at 22:29
Kitbashing light V

Lidl hadde for mange år siden noen tilbud på Piko byggesett. Grunnlaget for denne butikk kommer fra et slikt byggesett. Det opprinnelige byggesettet kan ses her.



Per-Arild
(Innlegg er lagt inn på nytt etter det falt ut)
Back to Top
Per-Arild View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2012 at 12:06
Kitbashing light VI

Trolig sesongens siste prosjekt. Her er Auhagens stasjon 11329 endret til et samvirkelag, ved å bytte ut noen vegger samt vindusplasseringer.



Per-Arild
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2012 at 12:27
Den var blitt råstilig! hadde jeg hatt ett anlegg og plass til ett slikt bygg ville jeg gjort det samme! denne har du fått til veldig bra!ClapThumbs Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2012 at 20:17
Enig - denne var freshhhhh Wink
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.