Årstider ? |
Post Reply |
Author | |
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 november 2011 at 16:30 |
I løpet av mine mange år med MJ, så har jeg gått litt lei av ”sommer hele tida”
Skulle gjerne sett at noen hade prøvd seg på andre årstider. Har selv gjort (etter inspirasjon av et gammelt Model Railroader) noen forsøk, med Høst som tema. Veldig interessant og utfordrende med alle de fargene som da finnes i naturen. I sammenheng med noe helt annet enn MJ, så kom jeg over linken, og synes sen vinter/tidlig sommer kan være noe å tenke på. Vil gjerne se bilder og få tips om Norske anlegg (utenom sesongen). Linken beskriver issaging og sidespor,lagerhus mm ved Ronglan stasjon i Nord-Trøndelag. http://www.bjarne.berre.no/levanger/arkiv/issaging.htm |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingen feil tanke dette... Kunne godt delt opp ett anlegg i to årstider iallefall, på de som har litt høydeforskjell inn mot fjellområder feks.
Hm.. Skal tenke litt på dette når det gjelder Vestlandsbana, som har denne stigningen opp mot fjellet! Det blir ingen snø og is, men fra sen sommer til tidlig høst kunne blitt pent! Edited by helleland - 24 november 2011 at 17:14 |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siste nummer av Model Railroader har en artikkel om et gigantisk N-skala hjemmeanlegg med en helt fantastisk vinterseksjo. Anbefales!
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
TMJKs anlegg får tidlig mai som årstid. Snø i fjellet, nakne trær, dødt gress og gjørme og snørester og vårløsning i dalen, og lysegrønne trær og mai-idyll ved fjorden.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |