MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - En metode for å modellere berg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

En metode for å modellere berg

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2011 at 11:30
heter ikke den "nye isoporen" styrodur eller styropor?

Edited by Stian - 17 oktober 2011 at 11:30
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2011 at 11:20
Mener du isopor eller mener du en av de nyere isolasjonsplatene som er lyseblå eller lyserøde? Isopor består jo av hvite kuler som hvis man skjærer i gir en overflate som ikke virker særlig naturtro. De nyere platene har imidlertid langt finere struktur i seg, så det blir jo noe annet. Men jeg vil tro man også da trenger en eller annen overflatebehandling for at det skal se ut som fjell?
Svein S
Back to Top
einars View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einars Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2011 at 11:03
Det går også an og lage berg av isopor. Du kan bruke stemjern og kniv som arbeidsredskap. Har vært med å bygge et klubbanlegg i moduler, hvor vi brukte isopor til fjell. Resultatet etter at du hadde malt forskjellige nyanser i fjellet, ble veldig bra.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2011 at 09:00
Jon Einar Vistad har vist oss at det går an å bruke stemjern for å hugge ut stein i gips. Jeg er imidlertid litt usikker på når den uthuggingen skjer i forhold til når gipsen er lagt. Byggebloggen til Jon Einar er litt vag på det området, så langt jeg kan se. Jeg skulle gjerne visst litt mer detaljer om disse flotte fjellformasjonene som du har laget, Jon Einar. Formes gipsen før du går løs med stemjernet?
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.