MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Feil på forumet ...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Feil på forumet ...

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Feil på forumet ...
    Posted: 13 oktober 2011 at 21:20

Jeg forsøkte å legge inn et svar angående "bredden" på forumsiden. Dette tillater ikke forumet fordi tråden er skrevet på det brukerbegrensede delforumet "MJF informerer". Da får jeg heller legge inn en ny tråd her på "Forumverkstedet".

Problem 1

Jeg synes den nye innstillingen av bredden på nettsiden fungerer dårlig.  

Hvor er det blitt av margen på venstre side i trådene - den som viser navn og profil til den som skriver innlegget? Jeg får den ikke fram uansett hvordan jeg endrer innstillingene på skjerm eller visning.

Jeg kjører Win XP Proffesional og bruker vanligvis Opera 11.51 som nettleser på min stasjonære PC. (Har nå også forsøkt med IE 8 - og den fungerer faktisk.)

På min bærbare Asus Eee kjører jeg Win 7, og her virker verken Opera 11.51 eller IE 9 nettleserne i forhold til å vise hele bildet. Venstremargen er fortsatt borte.

Problemet med manglende venstremarg blir jo enda tydeligere da det er mange brukere som ikke signerer sine innlegg under selve innleggsteksten. Når venstremargen er borte skjønner i hvert fall ikke jeg hvem det er som skriver hva ... Confused

Problem 2

Hvis jeg klikker på parantesen () bak navnet på tråden skal man vanligvis komme til de siste innleggene som er skrevet etter siste pålogging. På samme måte kommer man til siste innlegg hvis man klikker på den gule pila bak tidspunktet for siste innlegg.

Ingen av disse funksjonene virker som de skal nå.

Hva skjer?

Jeg regner med at ting ordner seg etter hvert. Derfor gir jeg all honnør til dem som drifter forumet og som forsøker å finne løsninger på problemene. Smile 

Hvis problemet er mine PC'er eller hvordan jeg setter innstillingene på nettleserne, så håper jeg at noen kan forklare det på en enkel måte her.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 21:25
Ingen løsning å komme med Embarrassed
Vil bare si at jeg har ikke opplevd noen (negative) utslag her på Win7 og Firefox .... Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 23:04
Funker perfekt hos meg med Firefox Smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 00:32
Hei Kjell.
Det er ikke deg eller din maskin det er noe feil med.
Feilen ligger vel i å legge ut et nytt design uten å ha testet først, og ikke endre tilbake og vente med utbedringen når man får beskjed om at "det nye" ikke fungerer for alle.
Jeg og noen andre opplever akkurat det samme som du beskriver, og fellesnevneren er "normalskjerm".
Altså ikke widescreen.
Med normal skjermbredde blir man servert et design som tydeligvis inneholder noen mangler ved designet.
Det som kommer opp ser ut til å være helt likt det som har vært hvordan forumet ser ut på mange mobillesere, også det slitsomt å lese uten brukerinfo eller fungerende ankere.
Det er såklart fint man tilpasser for widescreen også, men da må en ikke glemme at de fleste arbeidspc'er og eldre hjemmepc'er er normalskjerm.
Ettersom jeg ikke liker å titte gjennom ei smal glippe så er også hjemmepc'ene mine i normalformatet, og dermed så har ikke forumet her vært noe gøy å lese i siste døgnet.
Så jeg håper for egen og andres del at dette blir ordnet opp igjen i morgen :)


PS. Når jeg først nevner sprekk, tekstfeltet til å skrive innlegg i er heller ikke i største laget når man bruker hurtigsvar.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 10:11
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Hei Kjell.
Det er ikke deg eller din maskin det er noe feil med.
Feilen ligger vel i å legge ut et nytt design uten å ha testet først, og ikke endre tilbake og vente med utbedringen når man får beskjed om at "det nye" ikke fungerer for alle.
Jeg og noen andre opplever akkurat det samme som du beskriver, og fellesnevneren er "normalskjerm".
Jeg har testet på en mini-pc med 10" skjerm nettopp, og med IE så kom siden opp helt som den skulle, mens med firefox så oppstår problemet med at skribentmenyen til venstre forsvinner. Det er altså ikke størrelsen eller bredden på skjermen som i utgangspunktet er problemet, men kodingen i forhold til de forskjellige nettleserene.
 

Quote Altså ikke widescreen.
Med normal skjermbredde blir man servert et design som tydeligvis inneholder noen mangler ved designet.
Det som kommer opp ser ut til å være helt likt det som har vært hvordan forumet ser ut på mange mobillesere, også det slitsomt å lese uten brukerinfo eller fungerende ankere.
Det er såklart fint man tilpasser for widescreen også, men da må en ikke glemme at de fleste arbeidspc'er og eldre hjemmepc'er er normalskjerm.
Ettersom jeg ikke liker å titte gjennom ei smal glippe så er også hjemmepc'ene mine i normalformatet, og dermed så har ikke forumet her vært noe gøy å lese i siste døgnet.
Så jeg håper for egen og andres del at dette blir ordnet opp igjen i morgen :)
Som skrevet: endringen har ikke noe med "widescreen" skjerm eller ikke å gjøre, men enkelte nettlesere har i øyeblikket noe problem med å vise siden, og det er jeg sikker på Pelle får sett på og ordnet etter hvertSmile


Quote
PS. Når jeg først nevner sprekk, tekstfeltet til å skrive innlegg i er heller ikke i største laget når man bruker hurtigsvar.
-Men så er det ikke meningen hurtige svar skal være så store heller daWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 10:34
Jeg bruker Win XP og Firefox 7.0.1 på PC-en min hjemme, og jeg har ingen problemer, verken i 1280x1024 eller 1680x1050.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 10:47
Mini-pc'n min er en acer 10" med win 7. Der fungerte som sagt IE8, mens Firefox (husker ikke versjon) kuttet venstre kant.
På denne maskinen (Acer 17") med win vista og IE8 har jeg heller intet problem.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 14:09
Hehe Eirik, du har et poeng med korte svar ;)
Et kort innspill til: IE viser korrekt på en pc, en annen ikke :)
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 14:31
Jeg buker Vista og BrannrevWink. Intet problem. Testet også ut IE. Heller ikke problem.
Deretter sjekket jeg litt i skjerminstillingene. Da fikk jeg forskjellige "varianter" av utseendet.
Manglet venstre side, osv.
Tror det kan løses med å tilpasse skjerminstillingene til f.eks. 1280 x 800. Da er det ihvertfall perfekt på min maskin. Toshiba Satellite ett eller annet...
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2011 at 08:37
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2011 at 08:57
Ja god morgen

Vet ikke om diverse justeringer i forumet har noe å si, men opplever nå at jeg ikke logges automatisk inn på forumet.
Bruker Linux og Firefox på en ganske alminnelig Acer Smile

Merkelig, tror ikke jeg har foretatt meg noe.
Men, for all del, kansje en automatisk oppdatering hos meg forårsaker dette ?

Men men, ikke den store saken Smile



Edited by Espen - 15 oktober 2011 at 09:00
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2011 at 21:18
Dette med venstremargen fungerer fint i Firefox på min pc. På telefonen (HTC med android) var venstremargen synlig før når jeg holdt den liggende, men nå synes den ikke i det hele tatt... Og jeg kan fortsatt ikke skrive innlegg fra telefonen. Og at man ikke klarer å finne en forummotor uten slike problemer i dag synes jeg er underlig. Surfing på fritiden foregår for min del nå aller mest fra telefonen, og alle andre forum jeg deltar på fungerer helt fint på den...

Edited by Heine Pedersen - 16 oktober 2011 at 21:19
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 15:25
Når skal det igjen bli en mulighet for å lese forumet på skikkelig måte?
Etter å ha gitt opp for helgen håpet jeg noe kom til å skje når uka starta igjen, men...
Burde jo ikke ta mer enn ett minutt å legge ut versjonen før endringer igjen frem til man har funnet ut hvor man feilet?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 18:14
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Når skal det igjen bli en mulighet for å lese forumet på skikkelig måte?
Etter å ha gitt opp for helgen håpet jeg noe kom til å skje når uka starta igjen, men...
Burde jo ikke ta mer enn ett minutt å legge ut versjonen før endringer igjen frem til man har funnet ut hvor man feilet?
Jeg tror fortsatt du skal lete etter feilen på din egen maskin i mellomtiden. Siden feilen er noe som ser ut til å komme kun hos noen enkelte, og litt avhengig av type maskin og nettleser er det neppe selve endringen av forumbredden i seg selv som er eneste skyldige.
 
Såvidt jeg husker har svensk mj-forum kjørt på slik bred utgave av samme forummotor i lange tider uten at jeg har fått med meg noen tilsvarende problemer der.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 18:29
Tror Eika er inne på noe viktig. Når jeg gjør vinduet for forumet smalere enn skjermbredden, har den ikke noe problem med å smalne inn til ganske smal bredde. Dette er testet på Opera 11.51 og på Window XP pro-plattform. Det samme gjelder for Firefox 7.0. En test på iPhone 4 og Safari går også rimelig greit. Bredden tilpasser seg skjermbredden ved lesing av innlegg. I skrivemodus virker det imidlertid som at skrivevinduet ikke tilpasser seg, slik at jeg må sidescrolle noe.
Svein S
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 19:56
Eneste "feilen" her er hvilke layoutfil som blir servert nettleseren.
Når man med en breddeendring av  forumet samtidig glipper å fikse hvordan layout blir seende ut på normalformat så får man altså flere brukere som klager på hvordan resultatet blir.
Jeg gjorde vedkommende oppmerksom på problemet samme dag som endringen ble utført, og til dels hva som er problemet.
Problemet er temmelig enkelt å oppdage og feilsøke når man jobber med slike ting til daglig.
Så å skylde på lokale problemer hos brukerne blir da å overse det sentrale, og kanskje litt overlegent.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 00:43
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Eneste "feilen" her er hvilke layoutfil som blir servert nettleseren.
Når man med en breddeendring av  forumet samtidig glipper å fikse hvordan layout blir seende ut på normalformat så får man altså flere brukere som klager på hvordan resultatet blir.
Jeg gjorde vedkommende oppmerksom på problemet samme dag som endringen ble utført, og til dels hva som er problemet.
Problemet er temmelig enkelt å oppdage og feilsøke når man jobber med slike ting til daglig.
Så å skylde på lokale problemer hos brukerne blir da å overse det sentrale, og kanskje litt overlegent.


Sånn går det når halvstuderte røvere prøver seg med en forklaring og blir avslørt av de helstuderte. Kanskje du kan innlemme oss halvstuderte i hva som er "enkelt å oppdage og feilsøke"? Jeg tittet litt i kildekoden for denne siden, og det aner meg at det kanskje ligger noe der som du mener medfører at dette oppfører seg forskjellig? Er det i stylesheet at dette ligger. "user-scalable=no" kanskje?
Svein S
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 02:11
Hei Svein, du må da være litt mer enn en halvstudert, og i tillegg ganske hel røver :)
Leter du et par linjer opp så er vi nærmere, selvom det nok er mulig at det er noen syntaks som både skal endres og legge til der også for å oppnå resultat.
Bare med en liten sjekk i HTML+css validator så får man fort en grei pekepinn.
Både det å legge til kommandoer som ikke leses generelt på tvers av nettleser-motorer, og å endre utseende for ulike lesere ( nettbrett, mobil, osv) på en slik måte anbefales ikke rett og slett fordi det som oftest fører til for mange feil og ulike visninger av innhold at jobben med å rette opp tilslutt blir for krevende.

Hvis du vil sjekke hvordan utseende blir feil må du endre skjermoppløsning.
Bare å dra i ramma vil ikke forandre på dette.
Sett skjermoppløsning på 1024x768, Firefox veksler umiddelbart, mens Opera har jeg lagt merke til ikke viser forandringene før du har stengt og åpnet igjen nettleseren.
Og for de som har prøvd å lese forumet med Opera mobile også tidligere, så er utseendet forumet har for enkelte nå helt likt den amputerte visningen der.


Edited by EirikS - 19 oktober 2011 at 02:12
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 10:48
Som en opplysning så kjører jeg Win XP, Opera 11.51 og IE8, og skjermoppløsning 1024x768 på en 17" vanlig skjerm (ikke bredformat). Jeg har gjort det i lang tid uten problemer.
 
Status er da:
- Opera fungere ikke - venstremargen er fortsatt borte
- IE8 fungerer - Confused
 
Jeg liker best Opera, og vil gjerne at forumet skal fungere med denne nettleseren for meg.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 19:16
Nå er det fem dager siden jeg hørte fra webmaster, og sendte info han ba om pr mail.
Enda har det ikke skjedd noe.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 10:02
Det har nå gått en drøy måned siden problemet ble tatt opp.
Og problemet er ennå ikke løst. (I hvert fall opplever jeg ingen endring til det bedre).
 
Er det noen status innen problemløsingen?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 15:55
Det er jeg som er webmaster og for tiden eneste aktive i nettgruppen. jeg har psppapermisjon og ikke så mye tid mellom bleieskiftene.

Statistikken viser at kun er 6% av brukerne som bruker opera, og 7% som bruker den skjermoppløsningen du nevner. Kombinasjonen av disse vises ikke i statistikken en gang, så denne saken har derfor ikke så høy prioritering blant alle oppgavene slik situasjonen er nå.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2012 at 19:09
Nå er samme problemene på plass igjen som nevnt i starten av denne tråden.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2012 at 15:42

Ikke mottatt noe svar fra web-ansvarlig ennå. Confused

I tillegg til at problemene er som tidligere på mine pc'er, så er problemene også til stede på smartphone og iPad.

I grunnen kan man sikkert leve med at ting ikke alltid fungerer som forventet, men det er litt irriterende at man må klikke på "innstillinger for innlegg" for å se hvem som har skrevet innlegget. (Det er jo fortsatt mange som ikke har noen signatur nederst i innleggene.)







hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2012 at 18:44
Webmaster har fått beskjed, og skal se på det i løpet av kvelden. Beklager at jeg ikke kan se på det selv, men dette ligger utenfor mitt område.

Mvh
Svein A
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2012 at 16:04
Hei. svaret er nok som tidligere: designet endrer seg ved oppløsning på 1024 eller lavere som pr. i dag defineres som mobile enheter. i følge besøksstatistikken til forumet er det under 1% som har en pc med 1024 så problemet ditt oppfattes ikke av flesteparten av brukerne. prøv å endre skjermoppløsning til noe høyere
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2012 at 20:15
Like arrogant svar fra Pelle som forrige gang det her altså.
Likevel så ble alt riktig og som det skulle være når dere somla dere til å oppdatere til en forumversjon som faktisk fungerer, før alt ble borte igjen når dere manglet backup. Er det plutselig blitt glemt?
Noe må dere jo ha gjort med systemet som dere ikke har fått helt til når dette altså dukker opp igjen.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2012 at 21:44

Hvem skal vite hvilken skjermoppløsning som er "riktig" til enhver tid. Dere endrer foruminnstillingene fordi nye løsninger kreves (smartphone og brett), men sier bare at dette må vi finne ut av selv.

Det er vel lenge siden man måtte kunne "alt" i dataverden for å kunne gjøre nytte av de tilbud som finnes. I dag er det meste "plug-and-play". og da hadde det hjulpet med litt mer toleranse ovenfor oss som bruker PC'en som et verktøy til kommunikasjon, og ikke alltid ønsker å prioritere å kjenne til alle de tekniske kravene.

Siden flere tidligere tok opp problemet, og det tydeligvis kunne være flere årsaker, så mener jeg at web-ansvarlig gjerne kunne være litt mer tydelig på hvilke tekniske forutsetninger som forum-løsningen krever. Og saken er som EirikS skriver at det fungerte etter den forrige runden med samme problem. Da kan det jo ikke bare være skjermoppløsningen som er årsaken.

Jeg har nå endret skjerminnstillingen til 1152x864 - og nå virker det.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2012 at 22:13
Det er ikke bare dette med skjermoppløsning som er problemet. Fungerer fortsatt ikke å skrive innlegg fra min Android-telefon. Og dette er det eneste stedet jeg opplever problemer med det.
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2012 at 22:29
Ser det er en god stund siden siste inlegg i denne tråden. Jeg og opplever dette problemet med at venstre kant av forumet "kappes" vekk ved bruk av iPad. Blir det en løsning på dette igjen eller blir det nedprioritert?

Send fra min iPad


Edited by hakhe - 10 juli 2012 at 22:31
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.