MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hmm.......
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hmm.......

 Post Reply Post Reply
Author
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hmm.......
    Posted: 01 mai 2005 at 00:22

Eg har observert den nuværende stillstand og har hermed konstatert at her ikke krangles mer.

Bra.

MEN DET GÅR DA FOR H"#&%ETE ANN Å SKRIVE NOE DA DERE, eller er denne tilstanden HERRRRLIG?

Klodrianer.....

Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 00:30

Hyyysj da Greffern. Man skal da ikke vekke de som sover....
Jeg lurer på om ikke NIM-folket har vært ute med et hissig virus de har spredd via forskjellige innlegg. Viruset fungerer slik at de infiserte ikke kan skrive. Nesten alle er smittet, så selv om de vil - får de det ikke til....

 

Hilsen Kjetil (med antivirus)

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 01:03
Jeg lurer litt på hvorfor noen av de som er ivrigst i debattene om Mjf aldri skriver noe om mj... Men de driver kanskje ikke med mj? Er de bare med fordi de har foreningsdemokrati som hobby?

Mvh Heine
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 11:11

Ja, si det. Jeg selv er selvfølgelig opptatt av foreningsdemokrati, men skriver også en del om MJ. Spesiellt spørsmål som har med NSB materiell i skala 1:1 å gjøre. Av en eller annen grunn kommer gjerne dette inn i et konkurrerende forum....

Jeg holder forøvrig på med en større artikkel som kommer i neste utgave av På Sporet. Her tar jeg for meg Roco-vognene som nå er sluppet på markedet (3 stk). Det blir ikke så mye om selve Roco-modellen, men mer om opphavet. Dvs. historien bak originalene.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Terje Reiss View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Reiss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 11:33
Jeg lurer litt på hvorfor noen av de som er ivrigst i debattene om Mjf aldri skriver noe om mj... Men de driver kanskje ikke med mj? Er de bare med fordi de har foreningsdemokrati som hobby?

Mvh Heine
Frykter du har rett her Heine
Terje Reiss
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 12:14

Hadde de vært opptatt av foreningsdemokrati, så hadde de vel hatt et ønske om å få være med på dette demokratiet på heltid, hvilket man jo bare får til gjennom å delta aktivt i f.eks. styre etc. Men så langt jeg kan se har vel ingen akkurat ivret stort for å være med på det, kanskje nettop fordi det er lettere å sitte på siden enn å sitte der det smeller.... Dessuten har det vel minimalt med demokrati å gjøre om de få som skriker høyest her på nett skal få viljen sin på bekostning av foreningens 1200 andre medlemmer vel?

Det er jo litt betenkelig når et såpass lite mindretall av foreningens medlemmer i løpet av et års tid har klart å skremme vekk både formann, redaktør og sist hele resten av styret. (Uten at jeg nødvendigvis går 100% god for måten disse har forsvunnet på) Og det helt uten å klare å komme opp med noe konstruktivt når det gjelder den videre driften av foreningen. Det eneste som kommer er forslag til ting "andre" burde jobbe videre med. Men hvor er de når (det som er igjen av) valgkomiteen i MjF bare får høre "MjF styre-plass?? Nei takk!!" omtrent uansett hvor komiteen snur og vender seg. Stiller de da opp for å hjelpe foreningen ut av det uføre de selv har skapt??

Nå blir det jo klarere og klarere at NJK ønsker en bit av Mj-kaken og ser foreningens nåværende problem som en gylden sjanse. Vil virkelig de som har stått for det meste av kritikken mot de som har gjort noe aktivt for foreningen hittil virkelig fortsatt bare sitte på gjerdet og se på at NJK forsyner seg med det norske mj-kakastykket de ønsker, mens resten av kaken bare smuldrer bort....? Eller vil de selv være med og jobbe aktivt for å redde foreningen?

Et par spørsmål:
-Har valgkomiteen på egen hånd noen kandidater som kan fylle et helt styre i MjF etter den ekstraordinære GF??

-Hvordan går arbeidet til "Brimalm-komisjonen"? Er de i gang med sin granskning? Blir de ferdige til tiden?

-Dersom "komisjonen" ikke finner noe galt i saken, vil det da aksepteres at noen av disse styremedlemmene kan komme tilbake til et nytt styre (Om noen av dem skulle orke mer....) ?

Eirik

 

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 13:01

Så vidt jeg vet Eirik er kommisjonen i full gang. Interimstyret (hvor blant annet senior sitter) har også hatt et møte nå sist uke, og referat herfra vil senior legge ut med en gang referenten har skrevet ferdig referatet. Der vil det blant annet komme informasjon om når og hvor GF"en skal avholdes.

Når det gjelder NJK tror jeg noen og enhver har en mild form for paranoia om de virkelig tror at de vil "ta over smulene". NJK har alltid drevet med MJ i forskjellige former, og nå vil disse få en egen aktivitetsavdeling internt i NJK. Det er ikke snakk om å ta over noe som helst marked, men rett og slett samle NJK"ere som allerede driver med MJ.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 15:04
Originally posted by kness kness wrote:

Når det gjelder NJK tror jeg noen og enhver har en mild form for paranoia om de virkelig tror at de vil "ta over smulene". NJK har alltid drevet med MJ i forskjellige former, og nå vil disse få en egen aktivitetsavdeling internt i NJK. Det er ikke snakk om å ta over noe som helst marked, men rett og slett samle NJK"ere som allerede driver med MJ.

Hilsen  Kjetil

Hva er da din kommentar til innleggene skrevet av Sverre Ødegaard rett etter GF"en da? hvor han hørtes ut til å uttale seg på vegne av NJK, og vel kom med ganske klare antydninger om at hele MjF burde inn under NJK? Var det bare et soloutspill av en som egentlig ikke hadde noe med og uttale seg på vegne av NJK?

Eirik

Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 15:09

Greffern postet originalinnlegget innunder "Humørsprederen". Slik dette ser ut til å utvikle seg, bør tråden flyttes ganske snart.

(det går an å flytte bare deler også, så herved er dere advart. (i spøkemodus)

Ellers er det også fullt mulig å lage nye emner. (En oppfordring som kanskje burde lanseres som mantra..)

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 16:29

Originally posted by eika eika wrote:

Hva er da din kommentar til innleggene skrevet av Sverre Ødegaard rett etter GF"en da? hvor han hørtes ut til å uttale seg på vegne av NJK, og vel kom med ganske klare antydninger om at hele MjF burde inn under NJK? Var det bare et soloutspill av en som egentlig ikke hadde noe med og uttale seg på vegne av NJK?

Eirik

Jeg leste innlegget til Sverre, og slik jeg ser det retter han et spørsmål til forumets brukere om hva som burde gjøres, på bakgrunn av det som har skjedd de siste årene i MJF. Han bruker vel mer organisasjonsmodellen til NJK som et eksempel, når han trekker fram at det nå opprettes en MJ-avdeling under NJK-paraplyen.

At MJF bør omorganiseres er vel ingen nyhet, og dette blir vel også et tema for diskusjon på den kommende GF. Det beste hadde vel vært om en godt fordelt gruppe med personer fra hele landet satte seg ned og så på hvilke muligheter MJF har i fremtiden.

Jeg tror neppe NJK vil "stjele" noen medlemmer fra MJF. Vi er vel alle voksne og bestemmer selv hvilken forening vi vil være medlem av og hva vil vil støtte opp under. MJF har sin menighet - og NJK har sin egen. Som sagt opprettes den nye aktivitetsavdelingen for å samle nåværende NJK-medlemmer med samme MJ-interesse.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 17:12
Originally posted by kness kness wrote:

Jeg leste innlegget til Sverre, og slik jeg ser det retter han et spørsmål til forumets brukere om hva som burde gjøres, på bakgrunn av det som har skjedd de siste årene i MJF. Han bruker vel mer organisasjonsmodellen til NJK som et eksempel, når han trekker fram at det nå opprettes en MJ-avdeling under NJK-paraplyen.

At MJF bør omorganiseres er vel ingen nyhet, og dette blir vel også et tema for diskusjon på den kommende GF. Det beste hadde vel vært om en godt fordelt gruppe med personer fra hele landet satte seg ned og så på hvilke muligheter MJF har i fremtiden.

Jeg tror neppe NJK vil "stjele" noen medlemmer fra MJF. Vi er vel alle voksne og bestemmer selv hvilken forening vi vil være medlem av og hva vil vil støtte opp under. MJF har sin menighet - og NJK har sin egen. Som sagt opprettes den nye aktivitetsavdelingen for å samle nåværende NJK-medlemmer med samme MJ-interesse.

Hilsen  Kjetil


Når jeg leste innleggene så jeg mer enn noen spørsmål.... jeg så noe som virket som en ganske kraftig utviklingsplan. Kan du svare meg på om dette er ting vedkommende har vært aktivt med på å planlegge, eller var innleggene rene soloutspill som ikke nødvendigvis gjenspeiler NJKs sentrale synspunkt?

Forøvrig kan man mene mye om organiseringen av MjF, og man kan såklart diskutere dette til man blir blå på den kommende GF, men MjFs problem er ikke mangel på innspill, men mangel på personer som er villig til å gjøre den faktiske jobben. det hjelper aldri så mye at man finner den perfekte organisasjonen om man ikke samtidig finner noen som er villig til å drive den, og der er vel her mye av problemet ligger; Akkurat som det vel er i NJK, så finnes det og en del "hobbybyråkrater" i MjF som bare vil fortelle hva som skal/bør gjøres, men som sjelden/aldri vil gjøre noe praktisk selv. Det eneste de oppnår er å kvele enhver motivasjon andre som er villig til å gjøre noe måtte ha........ Enten allerede på forhånd, eller om noen har gjort jobben så er de såklar av den mening at den burde vært gjort anderledes.....

Eirik

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 17:25

Originally posted by eika eika wrote:


Når jeg leste innleggene så jeg mer enn noen spørsmål.... jeg så noe som virket som en ganske kraftig utviklingsplan. Kan du svare meg på om dette er ting vedkommende har vært aktivt med på å planlegge, eller var innleggene rene soloutspill som ikke nødvendigvis gjenspeiler NJKs sentrale synspunkt?

Om han har vært aktiv noe sted aner jeg ikke. Det må du sende han en mail og spørre om i såfall. Hvem som har tatt initiativet i NJK vet jeg heller ikke. Bruk kontaktskjemaet på www.njk.no og spør sentralt.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2005 at 18:37



Edited by greffern
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2005 at 21:48
Hei Jon - den støtter jeg ...

Kanskje de andre forumdeltakerne har gått for å leke med modelljernbanen sin ...

Og så snart noen ønsker litt snakk om modelljernbane, så er snart krangelen i gang ...


Jeg vet egentlig ikke om man skal eller ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2005 at 10:24

 

.....Du klarte det, Greffern

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.