MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rheingold lokomotiv
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rheingold lokomotiv

 Post Reply Post Reply
Author
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rheingold lokomotiv
    Posted: 26 april 2005 at 20:12

Jeg har et sett med Liliput Rheingold vogner epoke II.

Nå vurderer jeg å skaffe meg et passende lok.

Ser at damplok av BR 18.3 , 18.4 og BR 01 ble mye brukt for å trekke disse togene.

Når det gjelder BR 01 fra DRG så lurer jeg på om dette var disse strømlinjelokene eller om det var ordinære lok av BR 01 som ble brukt.

Vet noen om jeg kan bruke både BR 01 strømlinjelok og ordinære BR 01 lok?

Var disse strømlinjelokene svarte hele tiden mens de evt. trakk Rheingold eller var grønne, røde eller grå?

 

Hilsen

 

VA

 

 

MVH

VA
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2005 at 20:45

Hei!

Det er helt riktig at BR 18.3 , 18.4 og BR 01 ble brukt i Rheingold togene. Man skal aldri si aldri, men når det gjelder BR 01 er det godt dokumentert at de som regel var sorte, uten strømlinje kledning. Jeg kan anbefale deg å kjøpe boka "Der Rheingold Express" av Alfred B. Gottwaldt/Eduart Bündgen. Den er utrolig bra!

MVH, Tom

Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2005 at 18:58

Har nå fått tak i boken i Tyskland, men ikke fått den ennå. Blir spennende å se på denne. Takk for tipset.

 

Vet du om Rheingold expressen gikk med Elektrisk lok i tiden før 2. verdenskrig?

MVH

VA
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2005 at 21:19

Hei!

Elektriske lok ble brukt på Rheingold ekspressen i Sveits før krigen. Dette vil du også få bilder av i boka når den kommer! Gled deg til en fin bok!

MVH, Tom

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.