MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modellmesse på Østlandet.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modellmesse på Østlandet.

 Post Reply Post Reply
Author
S.loes View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 25 januar 2009
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote S.loes Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Modellmesse på Østlandet.
    Posted: 23 september 2011 at 19:43
Tar jeg helt feil når jeg mener at jeg har sett et oppslag om en messe i Larvik, Sandefjord eller deromkring i høst?  Jeg finner ike noe på nettet nå?  Er den avlyst eller er det jeg som husker feil?
Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2011 at 20:07
Det stemmer at det skal være messe i Larvik i høst. Det står informasjon om denne på aktivtetskalenderen til MJF
EivindPT
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2011 at 01:04
Det messearrangørene i Larvik kunne gjort, var å lære av de andre som arrangerer messe.
Som feks de i Bergen. Der finnes det en oversikt over både utstillere og forhandlere som stiller.
Jeg som besøkende vil vite før jeg reiser hva jeg kan se, og av samme grunn burde forhandlerne være interessert i at publikum vet at de er å treffe der.

Men inntil det er siste kveld før messen åpner og noen kommer på det samme, vet kanskje noen andre hva som er å se på messen i Larvik og om det er verdt turen?
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2011 at 18:42
Er det virkelig ingen på denne messen som ser behovet for å tiltrekke seg flest mulig besøkende?
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2011 at 19:26

I tillegg til å etterlyse mer info fra arrangøren, oppfordrer jeg utstillere og forhandlere som er til stede på messen i Larvik, til å opplyse om dette her på forumet.

Fant for øvrig litt mer info (pris) om messen her:

http://op-debatt.origo.no/-/event/show/278365_modell-og-hobbymesse/4806386

I siste nummer av På Sporet ble det meldt at NJK kommer til å ha stand.


Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2011 at 00:22
Skal se om jeg kan få tak i utstillerlista til helgen....vet at NMJ,Togbutikken,Alvalia,VMJI og Hobbytrain (undertegnede) kommer, samt en haug andre utstillere......Jeg er den eneste fra Larviksklubben som i det hele tatt er aktiv her på forumet,eller på nett for den sakens skyld! Resten av gjengen er relativt allergiske mot slike nymotens EDB maskiner og er i en aldersgruppe som synes internett er skummelt Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2011 at 10:40
Det blir også anledning til å se på livesteam og utstyr til hagejernbanen. Tongue
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2011 at 11:36
Joda, det er riktig som Kjell skriver - det blir absolutt tid og anledning til en livesteamprat i Larvik. Det er jo alltid vanskelig å få fatt i brukbare folk om dagen, men jeg regner med at det blir en gjeng bak disken som kan svare på det meste. Vi utstyrer oss med  pubbukser og ustyrlige forventninger til godt salg - eller i alle fall muligheten til å finne noen svake sjeler - og gleder oss stort.
 
Med hilsen
 
Kristian
krsven
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 00:16
En utstillerliste hadde jo vært fint å se ja :)
EDB-maskiner kan være farlige ja, men det eneste skumle med slemme internett er vel at om en ikke er tilstede der men kun har en notis i lokalavisa så ja.. Det sier seg vel selv.
Da får man nok kun de faste besøkende, og litt av vitsen er vel å tiltrekke seg nye nysgjerrige som man kan "prakke på" både medlemskap, startsett, og litt til ;)

Men nå sier jeg ikke at utfyllende info på nettet i seg selv holder.
Skal en hanke inn nye, og de som forsiktig snuser på hobbyen, så må det stå i avisene også.
I lokal/reginalavisene kan jeg lese om messe både i Stavanger, Trondheim, og ikke minst Bergen.
Både på forhånd, og før det er for seint. Men jeg bor nærmest Larvik (og det gjør over ca halve landet), men den messa har jeg ikke hørt om annet enn her.
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 09:34
Hei igjen.
For utstillere som setter av både helg, innkaller mannskap og ikke minst har forventninger om salg så er det selvsagt viktig at arrangementet blir markedsført. Og det er vel ikke helt uvesentlig for arrangørene at det flest mulig løser inngangsbilett - men dette er selvsagt litt gambling - man kan ikke annonsere ubegrenset i bl.a. aviser av den enkle grunn at dette er relativt dyrt og målgruppen begrenset. Likevel forventer utstillere at arrangementet blir markedsført - det er ingen forhandlere som pakker ned butikken og reiser til messe uten at man vet at arrangørene gjør sitt ytterste for å få flest mulig inn i messehallen. Og noe markedsføring på dette utmerkede forum regner jeg med kommer i forbindelse med Larviksmessa, likeledes litt i lokalavisene og kanskje et redaksjonelt innslag i lokalradioen. Gjengen på Kråkstad har en del erfaring med kombinasjonen begrenset budsjett og annonsering - kanskje man burde ha tatt kontakt der? Min erfaring er at det overhodet ikke er noe poeng med fullstappet hall, da blir salget mindre enn om det er litt romslig og man får god tid til en hyggelig prat med en som kanskje må veie et dyrt lokomotivkjøp opp mot fruens krav om nytt kjøkken. Andre forhandlere vil sikkert ha flest mulig innom for å få solgt byggesettet man har jobbet med i årevis - eller den fine boka som kommer rett fra trykkeriet. Det er nok slutt på at det kommer 3700 mennesker innom mj - messene, Kråkstadmessa har hatt rundt 400 de siste årene - men jeg regner med at arrangementskomiteen i Larvik gir tilbakemelding om hvordan man ser for seg markedsføringen frem mot messa. Det er vesentlig at kombinasjonen markedsføring av mj som hobby, inntekter for Larvikmessa og rimelig greit salg for utstillerne oppnås.
krsven
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 17:59

Messa i Larvik pleier å innholde Husflid også. Så da kan du ta med damamen også. Så mye Anlegg å se på at det ikke pleid å vært, ikke er hallen så stor heller. Man bruker ikke så lang tid føre man får med seg det som er. Er ikke en messe som er noe must for meg. Har vært på den 2 ganger. Butikkene som er her finner man jo ellers også der hvor de hører hjemme.

Ser Alvalia er nevnt, men butikken er blitt solgt til et annet firma som har overtatt.
A matter of life and death
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 20:53
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Messa i Larvik pleier å innholde Husflid også. Så da kan du ta med damamen også. Så mye Anlegg å se på at det ikke pleid å vært, ikke er hallen så stor heller. Man bruker ikke så lang tid føre man får med seg det som er. Er ikke en messe som er noe must for meg. Har vært på den 2 ganger. Butikkene som er her finner man jo ellers også der hvor de hører hjemme.

Ser Alvalia er nevnt, men butikken er blitt solgt til et annet firma som har overtatt.
 
 
 
Et veldig bra innlegg, Lars!Confused
 
 
 
"Butikkene som er her finner man jo ellers også der hvor de hører hjemme."
 
Ja, til forskjell fra de andre messene?
 
 
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2011 at 21:21
I år er det ikke jeg som står for markedsføringen,siden jeg har mere enn nok med å drive butikken.....men,det kommer annonser i de fleste aviser i Vestfold ( ØP,Sandefjords Blad,Tønsbergs blad) og i Telemark (Varden og TA ) muligens også Drammens tidene....besøkstallet pleier å ligge rundt 1500-2000 besøkende i løpet av helgen,noe vi i Larvik er godt fornøyd med!Skal komme tilbake med fulstendig liste over utstillere i morgen! Vi har i alle år brukt markedsføringspengene på lokalbefolkningen med omegn og vi har rekrutert mange nye mj-entusiaster på på det.....den "harde" kjernen har en tendens til å dukke opp uansett! De som vil møte og prate med bloggerne her på forumet,får muligheten til å både prate med Dr. Jevistad,Andreas og undertegnede rundt Hobbytrain sin stand og mr.bridger hos Togbutikken.....vi deler erfaringer og har tid til alle!Wink
 
....fulstedig utstillerliste kommer i morgen kveld!
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2011 at 19:22

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....fulstedig utstillerliste kommer i morgen kveld!

Venter fortsatt i spenning... 

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 18:57
Nå er det bare få dager til Modell og hobbymessa i Larvik. Smile
 
Nå bør det snart komme en oppdatert oversikt over hvilke utstillere som deltar på messa.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:34
Arild
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:41
Amundsen Hobby stiller på søndag!

Hilsen Nils
7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:45
Ja, ikke mange dagene igjen og ingen liste over hva en får se eller hva en kan kjøpe.
For egen del ville jeg visst hvem av leverandørene som kom ettersom jeg har et spesielt behov som skulle vært dekt, og som jeg evt ville plukka opp på messa.
Men slikt må bestilles på forhånd, og da er det istedet gjort direkte, fra en tysk forhandler.
Det  ble snakka om forhåndsomtale også i lokalavisene, men jeg har enda ikke sett noe i hverken ta, varden, op, eller sb.

Men jeg skal nå innom hvertfall som besøkende, selvom jeg kommer alene.
Har flere modell-nysgjerrige i omgangskretsen, men ingen der var villige til å sette av tid til noe de egentlig ikke hadde hørt noe om og visste om var av interesse.

Så får man håpe det kommer noen fler som er interessert i hobbyen, og ikke bare de som skal se på strikketøy og pølser ;)
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:49
Hei litt forvirring ute å går her ser jeg. Det er modell og hobbymesse i Farrishallen i Larvik førstkommende lørdag og søndag. arrangementet har ligget ute i aktivitetskallenderen på dette nettstedet et par måneder nå. Men for å fjerne enhver tvil kommer det her en oppdatering.
Messa er full tegnet med mange flotte utstillere.
Alvalia modelljernbane
Living Steam
Vestfold Mj import
Logo modellbil service
Jan`s modellbiler
Larvik modellflyklubb
Vestfold modellbåtklubb
Norsk jernbaneklubb
Norsk Modelljernbane AS
Scandinavian miniatures
MJF
Knut T Tronrud
Hobbytrain Drammen
Modell og elektronikk
LAAR import
Modelljernbane museet Stamman
Horten MJ klubb
Gavestua
Erna Møller Gaver
Togbutikken.no
i tillegg vil det bli flere annlegg både i H0 og N skala som kjøres, salg av brukt utstyr og flere kategorier med mindre utstillere
Åpningstider lørdag 12:00 -17:00
Søndag 12:00 - 17:00
Kiosksalg
pris kr 50,- voksen
kr 20.- barn
Arild Hansen
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:54
glemte selvfølgelig en av våre viktigste støttespillere i farten, Amundsen hobby kommer på søndag.

Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:58
messe info oppdatert med deltakerliste
Arild
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 21:59
Originally posted by Stasjonsmester Stasjonsmester wrote:

Hei litt forvirring ute å går her ser jeg. Det er modell og hobbymesse i Farrishallen i Larvik førstkommende lørdag og søndag. arrangementet har ligget ute i aktivitetskallenderen på dette nettstedet et par måneder nå. Men for å fjerne enhver tvil kommer det her en oppdatering.


Det har vel aldri vært noen forvirring om tid og sted, det er jo alt man har visst og kunne se ut av den korte oppføringen i kalenderen.
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 22:03
Så flottWink håper du er fornøyd med dagen informasjon
velkommen skal du være
Arild
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 22:35
Hei artsfrenderSmile.

Undertegnede har og ventet på deltaker/utstillerliste...som kom sent men godt.

Således takker jeg for rask respons på min høflige sms som jeg i kveld sendte til oppgitt kontaktperson for arrangementet.


Vi sees i Larvik:)

Mvh
John Wesley Olsen

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 22:45
Takk for oppdateringen. Tongue
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.