Jernfilspon og kjemikalie for sverting av messing. |
Post Reply ![]() |
Author | |
jsalve ![]() Viderekommen ![]() Joined: 21 juli 2010 Location: norge Status: Offline Points: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 september 2011 at 09:23 |
Hei!
Spm 1:
Er det noen i dette forum som vet om det er mulig å få kjøpt jernfilspon fra hobbybutikk eventuelt annen type butikk i Norge. Jeg kjenner til at man kan få det fra utenlanske hobbybutikker.
...og spm 2:
Jeg skal sverte messingdetaljer. Vet noen hvilke forhandler som har dette kjemikaliet og hva slags type kjemikalie dette er.
Spent på svar
![]() Hilsen Jan Salvesen
|
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv BLACKEN-IT. Det er mulig at NMJ eller noen andre hobbybutikker har det. Jeg fant ikke noe ved søk på produktet på norske nettsider, men det er jo mulig at produktet likevel finnes her hjemme. Ellers må du bestille det fra USA. Jeg har brukt det på mine smalsporkobbel fra Brandbright. ![]() Hvis du ikke skal sverte så veldig mye, så kan du få litt av meg. ![]() Edit: Oppdatert link.
Edited by KjellAn - 13 september 2011 at 15:56 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
øystein lb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Jernspon vet jeg ikke noe om, men sverting kan jeg jeg tilføre noe.
Jeg har brukt Blacken-It Detter er jeg ikke så fornøyd med. Messingen må nesten pusses grov for at det skal sitte. Micro Engineering Supert! Dette stoffet er gull. Både til skinner og messing/nysølvdeler Fester seg bedre en Blacken-it Anbefales på det sterkeste! |
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 814 |
www.microengineering.com for å komme rett til produktene, svertevæske som Jon Einar bruker og skinnestrenger til Øystein.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
Henning L ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
I TMJK bruker vi nærmest litervis av svertemiddelet til Micro E. Utmerket stoff. Ikke umulig at det kan skaffes fra Stavanger Lokomotiv & Vogn Fabrik.
|
|
![]() |
|
jsalve ![]() Viderekommen ![]() Joined: 21 juli 2010 Location: norge Status: Offline Points: 59 |
Hei!
Fine tilbakemeldinger. Jeg har også klart og finne noen som leverer 250 gr. bokser med jernpulver. Så da er ihvertfall den i boks
![]() -jan
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |