Bygging i styren, hvordan gjør man det? |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 september 2011 at 18:53 |
Hei!
Jeg sitter her og planlegger å scartchbygge en stasjon, men jeg har prøvd på dette før og jeg får ikke til kuttingen, det blir ujevnt og skjevt. Takker for alle tips! |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stållinjal og skarp hobbykniv/skalpell. Tegn opp med tynn blyant. Lange, hele kutt gjøres best ved å dra kniven langs linjalen, litt ned i platen. Så er det bare å brekke. Vinduer kutter jeg ut ved å borte hull i hjørnene for deretter å bruke linjalen og kniv helt gjennom.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Dette er riktig nok på en bil, men karosseriet er styrén og metoden kan sikkert brukes til å skjære ut vinduer på en enklere måte enn å skjære med kniv helt gjennom:
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |