MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bilder fra MJ-messen på Jernbanemuseet 3-4/9 2011
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bilder fra MJ-messen på Jernbanemuseet 3-4/9 2011

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bilder fra MJ-messen på Jernbanemuseet 3-4/9 2011
    Posted: 04 september 2011 at 21:03
Jeg hadde egentlig tenkt å poste i den opprinnelige tråden, men det ble etter hvert så mange bilder at jeg fikk lage min egen.

Madammen og jeg var der begge dagene. Lørdag ble brukt til å få et overblikk, og jeg fikk plukket med meg endel signaler fra SkalaDesign samt et byggesett og noen overgangsgrinder fra Togbutikken. På søndag hadde jeg med meg nyinnkjøpt stativ (hadde glemt mitt hjemmeEmbarrassed) og nytt objektiv som måtte prøves ut, og spurte pent om å få ta noen bilder mens det var noenlunde rolig. En stor takk til Jon Andre Lillehagen, Tore Hjellset og Mjøsa NSkala for at de holdt ut med meg der jeg svinset rundt!

EDIT: Jon Andre: Mailen jeg sendte deg kom i retur, send meg en PM om du vil ha noen av bildene.

Først noen bilder fra CentralStasjonen:














Dernest noen bilder fra et flott lite diorama Jon Andre hadde med seg:








Tore hadde med seg noe lekre H0n3 smalspormodeller fra Blackstone Models, her vist på et nydelig lite diorama han hadde laget:





De var faktisk så lekre at madammen bestemte seg for å begynne på sitt eget smalsporanlegg, og kjøpte et lok og 5 vogner! Kanskje derfor Tore var så blid da vi dro...Wink



Til slutt noen bilder fra modulanlegget som Mjøsa NSkala hadde satt sammen oppe i andre etasje:










Svein



Edited by Svein_A - 04 september 2011 at 21:42
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 22:33
Flotte bilder Svein Clap
 
Takk for at du deler med oss andre. Gleder meg til Jon Andre og Mjøsa N-skala kommer vestover i oktober.
Mvh le
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 08 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 22:39
Ja flotte bilder.Smile
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 23:32
Hmm... dette var vakre inspirerende bilder! Takk!!! LITT misunnelig og sikler på Lokstallen øverst der! Approve Skal ha den da, men... Alt til sin tid, som det så fint heter osv.
Ikkje værst med en madam som vil bygge MJ! Thumbs Up

Ha en super duper ny uke!!!
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2011 at 01:43
Jeg er på ferie i USA og gleder meg over at noen tar seg tid til å dele opplevelsene med meg. Et sammentreff at Mjøsa har med seg moduler fra Red River Valley. Jeg sitter på et hotellrom i Fargo og skriver dette mens jeg hører lyden av lange tog gå nettopp gjennom den dalen. I dag er det riktignok BNSF som trafikkerer linjen og Great Norhern er for lengst historie selv om det er spor etter historien her i byen. Det står blant annet en caboose fra GN ved den gemle stasjonen - depot ( som ikke fungerer som det lenger).
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2011 at 14:56
Hei Svein !
 
Veldig hyggelig å hilse på deg og Vigdis på Jernbanemuseet.
Flotte bilder du har tatt, og fint at du deler med alle SmileSmile
 
For meg som er ganske ny i miljøet, er det en fin anledning til å hilse på og bli kjent med nye venner i slike anledninger.
Ser frem til å hilse på flere i Bergen 8 og 9 oktoberLOL
 
Det var mange besøkende og stor iver fra alle aldre for å se på anlegg og materiell.
For meg var Jernbanemuseet et ultimat sted å vise seg frem og skape entusiasme.
Håper museet fortsetter og skaper en tradisjonBig smile
Har allerede fått flere henvendelser på e-post og nettside fra besøkende.
 
Gleder meg til neste gang ClapClap
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2011 at 21:08
Gode bilder Svein, og det ser ut som Centralstationen har en fin patina.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.