MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - BM 68... eller 65??
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

BM 68... eller 65??

 Post Reply Post Reply
Author
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BM 68... eller 65??
    Posted: 01 august 2011 at 11:00
Noen som vet om det er mulig å få tak i BM 68 eller 65? Gjerne brukt..
 
Trenger tilskudd til "Jærbanen" min..Tongue
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2011 at 11:36
Disse modellene har ikke blitt laget fra noen produsenter. Kanskje du mener BM 67? De ble produsert av NMJ for mange år siden og dukker stadig opp på QXL, Ebay og Collector Models auksjoner.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2011 at 11:52
Jepp... Trykkleif

Takk skal du ha
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2011 at 13:03
BM 65's mellomvogn og styrevogn i teak er etter min viden kun laget for salg av Pünther i sin tid, men han har slutte å produsere dem. Kom kanskje et titalls stykker av hver ut på markedet. De er imidlertid meget gode etter mitt skjønn. Ellers vet jeg bare om NMJ-gründeren Thor Augbo som har håndlaget et eksemplar av den rødbrune styrevognen og en teakvogn til eget bruk.
 
Når det gjelder BM 68 er den etter min vidende kun laget av en dyktig mann i Halden. Formene til BM 68 er nå kjøpt av Terje Vold i Scan Train som tidligere har annonsert at han skal produsere denne flotte vognen for salg. Han har imidlertid tatt litt pause av personlige grunner, men vi kan håpe på at han kommer sterkt tilbake.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2011 at 22:58
Det er 68a som scan train lager. Jeg har forøvrig også en håndlaget Bm + bfs 68b som det hadde vært interessant å fått satt i produksjon. Så vidt jeg husker gikk vel 68b på jæren?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2011 at 23:18
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Det er 68a som scan train lager. Jeg har forøvrig også en håndlaget Bm + bfs 68b som det hadde vært interessant å fått satt i produksjon. Så vidt jeg husker gikk vel 68b på jæren?
 
Godt tips til dine dyktige venner i messingmodeller no. Det er jo en helt sentral modell i norsk mj-historie dette. Sett gjerne inn et bilde på forumet av settet ditt. Det tror jeg ville gjøre susen.
Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 06:44
Jeg kjøper gjerne jeg... Bare å produsere:-)
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 10:08
Har også våte drømmer om type 68...  dog som ferdig modell! Smile
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 13:28
Ferdigmodell, ja takk. Jeg har 3 stykk kåper til BM68 liggende men sjansen for at de noen gang blir satt sammen må man vel inse er små. En ferdigmodell til normal pris hadde jeg kjøpt tvert.
Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 13:42
Tror nok at du får bra omsetning Pelle om du starter og produsere!!!
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 21:35

Rart at dette ikke er produsert...  disse settene var da et vanlig skue på norske skinner i mange år..

 
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 21:48
Flyttet innlegget til bloggen min der det var ment å skulle postes... Embarrassed


Edited by Mr Bridger - 02 august 2011 at 22:24
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2011 at 22:19
Flott bilde... Skulle gjerne ogå hatt flere 22o i samlingen min.. Driver og bygger Ålgård og Figgjo stasjon og der gikk jo de titt og ofte.. Bilder fra byggearbeidet kommer etterhvert.
http://aalgaardbanens-venner.com/
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 august 2011 at 11:01
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Det er 68a som scan train lager. Jeg har forøvrig også en håndlaget Bm + bfs 68b som det hadde vært interessant å fått satt i produksjon. Så vidt jeg husker gikk vel 68b på jæren?
 
Godt tips til dine dyktige venner i messingmodeller no. Det er jo en helt sentral modell i norsk mj-historie dette. Sett gjerne inn et bilde på forumet av settet ditt. Det tror jeg ville gjøre susen.
Har lagt ut dette tidligere i bloggen min Etter dette har jeg fått laget dekaler som skal monteres så snart jeg har fått gjort en prøvestøp. Har også modifisert en pantograf fra Entec som passer til utgaven.
 
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2011 at 08:33
Godt å høre det er liv på BM68 fronten... Den er jo et must!!
http://aalgaardbanens-venner.com/
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 15:48
Har gjort en første utstøp av Bm68a. Det arbeides nå med formverktøyet for boggisider og utfresing av vindurammer og "glass".

Ta en titt her Link
Terje V.
Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 07:50
Hei Terje
 
Svrt deg på mail.. Dette ser suverent ut!!
 
ET
http://aalgaardbanens-venner.com/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,203 seconds.