MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nybegynner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nybegynner

 Post Reply Post Reply
Author
oddvark View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddvark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nybegynner
    Posted: 21 juli 2011 at 16:17
Hei dette er mitt første innlegg på dette forumet.
 
Kjøpe et digitalt startsett fra marklin for et par år siden + noen ekstra c skinner og penser. Nå tenkte jeg at jeg skal gå til det skrit å lage en plate 365 x 180. og kjøpe til endel mere skinner og penser og digitalisere disse. Så lurer jeg på om jeg skal gå for marklin sin Central Station 60215 eller Viesseman Comannder. Hva er forskjellen på disse. har forresten ikke drevet med noe digitalisering før. Er nybegynner på alt innen modelltog.
 
Oddvar
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 11:26
Har du ett digitalt startsett med den nye håndkontrollen er valget veldig enkelt. CS.
Har du den minste mistanke om å rote med data er det CS som gjelder.
Mfx formatet, er det kun CS og Ecos til ESU som takler. Som nok er ett vel så godt produkt som CS.
Jeg tror ikke Viesseman sin kontroll kan noe som ikke CS og Ecos klarer, Og de kan nok en del mer også, spesielt Ecos.


Hilsen Nils
Back to Top
oddvark View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddvark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 13:34
Takk for svar Nils.
Ja jeg har den gamle (2 år) MS til marklin. Så da får jeg vente til Amundsen får inn igjen CS. Et lite spørsmå til. Må man ha en digital enhet for vær pens eller kan man bruke K83 pensedekoder. Det er vel litt biligere en en pensedekoder i vær pens.
Oddvar
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 14:58
Den gamle kan du bruke på Ecos.
Det er egentlig det samme som 1v. CS. Men mye oppragdert.

Jeg bruker K83 eller tilsvarende. Mye rimeligere da det blir 4 sporskiftere pr boks.
Untaksvis bruker jeg de som monteres i sporskifteren.
 
Hilsen Nils

Back to Top
oddvark View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddvark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 19:10
hei igjen.
Hvem er det som fører Ecos. Lurer bare litt på pris og om den har engelsk manual, har litt problem med engelsk også men jeg trur jeg klarer meg.
 
MVH Oddvar
Back to Top
oddvark View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddvark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 19:14
Originally posted by oddvark oddvark wrote:

hei igjen.
Hvem er det som fører Ecos. Lurer bare litt på pris og om den har engelsk manual, har litt problem med engelsk også men jeg trur jeg klarer meg må ikke være på Tysk for da står jeg helt fast helst på et skandinavisk talende språk. det var litt av en togbane du har laget. Den var  imponerende.
 
MVH Oddvar
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2011 at 20:25
Takk.
Amundsen med fler fører denne.
Engelsk manual som må lastes ned, og Dansk eller Svensk meny på sentralen. Samt mange andre språk.
Noe rimeligere enn CS.

Hilsen Nils
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.